Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-24@01:24:25 GMT

پفک با طعم غذای گاو!

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۰۵۵۰

پفک به‌خودی‌خود یک خوردنی نامحبوب برای والدینی بود که برای سلامتی بچه‌شان نگران هستند، از آن طرف یکی از خوراکی‌های فهرست ممنوعه وزارت بهداشت برای تبلیغات تلویزیونی هم محسوب می‌شود، حالا خبر رسیده که همین خوراکی که نمونه درست و استانداردش هم چندان سالم نیست، از طرف دو برند معروف با مواد اولیه خوراک دام تهیه می‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  به گزارش شهروند، اینطور که جهانبخش کیانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو می‌گوید ماجرای استفاده این دو برند از ذرت تراریخته وارداتی بوده است. او می‌گوید: «طبق اطلاعاتی که به دست آورده‌ایم دو شرکت معروف که برخی از خطوط تولیدشان مخصوص تولید پفک است، در محصول‌شان از ذرت تراریخته وارداتی استفاده کرده‌اند. البته خبر‌هایی که به دست‌مان رسیده، فعلا قابل تایید نیست و کارشناسان ما درحال بررسی ماجرا هستند.»   کیانپور در مورد این‌که چقدر استفاده از ذرت خوراک دام برای انسان خطر دارد، می‌گوید: «اول این‌که بسیاری از مواد اولیه جزو مواد اولیه مشترک بین تولیدات خوراکی برای انسان و دام هستند. حالا باید ببینیم ذرتی که این شرکت‌ها استفاده کرده‌اند، در همین دسته است یا در دسته‌ای قرار دارد که به دلیل برخی ویژگی‌ها صرفا برای تهیه خوراک دام از آن استفاده می‌شود.»   او ادامه می‌دهد: «این را هم باید بگویم که موضوع صرفا خطرناک‌بودن یک خوراکی نیست، مهم این است که مصرف‌کننده باید بداند چه چیزی می‌خورد، اگر به او بگوییم این محصول با مواد اولیه خوراک دام تهیه شده، باز هم اقدام به خرید و خوردن آن می‌کند؟ آیا سازمان استاندارد با اطلاع از این کار به این دو برند نشان استاندارد داده است؟ موضوع اول سلامتی مردم و خطرناک نبودن مواد اولیه‌ای است که در تولید خوراکی‌ها استفاده می‌شود، اما ما به همین هم بسنده نمی‌کنیم، مخصوصا در مورد خوراکی‌هایی که مخاطب اصلی آن‌ها کودکان هستند.»   کیانپور در جواب این‌که در صورت اثبات تخلف، چه چیزی در انتظار این دو برند است، می‌گوید: «قطعا برخورد قضائی و توقف تولید در انتظار آن‌ها خواهد بود، اما باید صبر کنیم تا مسأله ثابت شود. در این مورد باید خیال مردم راحت باشد، سازمان غذا و دارو در موارد اینچنینی هیچ اغماضی ندارد.»

منبع: فرارو

کلیدواژه: پفک ذرت تراریخته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۰۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

2 ستاره دیگر WWE اخراج شدند

ستاره برند اسمکدان هم به جمع خروجی‌های جدید WWE پیوست.

صبح امروز، کمرون گرایمز خبر اخراج خود از کمپانی WWE را به اطلاع عموم رساند.

طرفداری | قهرمان سابق کمربند آمریکای شمالی NXT که به تازگی با انتقال به برند اسمکدان به جمع ستارگان اصلی اضافه شده بود، با به اشتراک‌گذاری ویدیویی با چشمانی اشک آلود خبر اخراج‌اش از WWE را در اینستاگرام و توییتر اعلام کرد. چند ساعت قبل از این اتفاق نیز خبر اخراج وان واگنر، دیگر ستاره WWE در اینترنت منتشر شده بود تا به این ترتیب این دو ستاره نیز به جمع دیگر اخراجی‌های این چند روز WWE از جمله جیندر ماهال، ژیا لی و ایندوس شر اضافه شوند.

از دست ندهید ????????????????????????

سرمربی پرسپولیس: من کاشف آلیسون بودم جنگ در دربی میلان؛ 3 اخراجی در 3 دقیقه! آشنایی با مالکان لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها مورینیو: به من می‌گفتند اتوبوس، حالا با همین سبک شده‌اند جادوگر!

دیگر خبرها

  • وزارت صنعت بین تامین مواد اولیه با قیمت مناسب برای خودروساز تعادل برقرار کند
  • 2 ستاره دیگر WWE اخراج شدند
  • سبزیجات سرشار از پروتئین را بشناسید
  • از رنجی که می‌برند...
  • کدام موادغذایی حاوی سطح خطرناک‌تری از مواد شیمیایی ماندگار هستند؟ چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟
  • تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره عدم تخصیص ارز به واردات مواد اولیه
  • چغاله بادام پلو با مرغ یک غذای متفاوت برای فصل بهار
  • فاصله بین قیمت واقعی فولاد با نرخ جهانی بسیار است
  • محکومیت قاچاقچیان سوخت و مواد خوراکی در خوزستان
  • نمایش توانمندی ایران در تولید مواد دارویی