Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عباس ذاکریان ظهر یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، ضمن تبریک هفته حمل و نقل و ترافیک، اظهار کرد: ۲۶ آذرماه یادآور رشادت رانندگانی است که به فرمان امام خمینی(ره) برای کمک به تخلیه کشتی‌هایی که اقلام مورد نظر مردم را آورده بودند به بنادر جنوبی شتافتند تا دست دشمنان به اقلام اساسی مورد نیاز مردم نرسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای اصلاح ترافیک شهری در قم با بیان اینکه در خطوط اتوبوسرانی منتهی به منطقه پردیسان تغییراتی صورت گرفته است، بیان کرد: پس از اجرای طرح تحول خطوط اتوبوسرانی که در حدود سه سال قبل صورت گرفت، خطوط اتوبوسرانی پردیسان به پایانه شهروند منتهی شد و شهروندان از آن نقطه به وسیله مینی بوس به نقاط گوناگون پردیسان سفر می‌کردند ولی پس از اجرای این طرح درخواست‌های فراوانی از سوی شهروندان پردیسان برای تردد به وسیله اتوبوس‌ها در پردیسان به شهرداری ارسال شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار قم اضافه کرد: حدود یکسال مطالعات پیرامون این مسئله توسط تیم مطالعات معاونت حمل و نقل و ترافیک انجام صورت گرفت و پیشنهادات مختلف برای اصلاح خطوط اتوبوسرانی پردیسان مورد بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه از برگزاری جلسات مختلف با رانندگان خطوط اتوبوسرانی خبر داد و گفت: در این راستا نظرات و پیشنهادات امام جمعه پردیسان، ائمه جماعات و ساکنین منطقه پردیسان جمع آوری و مورد بررسی قرار گرفت که در نتیجه بررسی پیشنهادات و جمع بندی آن‌ها موجب افزایش خطوط پردیسان به چهار خط و گسترش پوشش شبکه حمل و نقل عمومی پردیسان با اتوبوس شد.

ذاکریان با اشاره به نقاط گوناگونی که شهروندان می‌توانند از آن مسیرها با اتوبوس‌های شهری به سمت پردیسان سفر کنند، گفت: شهروندان می‌توانند از چهارنقطه سطح شهر که شامل میدان ۷۲ تن، پایانه نبوت، قلعه کامکار و پارکینگ شرقی می‌شود به سمت منطقه پردیسان تردد کنند که ناوگان اتوبوسرانی کل این منطقه را پوشش می‌دهد.

 معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار قم ادامه داد: تمام اتوبوس‌ها از مسیرهای ذکر شده به پایانه شهروند می‌روند ولی تردد در دو خط از آن‌ها در مسیر بلوار غدیر و دو خط دیگر در مسیر بلوار آیت‌الله بروجردی(ره) صورت می‌گیرد.

ذاکریان تأکید کرد: خط پایانه پارکینگ شرقی در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص)، بلوار حضرت خدیجه، میدان مرجعیت، بلوار آیت‌الله بروجردی و پردیسان را به صورت سریع‌السیر طی می‌کند که تنها در یک ایستگاه توقف دارد.

وی بیان کرد: در پردیسان نیز تلاش کردیم همین چهار خط تمام محلات و مناطق را مورد پوشش قرار دهد و با توجه به اینکه تغییرات صورت گرفته با درخواست‌های فراوان ساکنین منطقه پردیسان است بیش از پیش رضایت ساکنین این منطقه را فراهم کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار قم با بیان اینکه رانندگان نیز برای اجرای این طرح توجیه شده‌اند، تصریح کرد: با اجرای این طرح کاهش زمان و هزینه سفر محقق شده و توجیه اقتصادی نیز برای رانندگان فراهم شود.

وی با عنوان اینکه اجرای طرح تکمیل خطوط اتوبوسرانی منتهی به پردیسان از امروز ۲۵ آذرماه آغاز شده است، گفت: براساس این طرح مسیر جدید خط چهار از پایانه نبوت به سمت پردیسان در مسیر بلوار توحید، بلوار شهید منتظری، خیابان شهداء، میدان جانبازان، بلوار امین، بلوار جمهوری، پایانه مرجعیت، بلوارآیت الله بروجردی(ره)، جاده ورجان کهک، خیابان ابوالفضل نجات خواه، میدان شهدای فردو، بلوار امام علی(ع)، بلوار حجت الاسلام قلی پور، بلوار شهیدان تقوی، بلوار دانشگاه، پایانه شهروند است.

معاون شهردار قم همچنین به مسیر جدید خط پنج از پایانه قلعه کامکار به سمت پردیسان اشاره کرد و افزود: این مسیر شامل پایانه شهدای کامکار، میدان کشاورز، امامزاده شاه ابراهیم، میدان حضرت معصومه(س)، میدان سعیدی، خیابان امام خمینی(ره)، بلوار امیرکبیر(جاده اراک)، میدان مطهری (پل علیخانی)، خیابان آیت الله طالقانی(آذر)، سه راه بازار، ۴۵ متری عماریاسر، پارکینگ شرقی حرم مطهر، خیابان معلم، میدان روح الله، چهارراه شهداء، میدان جانبازان، بلوار محمد امین(ص)، میدان ارتش، بلوار غدیر، بلوار امام حسین(ع)(ولایت)، بلوار شهروند، بلوار سلمان فارسی، بلوار دانشگاه، پایانه شهروند خواهد بود.

