Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@09:59:53 GMT

میهمان سرشناس ضیافت پزشک احمدی!

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۰۴۰۶

میهمان سرشناس ضیافت پزشک احمدی!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  در مجموعه تلویزیونی «محاکمه» ساخته حسن هدایت که در اواخر دهه ٧٠ خورشیدی از شبکه یک به نمایش درآمد، بخشی ‏از داستان به دادگاه پزشک احمدی اختصاص داشت که طی آن ماجرای تلاش‌ ایران تیمورتاش دختر عبدالحسین تیمورتاش، ‏برای به دام انداختن پزشک احمدی در عراق و استرداد او به ایران به شکلی گذرا به نمایش درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد احمدی، معروف به ‏پزشک احمدی ازجمله شخصیت‌های بدنام تاریخ معاصر ایران است که به‌عنوان پزشک زندان قصر، بسیاری از مخالفان ‏پهلوی اول را بی‌سروصدا در زندان به قتل رساند. یکی از شخصیت‌های مهمی که مزه آمپول هوای پزشک احمدی را در ‏زندان چشید عبدالحسین تیمورتاش دولتمرد شهیر دوره قاجار و پهلوی اول بود که در تحکیم سلطنت رضاخان بسیار کوشید، ‏اما روزی که از چشم شاه افتاد میهمان زندان قصر و پزشک قاتلش شد.

بیشتربخوانید :بازار یا شاهراه ارتباطی

چهارنعل پیش به سوی قدرت

امروز مصادف است با سالروز انتصاب تیمورتاش به سمت وزیر دربار که ٩٣‌سال پیش و به حکم پهلوی اول انجام شد. ‏عبدالحسین تیمورتاش ملقب به سردار معظم خراسانی ازجمله رجالی بود که در سرنگونی سلسله قاجار و تفویض سلطنت به ‏پهلوی نقشی مهم ایفا کرد و به پاس همین خدمات ارج و قربی فراوان در دستگاه رضاخان یافت. او پسر یکی از ملاکین ‏بزرگ خراسان بود که به لطف ثروت پدر از آموزش خوبی برخوردار شد و حتی تحصیل در روسیه را نیز تجربه کرد. در ‏کارنامه سیاسی تیمورتاش نمایندگی ادوار مختلف مجلس شورای ملی به نمایندگی از مردم خراسان، حکومت بر گیلان، ‏کرمان و سیستان، همچنین پست وزارت عدلیه دولت مشیرالدوله را می‌توان مشاهده کرد. او ٢٥ آذر ١٣٠٤ خورشیدی به ‏وزارت دربار رسید و در ادامه نقشی تاثیرگذار در تبیین سیاست خارجی ایران ایفا کرد.‏

از اوج عزت تا حضیض ذلت

‏«دشمن طاووس آمد پر او/ای بسی شه را بکشته فر او» این فراز از دفتر نخست مثنوی معنوی را باید به منزله شرح حالی از ‏دهه آخر زندگی عبدالحسین تیمورتاش تلقی کرد. تیمورتاش منهای همه رذایل اخلاقی‌اش از قدرت‌طلبی ذاتی و سخت‌گیری ‏نسبت به مخالفان خود گرفته تا تمایل به قمار و استعمال مواد مخدر، بی‌شک سیاستمداری کارآزموده بود و این بیش از هر ‏چیز دیگری رشک و شک رضاخان را نسبت به وزیردربارش بر می‌انگیخت. هرچند که این میان تمایل دولت انگلستان به ‏حذف تیمورتاش از صحنه سیاست ایران را نیز نباید از نظر دور داشت. تیمورتاش در مذاکرات مربوط به قرارداد دارسی ‏کمترین همکاری را با طرف انگلیس از خود نشان نمی‌داد و همین لندن را به این نتیجه رساند که با او نمی‌توان کار کرد. ‏انگلیسی‌ها با بهانه قرار دادن سفر تیمورتاش به مسکو و همچنین سوء‌استفاده از خوی قدرت‌طلبی‌اش، همواره این ظن را در ‏پهلوی اول تقویت می‌کردند که تیمورتاش در اندیشه جانشینی اوست و این برای تحت‌تأثیر قرار دادن رضاخانی که براساس ‏همین ترس همه افراد لایق را از اطراف خود تارانده بود کفایت می‌کرد. تیمورتاش در‌سال ١٣١١ از وزارت دربار برکنار ‏و به اتهام رشوه‌خواری به ٨‌سال زندان محکوم شد، هرچند به لطف پزشک احمدی حتی‌سال اول این محکومیت نیز سپری ‏نشد.

