Web Analytics Made Easy - Statcounter

«معنای «دیگران» و «عشق» از جامعه حذف شده است. بدون پول، انگار آدم وجود ندارد». ژان، یک کارتن‌خواب ۳۳ ساله که در خیابان‌های پاریس زندگی می‌کند این را می‌گوید.
به گزارش خبرنگار «پارسینه» به نقل از الجزیره، انتظار می‌رود دست کم ۳۰۰۰ نفر زمستان امسال را در خیابان‌های پاریس زندگی کنند که بیش از نیمی از آن‌ها در خارج از فرانسه به دنیا آمده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طبق گزارشی از «موسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی» فرانسه که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد، شمار بزرگسالان بی خانمان در پاریس کلانشهر پاریس نسبت به یک دهه پیش از آن ۸۴ درصد افزایش داشته است.
این افزایش به دلیل بحران مالی ۲۰۰۸، مهاجران و پناهجویان پرشماری که راهی فرانسه می‌شوند، و ناکافی بودن درآمد در مقابل هزینه‌های فزایینده زندگی، به ویژه خرید یا اجاره مسکن بوده است.
بر اساس گزارش این موسسه، ۱۶.۱ درصد پاریسی ها، نزدیک به ۴۶۳ هزار نفر، زیر خط فقر زندگی می‌کنند که میانگین درآمد ماهانه آن‌ها ۷۴۷ یورو (۸۴۸.۶۵ دلار)، یعنی ۲۶۱ یورو پایین‌تر از خط فقر است.
نتیجه آن که دیگر داشتن شغل به معنای دوری از بی خانمانی نیست. کمال ۵۰ ساله این‌ها را به خوبی درک می‌کند. او راننده تاکسی بوده است، اما مشکلات سلامتی موجب شد تا شغلش را از دست بدهد.
او می‌گوید: «من قبلا بیش از ۲۰۰۰ یورو درآمد داشتم، اما پاریس شهر گرانی است و نتوانستم بدهی هایم را تسویه کنم. امروز همه چیزم را باخته ام و مشکلات سلامتی اجازه نمی‌دهد تا رویای یک آینده بهتر را داشته باشم».
اکنون کمال زیر یک پناهگاهی که با ضایعات پلاستیکی در میدانی خارج از شهر بنا شده، زندگی می‌کند.
او اضافه می‌کند: «البته من امیدم را از دست نداده ام و هر روز سخت کار می‌کنم تا زندگیم را بهبود ببخشم و پول جمع کنم تا یک روز به کشوری که هر روز آفتابی است سفر کنم. سرما و باران شرایط جسمانی من را بدتر می‌کنند».
«بدون پول، انگار ما دیگر در فرانسه وجود نداریم». این را اِدی، یک بی خانمان ۳۵ ساله اهل تونس که برای زندگی بهتر به فرانسه آمده بود می‌گوید، اما رویای او اکنون در خیابان‌های پایتخت نابود شده اند.
این در حالی است که مطالعات نشان می‌دهند پاریسی‌ها نسبت به دیگر شهر‌های اروپایی ابراز همدردی بیشتری با افراد بی خانمان دارند.
هیچام، یک کارتن‌خواب مراکشی است. او کتابی را که شورای شهر پاریس از خدمات اجتماعی موجود برای نیازمندان فهرست کرده است در دست دارد و می‌گوید «در پاریس غیرممکن است که از گرسنگی بمیرید. سازمان‌های خیلی خوبی وجود دارند که هرروز برای ما غذای رایگان تهیه می‌کنند».
این در حالی است که بنابر آمار کمپین «مورتس دو لا رو» ۴۰۰ بی خانمان در سال ۲۰۱۷ در سراسر فرانسه جان باخته اند و بسیاری از سازمان‌ها بر این باورند که رقم واقعی خیلی بیشتر از این است.
ناصر، کارتن‌خواب اهل الجزایر، توضیح می‌دهد «برخی دنبال پول هستند، برخی غذا. سرما بدترین دشمن ماست. اما بی تفاوتی مردم مانعی است که به سختی می‌توان بر آن غلبه کرد».
او اضافه می‌کند: «تن‌هایی ما ممکن است برای هرکسی پیش بیاید. مردم پاریس باید بفهمند که ما تنها یک لبخند یا یک سلام ساده می‌خواهیم. این چیز‌ها می‌توانند موجب شوند که یک روز سرد به جهنمی برای ما تبدیل نشود».
ناصر که طرفدار ویکتور هوگو و پیکاسو است می‌گوید: «در گوشه و کنار زندگی ما زیبایی وجود دارد، اما جامعه احساسش را از دست داده است. ایده‌ها ناپدید شده اند و پول این جامعه را نسبت به عشق کور کرده است».  

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پاریس فرانسه کارتن خواب جلیقه زردها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۰۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام پلیس‌ مراکش به المپیک ۲۰۲۴

مراکش به جمع ۵۰ کشور تامین کننده امنیت المپیک ۲۰۲۴ در فرانسه پیوست. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جرالد دارونین، وزیر کشور فرانسه گفت که مراکش به تضمین امنیت در بازی‌های المپیک و پارالمپیک پاریس کمک می‌کند.

به گفته دارونین؛ پلیس مراکش به سازمان‌های مجری نظم و امنیت فرانسه در دوره برگزاری بازی‌های المپیک تابستانی پاریس کمک خواهد کرد.

راهکار فرانسه برای کمبود پلیس در المپیک پاریس

بدین ترتیب مراکش به جمع 50 کشوری پیوست که پیش از این با اعزام مأموران مجری قانون به فرانسه موافقت کرده بودند. در مجموع 2 هزار و پانصد پلیس و ژاندارم خارجی قبل و حین مسابقات در فرانسه حضور خواهند داشت.

بازی‌‌های المپیک پاریس از 26 جولای تا 11 آگوست 2024  (5 تا 21 مرداد)  برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال
  • غیبت شمشیربازان روسی در المپیک پاریس
  • پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه
  • تصاویر جالب و کمتر دیده شده از تهران قدیم/ عکس
  • تصویر کمتر دیده شده سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم
  • تدابیر امنیتی جدید فرودگاه پاریس برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴
  • عامل حمله به کنسولی ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • خواب عجیب دختر فلسطینی | ببینید
  • اعزام پلیس‌ مراکش به المپیک ۲۰۲۴
  • راهکار فرانسه برای کمبود پلیس در المپیک پاریس