Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، علیرضا کاکاوند در حاشیه مراسم رونمایی از سیستم ساداپ شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان در جمع خبرنگاران ضمن تبریک هفته پژوهش اظهار داشت: دستگاه احیا چاه متناسب با اقلیم لرستان یک دستگاه ترکیبی توام با واتر جرت،آب و هواست که مختص چاه‌هایی است که به دلیل فرسودگی و یا کاهش نزولات جوی دچار کم آبی شده‌اند که با این دستگاه قابل احیااند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستگاه ساداپ در حال حاضر برای اعماق حدود 300متر استفاده می‌شود ولی قابل توسعه برای اعماق بیشتر است.

وی با اشاره به میزان اعتبار هزینه شده دستگاه ساداپ  افزود: اعتبار هزینه شده برای این دستگاه  حدود860 میلیون تومان است که با همکاری دانشگاه تهران ساخته شده است

رضوان برمه زیار مخترع این سیستم نیز عنوان کرد: سیستم ساداپ پکیجی از 12اختراع است که پک شد و از سازمان مالکیت‌های فکری ملل متحد موفق به دریافت دیپلم افتخار مخترعان جهان، الماس بلورین و مدال طلای جهان در کشورسوئیس شده است.

وی بیان کرد: حفاظت سفرهای آب زیر زمینی، شناسایی چاهایی که برداشت بی‌رویه دارند، شناسایی انشعابات غیر مجاز خانگی و کشاورزی و همچنین شناسایی شکستگی‌های خطوط انتقال آب، جلوگیری از سرریز شدن مخازن آب شرب از جمله موارد کاربرد سیستم ساداپ است.

 مدیر تحقیقات و بهروری شرکت آبفار لرستان گفت: سیستم ساداپ کلیه اطلاعات مربوط به ایستگاه‌های پمپاژو مخازن آب شرب و اطلاعات کیفیتی آب مانند میزان کلر موجود در آب و همچنین اطلاعات حفاظتی ایستگاه‌های پمپاژ آب را جمع‌آوری و به نرم افزار طراحی شده ارسال می‌کند.

وی تصریح کرد: از دیگر قابلیت‌های سیستم ساداپ  کنترل‌های حجمی مکانیکی که قابلیت قرائت از راه دور را نداشتند و به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانستیم آنها را جمع آوری کنیم و با کنتورهایی که از کشورهای دیگر بود جایگزین کنیم در همین راستا با  طراحی بُردهای  الکترونیکی قابلیت قرائت از راه دور این کنتورها فراهم شده است.

برمه زیار خاطرنشان کرد: دستگاه ساداپ در قسمت‌هایی که که مخازن آب شرب قرار دارند و برق وجود ندارد با انرژی‌های نو کار می‌کند و در مناطقی که زیرساخت شبکه مخابرات وجود ندارد از لایر استفاده کرده‌ایم که در دراز مدت فلش می‌زنیم و اطلاعات را برمی‌داریم.

انتهای پیام/

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۰۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، غلامحسین عماری در جلسه بررسی فعالیت های شرکت آب و فاضلاب در شهرستان ارومیه افزود: این شهرستان حدود ۳۱ درصد جمعیت آذربایجان غربی را به خود اختصاص داده و ۶۱۱ روستای دارای کد آبادی دارد.

وی اضافه کرد: از کل روستاهای شهرستان ارومیه ۴۵۵ روستای برخوردار تحت پوشش آب و فاضلاب بوده که ۸۲ درصد جمعیت را شامل شده و ۱۰۱ روستای برخوردار غیر تحت پوشش نیز در این شهرستان وجود دارد که ۱۶ درصد جمعیت روستایی را شامل می شود.

فرماندار ارومیه ادامه داد: همچنین ۵۲ روستای باقی مانده با جمعیتی در حدود ۱.۲ درصد غیر برخوردار هستند. عماری درخصوص وضعیت مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آب و فاضلاب شهرستان ارومیه اظهار کرد: از سه پروژه این سفر با مبلغ اعتباری یک هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال، پروژه های مدول سوم تصفیه خانه ارومیه و خط انتقال پساب به دریاچه تکمیل شده و به اتمام رسیده است.

وی گفت: پروژه تکمیل سامانه آبرسانی و تأمین آب شرب اضطراری شهر ارومیه نیز در دست پیگیری جهت اقدام قرار دارد. وی به بررسی مصوبات سفر استاندار آذربایجان غ ربی به شهرستان ارومیه نیز پرداخت و افزود: این سفر ۱۷ مصوبه داشت که سه مورد تکمیل شده، ۱۱ مصوبه در حال اجرا بوده و۲ مصوبه در دست پیگیری جهت اجراست.

فرماندار ارومیه اظهار کرد: یک مصوبه نیز به علت عدم تخصیص اعتبار راکد باقی مانده است. وی اضافه کرد: در مجموع پیشرفت مصوبات سفر استاندار آذربایجان غربی به شهرستان ارومیه حدود ۵۸ درصد برآورد می شود.

دیگر خبرها

  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب
  • خودروی هیبریدی پرسرعت مرسدس رونمایی شد
  • رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد
  • اصلاح و بهسازی حدود ۱۰۱ کیلومتر از شبکه و خطوط آبرسانی لرستان
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • توسعه سیستم‌های مخابراتی کردستان با سرمایه‌گذاری ۹۱ میلیارد ریالی
  • رونمایی از سامانه جامع انتظامی سازمان نظام پزشکی