Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، « سعید فرخی » روز یکشنبه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان مرکزی افزود: همواره در موضوع تحریم ها تصریح می شود که دارو در فهرست تحریم های ایران نیست اما این موضوع مهم توسط دشمنان نادیده گرفته می شود و برای شنیدن صدای مظلومیت بیماران باید تشکل های غیردولتی با وحدت در عرصه بین المللی هم صدایی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی گفت: فشار زیادی در چندماه اخیر به دولت و مردم در شرایط بد اقتصادی وارد شده است و بدعهدی هایی از سوی قدرت های ظالم بر ایران در موضع تحریم ها اعمال شد.
فرخی در ادامه درباره آلایندگی 2 واحد صنعتی در ایبک آباد افزود: واحدهای صنعتی باید مسئولانه با این مهم برخورد کنند.
وی اظهار داشت: حفاظت محیط زیست نسبت به این معضل زیست محیطی وظایف قانونی خود را انجام می دهد و هیچ گونه چشم پوششی نسبت به آلودگی محیط زیست قابل پذیرش نیست.
فرخی در ادامه گفت: فعالیت دفاتر سلامت رویکرد مناسبی است که با همکاری و تعامل مردم محقق می شود و زمانی اقدامات در حوزه سلامت اثرگذار است که مردم متولی اصلی آن باشند.
وی ادامه داد: بازنگری در فعالیت این دفاتر لازم است تا با شناسایی نقاط قوت و ضعف، دستیابی اهداف مورد نظر با نگاه سلامت محور محقق شود.
سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی گفت: مجمع سلامت اسفندماه با حضور مسئولانی کشوری در استان با انتخاب برترین ها برگزار می شود.
فرخی در بخش دیگری از سخنانش افزود: موضوع دفع پسماندهای عفونی در اراک در کارگروه مدیریت پسماند مورد توجه قرار گیرد تا رضایتمندی عمومی شهروندان بیشتر شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این نشست گفت: کمیته اختصاصی برای دفع بهداشتی پسماند عفونی با هدف رفع موانع پیش روی این مهم باید در اراک تشکیل شود.
دکتر «حسن طاهراحمدی » افزود: دفع پسماند بهداشتی در سال های گذشته با تعامل دستگاه هایی همچون محیط زیست، شهرداری و نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی انجام می شد.
وی اظهارداشت: اکنون دفع پسماندها عفونی به مشکلی تبدیل شده است و برخی با تصویربرداری و انعکاس در فضای مجازی نگرانی هایی برای شهروندان ایجاد کرده اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه گفت: رئیس بانک ملت در سفر به استان مرکزی قول پرداخت 500 میلیارد ریال تسهیلات برای تکمیل عملیات ساخت بیمارستان ولیعصر (عج) اراک را داد.
طاهراحمدی افزود: اما با گذشت 2 ماه از این سفر این وعده محقق نشده و نگرانی از توقف اجرای ادامه این طرح در صورت تحقق نیافتن این میزان تسهیلات، ممکن است.
وی اظهارداشت: سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت متعهد شده اند در صورت پرداخت تسهیلات بانک ملت، 500 میلیارد ریال دیگر برای ادامه ساخت بیمارستان ولیعصر (عج) مشارکت کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اگر این کمک سال گذشته پرداخت می شد روند توسعه بیمارستان ولیعصرسرعت می گرفت و استانداری باید برای عملیاتی شدن تسهیلات اقدام کند.
دکتر طاهر احمدی افزود: سه مرکز فوریت های پزشکی در هفته گذشته با صرف 30 میلیارد ریال در آقداش، دستجان و شهراب راه اندازی شد.
وی تصریح کرد: اگر همه انتظار داشته باشند مشکلات حوزه سلامت توسط متولیان این حوزه رفع شود، فقط 25 درصد آن محقق می شود و بقیه آن باید با اجتماعی شدن سلامت به نتیجه برسد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مرگ ناشی از سوانح و حوادث رانندگی و مرگ کودکان زیر 10 سال، یکی از نگرانی های حوزه سلامت در استان مرکزی است که از میانگین کشوری بالاتر است.
دکتر طاهراحمدی افزود: آمار سوانح حوزه کودکان با تلاش های انجام شده نسبت به سال 94 و 95 کاهش داشته است.
بررسی وضعیت تصفیه خانه 2 واحد الکل سازی در ایبک آباد، مشکلات بیماران خاص استان و طرح جامع سلامت استان از دیگر موضوعاتی بود که در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان بررسی شد.
استان مرکزی با یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت با 12 شهرستان دارای 20 بیمارستان فعال با یک هزار و 945 تخت مصوب و 750 تخت فعال در قالب 85 بخش درمانی است.
6991/3075
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف بانک ملت رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرداری مرکز فوریت های پزشکی مردم نهاد منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۰۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۹هزار میلیارد برای حمایت از بیماران صعب‌العلاج

