Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@02:09:35 GMT

ویلهلم گنازینو نویسنده سرشناس آلمانی درگذشت

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۰۵۱۵

ویلهلم گنازینو نویسنده سرشناس آلمانی درگذشت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسوشیتدپرس، ویلهلم گنازینو نویسنده و روزنامه‌نگار آلمانی روز جمعه در مونیخ درگذشت.

وی ابتدا کارش را به عنوان روزنامه‌نگار برای مجله «پاردون» و «لزه‌سایشن» شروع کرد و از اوایل دهه ۱۹۷۰ به عنوان نویسنده آزاد مشغول به کار شد. نخستین کتاب او با عنوان «حضور» در سال ۱۹۶۵ با اقبال کمی روبه رو شد اما سه گانه‌اش با عنوان «آبشافل» در سال ۱۹۷۷ اقبال زیادی را متوجه وی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گنازینو با نوشتن این سه‌گانه که انتشارش تا سال ۱۹۷۹ به پایان رسید، به شهرت رسید. پس از آن چندین رمان تحسین شده و یک نمایشنامه نیز منتشر کرد و برای آثارش موفق به کسب جوایز معتبر ادبی آلمان شد که جایزه جورج بوشنر از جمله آنهاست.

این نویسنده سال ۱۹۴۳ در مانهایم متولد شده بود و دوران کودکی را با سه خواهر و برادرش در دوره پس از جنگ در این شهر گذراند. او دبیرستان را برای رویاهایی که درباره نویسندگی داشت، ترک کرد، اما مدتی بعد به تحصیل ادامه داد و در رشته فلسفه و جامعه‌شناسی فارغ‌التحصیل شد.

وی از سال ۱۹۶۵ کارش را به عنوان روزنامه‌نگار آغاز کرد و مدتی بعد با مجله طنز «پاردون» همکاری کرد و مدتی از ویراستاران مجله «لزه‌سایشن» بود.  

گنازینو به عنوان نویسنده و خبرنگار رادیویی نیز کار می‌کرد و برای روزنامه‌ها و مجله‌ها نیز مطلب می‌نوشت.

سال ۱۹۹۰ او به عضویت آکادمی زبان و شعر دارمشتات درآمد و پس از سال‌ها زندگی در هایدلبرگ در سال ۲۰۰۴ در فرانکفورت ساکن شد و در همان سال جایزه جورج بوشنر را دریافت کرد که از معتبرترین جوایز ادبی ادبیات آلمان است. جایزه زبان «رینکه» در سال ۲۰۱۰ از جوایز متاخرتر وی است که برای رمان «خوشبختی در زمان‌های دور خوشبختی» بود، به وی اهدا شد. 

این نویسنده ۱۸ عنوان کتاب و یک نمایشنامه در کارنامه ادبی‌اش دارد. «سال های دروغین» ۱۹۷۹، «لکه. ژاکت. اتاق. درد» ۱۹۸۹ ، «چتری برای یک روز» ۲۰۰۱ ، «در دوردست» ۱۹۹۳ ، «تصویر نویسنده، رمان خواننده است» ۱۹۹۴ ، «خوشبختی در زمان‌های دور خوشبختی» ۲۰۰۹ از جمله آثار این نویسنده هستند.

کتاب‌های گنازیو به زبان‌های متعدد از جمله انگلیسی، فرانسوی، یونانی، ایتالیایی، لیتوانیایی، هلندی، روسی ، اسلوونیایی، اسپانیایی ، چکی و مجارستانی ترجمه شده‌اند.

کد خبر 4486490

منبع: مهر

کلیدواژه: آلمان ادبیات جهان درگذشت چهره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۰۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماهر در ساکت کردن منتقدان؛ کای هاورتس به رکورد الکسیس سانچز رسید

مهاجم آلمانی کاری کرد که دیگر هیچ کس نتواند او را یک «خرید بد» بنامد. 

طرفداری | انتقال کای هاورتس به آرسنال در طول تابستان با سروصدای زیادی همراه بود، زیرا باشگاه قرمزِ شهر لندن برای به خدمت گرفتن او از چلسی، 65 میلیون پوند هزینه کردند.

مهاجم آلمانی در غرب لندن درخشش خاصی نداشت و بسیاری تعجب می کردند که او چگونه در این تیم آرسنال جا خواهد گرفت. اما پس از شروع سخت در ورزشگاه امارات، منصفانه است که بگوییم هاورتس در حال حاضر ثابت می کند که بسیاری از مردم اشتباه می کردند.

آمار هاورتس

این بازیکن 24 ساله در ماه های اخیر خط حمله آرسنال را رهبری کرده است و آمار گلزنی او به آنها کمک کرده تا در کورس قهرمانی با منچستر سیتی رقابت کنند. در واقع، هاورتس در 11 بازی اخیر خود در لیگ برتر برای توپچی ها، موفق به زدن 8 گل و ثبت 5 پاس گل شده است.

هاورتس و رکورد سانچز

طبق آمار اسکواکا، هاورتس اکنون کاری را انجام داده است که تنها الکسیس سانچز در فصل 17-2016 موفق به انجام آن شده است. مهاجم آلمانی اکنون در چهار بازی در این فصل، همزمان یک گل و یک پاس گل به ثبت رسانده است (جدیدترین بازی مقابل تاتنهام). از زمان آخرین فصل کامل و فوق العاده سانچز در آرسنال، هاورتس تنها بازیکنی است که به این رکورد دست یافته است.

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • ماهر در ساکت کردن منتقدان؛ کای هاورتس به رکورد الکسیس سانچز رسید
  • جنایات اسرائیل صدای کمدین معروف آلمانی را هم درآورد + عکس و فیلم
  • تاریخ‌سازی تراشتگن در بارسا: بیخ گوش لیونل مسی!
  • تصمیم قطعی گزینه جذاب بایرن: فقط خارج!
  • بازگشت اوسمار به جاده خوشبختی یا پایان یک رؤیا؟
  • نامه سرگشاده قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • صورت بازیکن تیم آلمانی را خُرد کردند!
  • بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی
  • آشنایی با جانشین یورگن کلوپ در لیورپول؛ قمار پر ریسک؟
  • بررسی دیدار پایانی فوتسال جام ملت های آسیا در مجله فوتبال