وی ادامه داد: مسیر جدید خط هشت نیز از پایانه شهدای ۷۲ تن به سمت پردیسان از مسیر انصار، میدان دقایقی، میدان آزادگان، بلوار نواب، بلوار امام موسی صدر، میدان مطهری، میدان سعیدی، خیابان امام خمینی (ره)، بلوار امیرکبیر(جاده اراک)، بلوار منتظری، چهارراه شهداء، میدان جانبازان، میدان ارتش، بلوار غدیر، بلوار دانشگاه، خیابان مولوی، کریمی، خیابان ایمان، خیابان زمرد، خیابان شهیدان آقا محمدی، خیابان شهیدان تقوی، بلوار دانشگاه است.

ذاکریان گفت: مسیر اتوبوس‌های پایانه پارکینگ شرقی به سمت پردیسان نیز از خیابان معلم، بلوار پیامبراعظم(ص)، بلوار حضرت خدیجه(س)، میدان مرجعیت، بلوار آیت الله بروجردی، میدان آیت الله بهجت، بلوار ابوطالب، خیابان ابوطالب شماره یک، خیابان شهدای موتلفه شماره دو، خیابان استقلال، میدان شهدای آتش نشان، خیابان بصیرت، خیابان صلابت، بلوار امام علی(ع)، بلوار امامت، بلوار ۲۲ بهمن، خیابان سبلان، بلوار شهروند، پایانه شهروند عبور می‌کند و مسیر جدید شهاب دانش نیز از ابتدای بلوار شهید منتظری، بلوار نیایش، میدان جانبازان، بلوار محمد امین (ص)، میدان ارتش، بلوار غدیر، بلوار امامت، دانشگاه‌های پیام نور، فنی و حرفه ای، جامعه المصطفی، شهاب دانش خواهد بود.

کد خبر 4486588

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری قم قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۰۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز پنجم عمار یاسر به میدان سپاه می‌رسد

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: ادامه فاز پنجم عمار یاسر تا میدان سپاه در دستور کار شهرداری قم در سال ۱۴۰۳ است.

عباس حلوایی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: پروژه فاز پنجم عمار یاسر یک پروژه بسیار خاص و ویژه است که تملک آن ۵۰ سال به طول انجامید.

وی با اشاره به اینکه تکمیل تونل غدیر معطل تملک این پروژه مانده بود، افزود: طی دو سال گذشته تملک‌ها به پایان رسید و مسیر همسطح باز شد و ما توانستیم اجرای شمع‌ها، سقف و تابلیه تونل را آغاز کنیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به اجرای ۸۰۰ متر از پروژه از تقاطع خیابان انقلاب و خیابان معلم به سمت خیابان بیگدلی به صورت تابلیه، خاطرنشان کرد: در سال گذشته این قسمت به انضمام یک رمپ خروجی به سمت خیابان انقلاب تکمیل شد.

حلوایی‌زاده اضافه کرد: سطح صفر پروژه که ۷۷۰ متر تونل از انتهای رمپ تونل تا خیابان شهید فاطمی است با دو محور تندرو و کندرو تکمیل شد.

وی ادامه داد: انجام زیرسازی و روسازی، تأمین شبکه برق و روشنایی و به صورت همزمان جا به جایی تأسیسات که در یک بافت قدیمی هم قرار داشت، از جمله بخش‌های اجرای این پروژه بود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم تاکید کرد: تلاش کردیم تا فاز به فاز و با هماهنگی شرکت‌های زیرساخت بدون انجام خلل در خدمت‌رسانی به مردم این جابه‌جایی صورت گیرد.

حلوایی‌زاده با اشاره به اینکه در فصل سرما و گرما و در شرایط برفی و بارانی این پروژه تعطیل نشد گفت: توانستیم از آغازین روز سال جدید این پروژه را در اختیار شهروندان قرار دهیم و ادامه مسیر تا میدان سپاه برای سال ۱۴۰۳ برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر 745186

دیگر خبرها

  • بازدید استاندار خراسان رضوی از طرح تعریض پل دهرود
  • فاز پنجم عمار یاسر به میدان سپاه می‌رسد
  • تغییر محل برگزاری رژه روز ارتش در اهواز
  • محدودیت‌های ترافیکی برای برگزاری رژه روز ارتش در شهر کرمان
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در قزوین
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی رژه روز ارتش در اهواز
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در سنندج
  • محدودیت های ترافیکی روز ارتش در اهواز
  • اطلاعیه قطع گاز در مناطقی از مهدیشهر
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در اهواز