Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-28@18:19:04 GMT

اساتید در تبیین دستاوردهای انقلاب نقش موثری دارند

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۰۸۴۱

اساتید در تبیین دستاوردهای انقلاب نقش موثری دارند

به گزارش ایکنا از همدان، اکبر اسدی رئیس کارگروه دانشجویی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان همدان، در اولین جلسه این کارگروه که باحضور نمایندگان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی امروز 25 آذرماه در سالن جلسات دانشگاه صنعتی برگزار شد، اظهار کرد: در این سال نیز همچون سالهای گذشته برنامه‌هایی به همت دانشگاه و مراکز آموزش عالی برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی از اهمیت خاصی برخوردار است، افزود: در فرهنگ و آموزه‌های دینی ما عدد 40 عدد مقدسی است و در قرآن نیز چندین بار به این عدد اشاره شده است، حال که انقلاب اسلامی ایران وارد چهلمین سالگرد پیروزی خود می‌شود باید ضریب خطاهای مسئولین کمتر شود، داشته‌ها را قدر بدانیم از آن محافظت کنیم و برای آیندگان این سرزمین امیدآفرینی کنیم.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد همدان ادامه داد: در دهه فجر امسال با در نظر گرفتن چهلمین سال پیروزی انقلاب باید برنامه‌هایی در شأن دانشجو و در جهت آگاهی و معرفت‌افزایی و در کنار آن همراه با شور و نشاط در سطح دانشگاه‌ها تدارک دیده شود و برگزاری برنامه‌های مشارکتی در سطح تمامی دانشگاه‌ها می‌تواند در این امر مثمر ثمر باشد.
اسدی با بیان اینکه یادآوری دستاوردهای انقلاب موجب قدردانی و شکرگزاری نعمت‌های انقلاب اسلامی است، تأکید کرد: با توجه به اهمیت نشان دادن دستاوردهای انقلاب، در این امر نباید از نقش مهم و اساسی اساتید غافل بود و می‌توان دستاوردهای انقلاب را از سوی اساتید به دانشجویان تبیین کرد.
وی افزود: با توجه به اینکه دانشجویان در ایام دهه فجر در دانشگاه‌ها حضور ندارند، برنامه‌ها را می‌توان با تقدم و تأخر زمانی برگزار کرد و ایجاد شور، نشاط و امیدآفرینی در دانشگاه‌ها نیز در نظر گرفته شود.
حجت‌الاسلام جلال سبحانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی همدان نیز در این جلسه گفت: خداوند به حضرت موسی(ع) فرمود که ایام الله را به قوت یادآور شود واینک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی در 40سالگی خود قرار دارد که عدد 40 در ظهور استعدادهای هرچیزی مهم است.
وی با بیان اینکه در شرایط ویژه‌ای قرار داریم، افزود: در این دوره فشار دشمنان نظام به قدری است که با وقاحت تمام اعلام می‌کنند که ما اجازه نمی‌دهیم که ایران 40سالگی انقلاب را جشن بگیرد.
وی اظهارکرد: با توجه به این فشارها، مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه و برخی نابه‌سامانی‌ها، برنامه‌ها باید کاربردی و با کمترین شعارزدگی‌ها برای دانشجویان تهیه شود.
سبحانی ادامه داد: با وجود تمام کاستی‌ها و مدیریت‌های غلطی که وجود داشته، انقلاب اسلامی در طول این 40 سال دستاوردهای عظیمی داشته است که هیچ انسان منطقی و منصفی نمی‌تواند آن‌ها را انکار کند.

