Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمدعلی شجاعی در جمع شماری از فعالان سیاسی حامی دولت در استان اظهار داشت: به کسی اجازه نخواهم داد تا در مسیر حمایت از سرمایه گذار و بخش خصوصی سنگ اندازی کند زیرا این استان نیازمند حضور بخش خصوصی است. وی تاکید کرد: نهایت تلاش خود را برای حل موانع و تسهیل بروکراسی اداری در استان به کار خواهم گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر این که مدیران باید درک درستی از شرایط کشور داشته باشند، ادامه داد: ما مدیران باید متوجه شویم شرایط کشور چیست و از سرمایه گذار حمایت ویژه داشته باشیم تا زنجیره تولید قطع نشود بنابراین ضرورت دارد حب و بغض ها را کنار بگذاریم و در کنار یکدیگر و با کار تیمی امور خود را انجام دهیم. شجاعی افزود: هر جا توسعه و آبادانی رقم خورده، نشان می دهد که ابتدا دولت زیرساخت ها را آماده کرده سپس بخش خصوصی ورود پیدا کرده است. 

شجاعی در سخنان خود موانع اصلی توسعه را خودساخته دانست و خاطرنشان کرد: خراسان شمالی به رغم تمام داشته ها و ظرفیت هایش برای توسعه قدمی برنداشته زیرا به تمامی فرصت ها به دیده تهدید نگریسته شده اما برای رسیدن به توسعه باید به مفهوم آن اعتقاد داشت و این باور را باید از خودمان آغاز کنیم. وی بیان کرد: برای پاسخگو کردن مسئولان و رشد و توسعه استان باید به مردم مطالبه گری را آموخت و آن را با قدرت به سطوح ملی منتقل کرد.

استاندار خراسان شمالی توسعه و اقتدار را به معنای در کنار مردم بودن توصیف کرد و ادامه داد:اگر برنامه دقیق و منظم داشته باشیم، در بحث توسعه عقب نخواهیم ماند و در این مسیر باید دولت را با تمام وضعیت موجود در کشور دید و سپس در مورد آن عمل کرد.

دکتر شجاعی، حلال مشکلات  جامعه را توسعه متوازن ذکر کرد و با بیان این که باید نداشته های راز و جرگلان را به اندازه نداشته های بجنورد و شیروان و اسفراین ببینیم، افزود: اگر در مسیر توسعه متوازن قدم برنداریم، همراهی مردم را نخواهیم داشت و نیز معتقدم وجود مخالف یک نعمت است و ابراز مخالفت ها بیشترین کمک را به من می کند.

وی خطاب به فعالان سیاسی حاضر در نشست با ابراز ناخرسندی از اختلافات درونی احزاب و گروه های سیاسی اظهار داشت: اگر کنار من هستید، یکدیگر را تحمل کنید که مصداق همان توسعه سیاسی است و باید با همه دلسوزان کنار هم باشیم و بدانیم که اختلاف نظر سازنده زمینه ساز توسعه خواهد بود.

شجاعی تصریح کرد: برخی اعتقاد دارند باید یک عده ای حذف شوند در حالی که مخالف من موجب رشد و تعالی خواهد شد بنابراین باید در کنار یکدیگر حرکت کنیم و اگر هر بخشی از ظرفیت های انسانی موجود را کنار بگذاریم، به نوعی از توسعه غفلت کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: آمدنم به خراسان شمالی با اختیار بوده و با سنجش کامل اوضاع برای کار در این استان آمده ام و با همه دلسوزان استان کار خواهم کرد و از تجربه همه در قالب کار تیمی استفاده خواهم کرد و مهم تر آن که پیمودن مسیر توسعه سیاسی و توسعه احزاب برای سفره مردم هم نان می آورد.

وی با تاکید بر این نکته که باید مزیت های نسبی استان در بخش های مختلف را شناسایی و روی آن ها برنامه ریزی و سرمایه گذاری کرد، اظهار داشت: دربخش زیر ساخت های توسعه کوتاهی شده و باید این بخش سرعت و شتاب بیشتری بگیرد و این در حالیست که بخش اصلی توسعه، راه های زمینی، هوایی و ریلی است که اگر نباشد، نمی توان گام های توسعه را برداشت.

شجاعی بیان کرد: اعتقاد دارم از علم، مدیریت و تجربه شما فعالان سیاسی به عنوان پیشگامان توسعه به درستی استفاده نشده بنابراین باید به خود باوری برسیم و تمام امور ما ختم به سخنرانی و برگزاری جلسه صرف نشود.

وی خاطرنشان کرد: اگر هریک از شماها به بیان دغدغه ها و مشکلات استان می پردازید، باید در کنار آن راهکارهای لازم را هم ارائه دهید. وی با بیان این که هر چه مردم به مسایل و حقوق خود آگاهتر باشند، به همان میزان کار در حوزه اجرا راحت تر است، تاکید کرد: هرگز از منافع مردم کوتاه نخواهم آمد.

استاندار از فعالان سیاسی خواست از انتقال حب و بغض های شخصی به وی خودداری کنند و از تخریب افراد و گزینه های مدیریتی اجتناب شود و تصریح کرد: در طول تاریخ تندروی هرگز جواب نداده و مشی ما باید طبق موازین اسلام، منطبق بر اعتدال باشد لذا باید در هر کاری تمام جوانب را سنجید و تصمیم گرفت.