منبع: روزنامه شهروند

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها خواندنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۰۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در زندان فوق امنیتی در سنگاپور چه می‌گذرد؟/ از 8 مدل صبحانه تا زندگی در سلول‌های انفرادی

 

در این گزارش وارد دنیای پشت میله‌ها می‌شویم تا از سختی زندگی زندانیان یک مقر امنیتی در سنگاپور سر درآوریم.

به گزارش عصرایران به نقل از کانال یوتیوب "فری داک بایتس"، این تصاویر ساعاتی از زندگی زندانیان در یک زندان فوق امنیتی دولت شهر سنگاپور  پرا از نگاه افسران و زندانیان نشان می‌دهد.

پلیس سنگاپور سخت برای امنیت خیابان ها در تلاش است و این کشور قوانین سختگیرانه ای برای تنبیه مجرمان دارد.

دولت این دولت‌شهر رویکردهای متفاوتی را برای مقابله با جرم و جنایت در نظر گرفته که نقش بازدارنده دارند.

سنگاپور یک نیروی پلیس قدرتمند و کارآمد با سابقه عالی در کنترل جرائم به ویژه جرائم مرتبط با مواد مخدر دارد و همین موضوع باعث امنیت منطقه برای شهروندان و گردشگران شده است.

در این زندان 8 مدل صبحانه رژیمی و غیر رژیمی سرو می‌شود و غذاها از دریچه های تعبیه شده روی در سلول به داخل ارسال می‌شوند.

وسایل برش در آشپزخانه با زنجیر به هر جا وصل اند و مسواک‌های با دسته کوتاه در اختیار زندانیان قرار می گیرد. مقامات زندان کارکنان فعال در آشپزخانه‌ها را از آرامترین و کم دردسرسازترین زندانیان انتخاب می‌کنند.

زندانیان نیز از حس و حال خود در سلول‌های انفرادی، کیفیت غذا و روزهای سخت خود می‌گویند.

جزئیات بیشتر را در تصاویر این گزارش ببینید.

 

 

 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نمایشگاه هوایی سنگاپور (فیلم) خوش‌ گذرانی در سلول انفرادی! (عکس) ممانعت سنگاپور از ورود مسافران ایرانی

دیگر خبرها

  • پیشنهاد پرادو برای رشوه به داور سرشناس ایران | فقط می خواست در تلویزیون دیده شود
  • شهدای غزه، میهمان ضیافت‌ تهران‌اند یا میزبان؟
  • در زندان فوق امنیتی در سنگاپور چه می‌گذرد؟/ از 8 مدل صبحانه تا زندگی در سلول‌های انفرادی
  • (ویدئو) خاطره روحانی سرشناس از روز‌های فقیر شدنش
  • تجربه؛ ضیافت هنر و ادبیات / پربار، خواندنی و کاربردی
  • (ویدیو) خاطره روحانی سرشناس از روز‌های فقیر شدنش
  • گران‌ترین خودرو زیر پای رضاشاه (+عکس)
  • سرین بدیعی معروف به «شاهزاده سرین» کیست و در ایران چه می‌کند؟
  • مراسم نوروز در بلغارستان برگزار شد
  • شناسنامه دولت انقلابی، احمدی‌نژادی‌هایند | قدرت مدیریتی احمدی‌نژاد از رئیسی بالاتر است