مدیرکل بیمه سلامت کردستان از اختصاص ۹هزار میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج در استان خبر داد. - اخبار استانها -

انور اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج در پاسخ به این سؤال که آیا از بیماران خاص در استان حمایت می‌شود؟ اظهار داشت: در دو سال گذشته با همکاری دانشگاه علوم پزشکی صندوق حمایت از بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج راه‌اندازی شد که از 107 بیماری حمایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه قبل از راه‌اندازی این صندوق تنها 5 نوع بیماری مشمول حمایت می‌شدند که اکنون 107 بیماری تحت پوشش قرار گرفته است، گفت: در سال نخست 5 هزار میلیارد تومان، سال دوم 7 هزار میلیارد تومان و اکنون برای سال سوم 9هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کردستان درباره نحوه حمایت از بیماران افزود: این بیماران به دو صورت که نخست سامانه‌ای و خودکار در سیستم نشان‌دار می‌شوند که اکنون 80 هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج در کردستان شناسایی و مشمول حمایت این صندوق هستند. 

وی بیان کرد: از این 80 هزار نفر 40 درصد مربوط به بیمه تأمین اجتماعی هستند یعنی چتر حمایتی تنها محدود به بیمه سلامت نیست بلکه تمام ایرانیان می‌توانند از این مزایا بهره‌مند شوند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در سال گذشته  بار مراجعه بیماران خاص به مراکز درمانی در کشور 5 میلیون نفر و در کردستان 150هزار بار بوده است. 

وی اظهار کرد: از ابتدای طرح تاکنون بالغ بر 450میلیارد تومان بابت حمایت از بیماران خاص توسط بیمه سلامت پرداخت شده که از این میزان 40 میلیارد تومان آن در این اداره‌کل پرونده‌ها به صورت دستی از بیماران تحویل گرفته شده و بازپرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کردستان اذعان داشت: بیماران خاص و صعب‌العلاج برای بهره‌مندی از این خدمات باید حتماً عضو یکی از بیمه‌های پایه (بیمه سلامت، تأمین اجتماعی، خدمات درمانی و نیروهای مسلح) باشند.

انتها یپیام/481/

دیگر خبرها

  • درخواست بیش از ۳۰ سازمان مردم نهاد انگلیسی برای توقف توحش در رفح
  • لزوم توجه سیاست‌گذاران به انگیزه ماندگاری پزشکان
  • دخالت نابجا در حوزه سلامت از دست وزارت بهداشت خارج شده است
  • اختصاص ۹هزار میلیارد برای حمایت از بیماران صعب‌العلاج
  • بعضی شوخی‌ها با جامعه پزشکی سلامت مردم را تهدید می کند
  • افزایش میزان حمایت از بیماران تالاسمی با تأسیس صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج
  • از پیشگیری آسان تا درمان مشکل
  • بسته خدمتی دندانپزشکی برای بیماران خاص و صعب العلاج
  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین
  • پویش سلامت دهان و دندان