Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@16:26:04 GMT

قم رتبه پنجم را در پرداخت تسهیلات رونق تولید دارد

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۰۳۶۸

قم رتبه پنجم را در پرداخت تسهیلات رونق تولید دارد

به گزارش ایرنا، مهرداد غضنفری روز یکشنبه در سی و هشتمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، افزود: برای کسب رتبه بالاتر، از 9 هزار میلیارد ریالی تسهیلاتی که امسال به استان تزریق شده، باید در مسیر درست و به موقع استفاده شود.
وی گفت: دبیرخانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید باید نظارت بیشتری بر بانک ها داشته باشد و علت اینکه برخی از بانک ها کمتر از 50 درصد تسهیلات ارائه کرده اند مشخص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون استاندار قم اضافه کرد: مدیران بانک ها باید گزارش دهند که مشکل چیست، موانع را برطرف کنند و عملکردشان را بهبود دهند؛ زیرا زمان محدودی داریم و باید آمار پرداخت های مستقیم افزایش قابل توجهی یابد.
وی ادامه داد: البته برخی مدیران بانک ها هم توانسته اند با انعطاف پیش بروند و با استفاده از اختیارات، موانع را از سر راه پرداخت تسهیلات بردارند.
غضنفری گفت: جایگاه استان قم در پرداخت تسهیلات خوب است، ولی ایده آل نیست و باید تا پایان سال به جایگاه بهتری برسد.
وی با بیان این که در آستانه ارزیابی مرحله دوم پرداخت تسهیلات توسط استان ها هستیم، گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت سعی کند فعالیت هایی که در استان ها صورت گرفته را به صورت جامع، کامل و به موقع منعکس کند.
وی با تاکید بر جذب سرمایه گذار، گفت: در این راستا باید موانع سرمایه گذاری برداشته و قابلیت ها و ظرفیت های استان به صورت مجازی و حضوری به سرمایه گذار معرفی شود.
معاون استاندار قم افزود: همچنین آماری که به سرمایه گذار ارائه می شود، دقیق باشد و نظارت و دقت دستگاه ها در واگذاری اراضی به سرمایه گذارها افزایش یابد.
وی اضافه کرد: برای استقلال مرکز خدمات و سرمایه گذاری نیز تلاش شود، زیرا استقلال این مرکز از نظر روانی به سرمایه گذار کمک می کند و سرمایه گذار احساس می کند که برای ارتقاء کار وی اهمیت قائل هستیم.
وی تاکید کرد: دنبال سرمایه گذار واقعی هستیم، نه سرمایه بردار و فرصت سوز؛ به همین علت هم اهلیت سنجی که اهرم ما است باید با روش های مختلف انجام شود و در این راستا توان سرمایه گذار و مدیریت وی سنجیده شود تا کار با موفقیت پیش رود.
غضنفری در ادامه با بیان این که دریافت مالیات منبع درآمد کشور و منبعی برای رفاه حال شهروندان است، گفت: قانون نیز تخفیف ها و انعطاف هایی در این راستا برای کسانی که منضبط و همراه هستند و فرار مالیاتی ندارند، قائل شده است.
وی افزود: آمار ارائه شده از خوداظهاری اصناف که 80 درصد است، یعنی بیش از 30 هزار صنف در قم تمایل دارند مالیات پرداخت کنند، آمار خوبی است و سازمان امور مالیاتی نیز از اختیارات قانونی برای کمک به این قشر استفاده کند.
وی اضافه کرد: نرخ تورم قم نسبت به سایر استان ها بیانگر این موضوع است که اصناف عملکرد قابل قبولی از خود نشان داده اند.
معاون استاندار قم اضافه کرد: تخلفات صنف ها از جمله گرانفروشی و کم فروشی را اصناف به دستگاه های ذیربط اطلاع می دهند و درخواست داریم این گزارش ها ادامه یابد.
در سی و هشتمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور مسئولان دستگاه های ذیربط ترتیب یافت، از وضعیت پرداخت تسهیلات به طرح ها و واحدهای صنعتی که به بانک های عامل معرفی شده، گزارشی ارائه شد.
/2085/ 1175
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف استان قم سرمایه سرمایه گذاری قانون مالیات منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۰۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: با هدف اشتغالزایی و حمایت جامعه عشایری استان، ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی سال گذشته برای خرید دام به عشایر این استان پرداخت شده است.

هوشنگ نور محمدی با اشاره به اینکه حمایت لازم جهت توسعه زنجیره تولید گوشت قرمز در سطح استان انجام شده است، افزود:متقاضیان به بانک های عامل معرفی شده اند و فرصت تکمیل پرونده ها تا پایان خردادماه تمدید شده است.

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت:هر فقره تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز حدود یک میلیارد ریال است که افراد دارای شرایط به بانک های عامل معرفی می شوند و می توانند از این فرصت بهره مند شوند.

نورمحمدی افزود:عشایر لرستان جامعه پرتلاشی هستند که ۲۵ درصد پروتئین مورد نیاز استان را تأمین می کنند و نقش بسزایی در رونق اقتصادی منطقه دارند.

وی با بیان اینکه عشایر لرستان علاوه بر دامداری به کشاورزی، باغداری و پرورش زنبور عسل نیز اشتغال دارند گفت:این قشر سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۲۹ هزار تن مواد لبنی، هزار تن شیر، ۱۵۰ تن عسل، و ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می کنند و یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام در اختیار دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد
  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود
  • تاکید بر رونق تولید برای ایجاد اشتغال و سرمایه در کشور
  • باید برای جهش تولید به رفع موانع پرداخت/ لزوم توجه به موضوع عفاف و حجاب در جامعه
  • پرداخت تسهیلات به ۵۳۴ طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی