Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-09@03:02:05 GMT

آیت‌الله حائری را ‌در علوم انسانی خلاصه نكنیم

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۰۴۸۵

آیت‌الله حائری را ‌در علوم انسانی خلاصه نكنیم

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین  سیدمحی‌الدین طاهری، رئیس هیئت امنای آستان مقدس حضرت سیدعلاءالدین حسین‌بن موسی‌الكاظم(ع) امروز، 25 آذرماه در دیدار با محمد‌علی حائری، دبیر گنگره آیت‌الله حائری شیرازی گفت: در زندگی‌ام بعد از مرحوم آیت‌الله والدم بیشترین اُنس را با آیت‌الله حائری داشتم و توفیق داشتم از 27 سال حضور ایشان در فارس 9 سال را به‌عنوان مسئول دفتر در خدمتشان باشم و مدتی که در سپاه کردستان حضور داشتم به امر ایشان و به‌عنوان نماینده ویژه ایشان حضور داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی‌ آیت‌الله حائری را در ناشناخته‌ای دانست كه در همه ابعاد می‌درخشید و ادامه داد:‌ آن عالم ربانی اعتقاد داشت که علوم انسانی تنگه اُحد نظام اسلامی است؛ به عنوان مثال امروز می‌بینیم كه اسرائیل از طریق همین علوم انسانی توانسته در اكثر دانشگاه‌های دنیا حكومت كند.
طاهری تأكید كرد كه اگر بخواهیم آیت‌الله حائری را تنها در علوم انسانی خلاصه كنیم، صحیح نیست چراكه ایشان ابعاد ناشناخته فراوانی داشت و تك‌بعدی نبود و در برخی مواقع، سی یا چهل سال از دیگران جلوتر بود و پیش‌بینی‌های زیادی داشت كه در حال حاضر اتفاق افتاده است.
دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز آیت‌الله حائری را شخصیت بزرگی دانست که متعلق به اسلام و نظام اسلامی بود و نمونه ایشان را کمتر داشته‌ایم و سپس افزود: آن عالم ربانی از هر نظر خود ساخته بود و در وجودش سرسوزنی هوای نفس نبود و در سطح اخلاق و عرفان شخصیت والایی داشت که همیشه مطیع واقعی ولایت بود.
طاهری در پایان این دیدار پیشنهاد كرد که طی یک فرخوان هر ساله از شاگردان آیت‌الله حائری در سراسر ایران اسلامی درخواست شود که مطالب و مقالات خود را در خصوص ابعاد مختلف شخصیتی ایشان را ارسال تا جمع‌آوری و به‌صورت یک کتاب به جامعه عرضه شود.
در ابتدای این دیدار نیز محمدعلی حائری، دبیر کنگره آیت‌الله حائری شیرازی از ارادتی که آن عالم ربانی نسبت به حضرت سید علاءالدین حسین(ع) داشت، گفت و ادامه داد: ایشان اعتقاد داشت که حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) سیب همیشه در دسترس است.
وی گفت: قصد داریم هر ساله در سالروز ارتحال ایشان ابعاد شخصیتی، سجایای اخلاقی و مباحث علوم انسانی ایشان و مجاهدت‌های ایشان در مسیر اعتلای انقلاب اسلامی را طی یک کنگره با دعوت از شاگردان و افراد مطلع از خصوصیات ایشان برگزار كنیم و امسال از پوستر فراخوان مقالات علوم انسانی با عنوان تحفه محی‌الدین رونمایی خواهیم کرد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي آيت الله حائري علوم انساني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۰۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابعاد گسترده‌تر خیزش دانشجویان آمریکایی

در پی تجاوزگری‌های جدید رژیم صهیونیستی و حمله به منطقه رفح در جنوب نوار غزه تظاهرات دانشجویی در آمریکا ابعاده گسترده‌تری گرفته است.

       

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3082246 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • ابعاد گسترده‌تر خیزش دانشجویان آمریکایی
  • مراکز رشد علوم انسانی در استان‌های کشور تشکیل می‌شود
  • تدریس رشته ایرانشناسی در بیش از ۱۵ دانشگاه کشور
  • امتحانات نهایی را تبدیل به بت نکنیم / روش‌های مناسب مطالعه صحیح
  • کتابخانه شخصی مرحوم کریم مجتهدی در اتاق کارش دایر شد
  • تحصیل ۲۵۰ دانشجوی استعداد درخشان در دانشگاه علامه‌طباطبائی
  • مجلات مطالعات اسلامی وپژوهش‌نامه تبلیغ و ارتباطات دینی رونمایی شد
  • کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اصلی بهداشت ودرمان هرمزگان
  • فیلم‌های سیاه ما با فیلم‌های سیاه آمریکایی تفاوت‌هایی دارد
  • مصحف شریف «قرآن مبارک» رونمایی می‌شود