Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروز ۲۵ آذر ماه هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳۰۲ هزار ۷۰۰ تومان مبادله می شود در حالیکه قیمت این فلز زرد در روز ۲۴ آذر ماه ۳۱۷ هزار تومان در بازار اعلام شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان  امروز 25 آذر ماه  قیمت طلای 18 عیار 302 هزار و  700 تومان در بازار مبادله  می شود. در همین روز قیمت سکه طرح جدید 3 میلیون و ۴۱۰هزار تومان، سکه طرح قدیم 3 میلیون و ۲۳۵هزار تومان، نیم سکه یک میلیون و 771 هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و 41 هزار تومان، سکه گرمی 631 هزار تومان و سکه گرمی پارسیان 369 هزار تومان در بازار مبادله می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنابراین گزارش در روز 24 آذر ماه نیز قیمت هرگرم طلای 18 عیار 317 هزار تومان در بازار معامله شد وهر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید 3 میلیون و 651 هزار تومان، سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم 3 میلیون و 457 هزار تومان، نیم سکه یک میلیون و 811 هزارتومان، ربع سکه یک میلیون و 51 هزار تومان و سکه یک گرمی نیز 631 هزار تومان معامله شد.

 

همچنین امروز ۲۵ آذر براساس گزارش میدانی سایر رسانه ها شاهد صف فروشندگان دلار در مقابل صرافی ها و نبود خریدار در بازار آزاد و سرازیر شدن دلارهای خانگی به سوی بازار هستیم دلار در بازار ازاد 10 هزار تومان معامله می شود و بانکهای  ارزی دلار را به قیمت 9950 تومان از مردم خریداری می کنند.

 

شنبه 24 آذرماه دلار آمریکا 10 هزار 350 تومان، یورو با قیمت 11900، پوند 12950، دلار کانادا 7850، درهم امارات 2790 و لیر ترکیه 1880 تومان بود در حالی که (پنجشنبه 22 آذر ماه) دلار در بازار با صعود به کانال 10 هزار تومان​ به قیمت 10 هزار و 500 تومان به فروش رسید.

 

بنابراین گزارش براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای امروز 25 آذر بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین نرخ هر پوند انگلیس بدون تغییر ۵۲ هزار و ۸۷۱ ریال و هر یورو نیز ۴۷ هزار و ۴۹۸ ریال ارزش‌گذاری شد.

 

افزون بر این هر فرانک سوئیس ۴۲ هزار و ۹۴ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۶۳۶ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۸۷۵ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۳۶۱ ریال، روپیه هند ۵۸۴ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۷ هزار و ۹۷۲ ریال، صد روپیه پاکستان ۳۰ هزار و ۲۱۳ ریال، صد ین ژاپن ۳۶ هزار و ۹۹۷ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۳۷۷ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۴ ریال و دلار کانادا ۳۱ هزار و ۳۸۰ ریال قیمت خورد.

 

از سویی دیگر، نرخ راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۹۱۸ ریال، لیر ترکیه ۷ هزار و ۸۳۰ ریال، روبل روسیه ۶۲۹ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، صد دینار عراق ۳ هزار و ۵۳۰ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۳۰ هزار و ۱۵۱ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۵ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۵۰۶ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۳۳۶ ریال و صد روپیه نپال ۳۶ هزار و ۳۲۸ ریال تعیین شد.

 

در سویی دیگر، نرخ صد درام ارمنستان ۸ هزار و ۶۶۳ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار و ۳۱ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۸۱ ریال، صد بات تایلند ۱۲۷ هزار و ۹۳۷ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۳۳ ریال، هزار وون کره جنوبی ۳۷ هزار و ۹۴ ریال، صد تنگه قزاقستان ۱۱ هزار و ۳۲۷ ریال، افغانی افغانستان ۵۵۵ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۹ هزار و ۸۱۲ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۰۷ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۴۵۷ ریال و بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال ارزش‌گذاری شد.

 

همچنین «ابراهیم محمدولی» در گفت‌وگو با ایسنا در مورد نوسانات بازار طلا در شب یلدا اظهار کرد: در سال‌های گذشته به بهانه‌های مختلف همچون اعیاد و مناسبت‌هایی همچون شب یلدا حجم خرید در بازار طلا افزایش می‌یافت اما در سال جاری افزایش حجم خرید مصنوعات طلا و سکه با نزدیکی به اعیاد و جشن‌ها آنچنان پررنگ و قابل توجه نبوده است.