شجاعی خطاب به حضار تصریح کرد: روی قول خود مبنی بر حمایت از انتصاب افراد متخصص و مدیریت های غیرسیاسی پایبند بمانید و با چند انتصاب بلافاصله ایرادات را متوجه بنده نکنید و طی سازوکار خاصی، اتاق فکری از جمع خود انتخاب کنید تا با ما در ارتباط باشند.

وی با مخاطب قرار دادن اعضای حاضر در نشست که از کاستی های فراوان و عقب ماندگی های استان سخن گفتند، جایگاه و عملکرد آنان به عنوان دلسوزان و پیشگامان توسعه استان طی 15 سال گذشته را در باقی ماندن این نواقص یادآور شد و با تاکید بر این که قرار نیست کسی از بیرون برای ما کاری بکند بلکه باید به خودباوری برسیم و با برنامه پیش برویم، ابراز امیدواری کرد: در این دوره از تاریخ استان با همراهی مردم و مسئولان و همه دلسوزان رشد و توسعه خراسان شمالی، جهشی در توسعه همه جانبه و متوازن این خطه رقم بخورد. 

در این نشست شماری از حاضران به نمایندگی از فعالان سیاسی استان ضمن اعلام آمادگی برای کمک به پیشبرد برنامه های نماینده عالی دولت تدبیر و امید در خراسان شمالی، به بیان دغدغه های خود در مسیر توسعه استان پرداختند.

لزوم بهره مندی از ظرفیت نیروی انسانی دلسوز و منابع خدادادی استان، توجه به آمایش سرزمین، طرح های عمرانی و اقتصادی ناتمام، تقویت نظارت ها بر عملکرد مدیران، تهیه بانک اطلاعاتی از افراد توانمند و مدیران بالقوه، شایسته سالاری و استفاده از متخصصان و مدیریت های غیرسیاسی، چاره اندیشی برای سوء مدیریت ها در روند جذب و ماندگاری سرمایه های اقتصادی، وضعیت برخی طرح ها و مصوبات سفر هیئت دولت به استان، کم توجهی به حامیان دولت از سوی برخی مدیران غیرپاسخگو، ضعف های زیرساختی استان و ضرورت برنامه محوری و طرح ریزی راهبردی برای پیشبرد امور و جلب رضایت حداکثری مردم، ازجمله این نکات بود.  

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بخش خصوصی خراسان شمالی دولت سرمایه گذاران سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۰۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

EXEED در راس هرم نوآوری چری

طبق آخرین تاریخ انجمن خودروسازان ژاپن، حجم صادرات سالانه خودرو ژاپن در سال 2023 تقریباً 4.3 میلیون دستگاه است. بر همین اساس در سال 2023، حجم صادرات خودرو چین از ژاپن پیشی گرفت و به بزرگترین صادرکننده خودرو در جهان تبدیل شد.

در این میان، صادرات چری نیمی از حجم صادرات خودرو در چین را به خود اختصاص داده و برای 21 سال متوالی رتبه اول را در صادرات خودروهای سواری کسب کرده است. محصولات برند چری به بیش از 20 کشور در آسیای مرکزی، آمریکای جنوبی و اروپای شرقی صادر شده و دارای بیش از 150 فروشگاه در خارج از کشور است.

برند EXEED نیز به منظور تولید محصولات با کیفیت جهانی به منابع استراتژیک خود تکیه کرده است. این برند خودروساز با بیش از 27 سال سابقه تحقیق و توسعه فناوری‌های پیشرو در گروه چری و تاسیس هشت مرکز جهانی تحقیق و توسعه، توسعه صادرات‌محور محصولات را دنبال می‌کند. ورود EXEED به بازار ایران نیز در راستای سیاست‌های گسترش سهم بازار این شرکت در منطقه و اهمیت روزافزون اقتصادی و فرهنگی ایران، بوده است. تولید این خودرو همچنین گزینه های حمل و نقل با کیفیت و تنوع عرضه اتومبیل های لوکس در کشور را افزایش خواهد داد.

بر اساس این گزارش، EXEED آخرین برند لوکس تمام الکتریکی خود EXLANTiX را در نمایشگاه خودروی پکن، رونمایی می‌کند. این برند همچنین آخرین مدل‌های ES و ET خود را عرضه می‌کند و در مورد دیدگاه زیست‌محیطی EXEED بحث می‌کند. به گفته «یین تونگیو»، رئیس هیئت مدیره چری « EXEED» می‌خواهد با توسعه انرژی‌های جدید در رأس هرم برند چری باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899279

دیگر خبرها

  • مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری در خوشاب
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • افزایش اعتبار هنرستانهای خراسان شمالی /هنرستان ها باعث رشد اقتصادی منطقه می شود
  • EXEED در راس هرم نوآوری چری
  • اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی
  • چریش‌های معطر، محبوب سفره‌های مردم بجنورد
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی
  • بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی کلنگ‌زنی می‌شود
  • چریش های معطر، محبوب سفره های مردم بجنورد