 

رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر، نقره و سکه تهران اظهار کرد: نوسان قیمت دلار، طلا و سکه در ماه‌های اخیر عاملی شده تا مردم به آینده و قدرت خرید خود اعتماد نداشته باشند که این موضوع از خرید و فروش در بازار طلا و سکه کاسته است.

 

وی با تاکید بر این‌که کاهش حجم خرید و فروش، بازار را به سمت رکود برده است، خاطرنشان کرد: طلا در کنار جنبه زینتی، دارای جنبه سرمایه‌گذاری نیز هست و در روزهای اخیر میزان خرید مردم برای رفع نیاز شب یلدا به شدت کم بوده است.

 

محمدولی در پاسخ به این سوال که خریدهای اخیر معطوف به سکه یا مصنوعات طلا است، گفت: خریدهای صورت گرفته در روزهای اخیر که شب یلدا نیز در پیش است، معطوف به مصنوعات کادویی ظریف بوده که در سال‌های اخیر با کاهش قدرت خرید مردم از وزن مصنوعات کادویی بسیار کاسته شده است.

 

رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر، نقره و سکه تهران تصریح کرد: طلاهای سنگین  و مصنوعات به اصطلاح پرکار، در ویترین‌ها انباشته شده و تقاضایی برای آن‌ها وجود ندارد.

 

وی خاطرنشان کرد: طراحان صنف طلا و جواهر با توجه به اعیاد و مراسم‌ها مصنوعات خود را طراحی می‌کنند که در حال حاضر طراحی‌های داخلی تماما نیاز بازار و مشتریان را رفع می‌کند اما ناگفته نماند که به واسطه رکود بازار طلا، طراحان و تولیدکنندگان آنچنان رغبتی برای فعالیت ندارند./

 

 

 

 

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: ایران نماز جمعه مجلس بیرجند شیراز خراسان جنوبی خراسان جنوبي استان بوشهر جهانگیری دلار طلا کاهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۰۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش بیشتر قیمت دلار در راه است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت دلار روز سه شنبه افزایش محدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومانی داشت و در پله پایانی کانال چهارم از کریدور ششم بسته شد.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، معامله‌گران مدعی هستند تقاضا اندکی از عرضه پیشی گرفته اما این حضور پررنگ بازارساز و کاهش اونس جهانی طلاست که انتظارات تورمی را تا حدودی کاهش داده است.

سیاست فریز دلار ادامه دارد

برخی معامله‌گران با توجه به اجرای سیاست فریز قیمت دلار توسط بانک مرکزی در سال گذشته معتقدند دلار با تلاش سیاست‌گذار در منطقه فعلی به ثبات رسیده و اگر اخبار نامساعد سیاسی روانه بازارها نشود؛ دلار فعلا در محدوده‌ فعلی ماندگار است. باید توجه داشت روند کاهشی قابل توجه قیمت در بازارهای جهانی در کاهش التهابات بازارهای داخلی بی‌تاثیر نبود.

کارشناسان اقتصادی معتقدند در ادامه سال جاری فشار مالیاتی زیاد خواهد شد و سخت‌گیری‌های دولت افزایشی است. آنها می‌گویند برای دولت رونق اقتصادی و اشتغال اهمیت خاصی ندارد و همه اینها شرایط رکودی بدی برای بازارهای مالی به وجود خواهد آورد.

راه درهم از دلار جدا شد

قیمت درهم روز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت کاهش ۸۰ تومانی داشت و با رقم ۱۷ هزار و ۵۲۰ تومان بسته شد. تتر با کاهش ۲۵۰ تومانی به کف کانال ۶۵ هزار تومانی برگشت.

قیمت پوند انگلیس با رشد ۳۰ تومانی روی رقم ۸۰ هزار و ۲۰۰ تومانی ایستاد. یورو نیز روز سه‌شنبه تغییر قیمت نداشت و با رقم ۶۹ هزار و ۲۴۰ تومان بسته شد.

گفتنی است اسکناس و حواله دلار در چهارمین روز اردیبهشت افزایش ۱۵۰ تومانی داشت و به ترتیب با رقم ۴۳ هزار و ۸۹۶ تومان و حواله دلار با رقم ۴۰ هزار و ۹۷۶ تومان عرضه شد.

227217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898778

دیگر خبرها

  • بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان؛ ریزش ادامه دارد | دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد؟
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  •  پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ورود دلار آزاد به کانال ۶۳ هزارتومانی/ خریدار نیست
  • چرا قیمت سکه کاهشی شد؟
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ریزش بیشتر قیمت دلار در راه است؟
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • پیش‌بینی قیمت دلار برای فردا