برپایی نمایشگاهی با عنوان 40 سال عزت با رویکرد معرفی دستاوردهای انقلاب در دانشگاه بوعلی سینا
حجت الاسلام مشهود امینی کارشناس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه با فرموده امام خمینی(ره) که حفظ نظام از اوجب واجبات است، تکلیف ما روشن است، گفت: در این برهه از زمان که تمام دشمنان انقلاب متحد شده‌اند تا نظام را بر زمین بزنند، نشان دادن دستاوردهای انقلاب و نظام در طول این سال‌ها وظیفه ما است.
وی اظهار کرد: باید این دستاوردها که تعداد آن‌ها کم هم نیست برای مردم به ویژه جوانان یادآوری شود تا منجر به ایجاد شور و نشاط در جامعه شویم.
وی افزود: برپایی نمایشگاهی با عنوان 40 سال عزت با رویکرد معرفی دستاوردهای انقلاب در دانشگاه بوعلی سینا و نشست هم اندیشی اساتید، برپایی نمایشگاه کتاب با 50 درصد تخفیف، بازدید اساتید از کاخ موزه گلستان و جماران، جشنواره در امتداد نور و جشنواره نیایش با موضوع نماز از جمله برنامه‌های دانشگاه بوعلی سینا در ایام الله دهه فجر خواهد بود.
حجت‌الاسلام مهدی فاطمی‌نیا مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه برگزاری برنامه برای دانشجویان بسیار متفاوت است، گفت: یکی از مهمترین استفاده‌هایی که باید از برنامه‌های دهه فجر شود، جمع کردن سرمایه اجتماعی برای نظام است.
وی تصریح کرد: امروز مردم اعتماد خود را نسبت به برخی مسئولین و مدیریت بخشی از نظام از دست داده‌اند و باید در حوزه شبهه پراکنی و رفع نقاط تاریکی که دشمنان برای نظام ایجاد کرده‌اند، کار کنیم.
وی با بیان اینکه نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی باید در سطح شهر برگزار شود، اظهار کرد: نشان دادن دستاوردها و کارهای خوبی که انجام شده از مطالبات مقام معظم رهبری است و ایشان خواستار بازگو کردن برکات انقلاب در کشور هستند.
فاطمی نیا بیان کرد: مردم باید بدانند که از کجا به کجا رسیده‌ایم و نمایشگاه دستاوردهای انقلاب در سطح شهر و یا دانشگاه‌ها می تواند بازگو کننده این امر باشد.
وی پیشنهاد کرد: می‌توان به مناسبت 40 سالگی انقلاب اسلامی در خبرگزاری ایسنا که متعلق به جهاددانشگاهی است به برخی از شبهات مردم پاسخ‌گویی کرد و بازنشر آن در فضای مجازی بتواند قدری از شبهات را برطرف کند.
مهدی روحی نماینده شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان نیز در پایان این جلسه گفت: ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 23 کمیته و کارگروه دارد که کارگروه دانشجویی و نخبگان یکی از آن‌ها است.
اظهار کرد: جهاددانشگاهی مولود انقلاب اسلامی است و علت واگذاری مسئولیت این کارگروه نیز همین موضوع است.
وی افزود: به دلیل نبود دانشجو در ایام الله دهه فجر، برنامه های مصوب شده در این کارگروه می‌تواند در بازه زمانی دو سه ماهه و تحت عنوان دهه فجر برگزار شود.
رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان همچنین در خصوص مراسم 9 دی هم افزودند: تاریخ 9 دی در دفتر انقلاب اسلامی روز مهمی است زیرا که "9 دی " نشان از عمق درک مردم از انقلاب و نظام بوده که اقشار مختلف مردم به صورت خودجوش بعد از انتخابات سال 88 از خود نشان دادند و توانستند توطئه‌های برنامه ریزی شده دشمن را خنثی کنند.
وی گفت: لازم است دانشجویان و دانشگاهیان در مراسم 9دی ماه حضور گسترده و فعالی داشته باشند و برای این مهم هم مسئولین محترم فرهنگی دانشگاهها برنامه ریزی لازم را انجام دهند.
گفتنی است در پایان این جلسه برنامه‌هایی چون برگزاری مسابقه مناظرات دانشجویی، کرسی‌های آزاداندیشی، تریبون آزاد، بازدید از موزه عبرت و کاخ موزه‌ها، مسابقات ورزشی، جلسات هم اندیشی با اساتید، نمایشگاه کتاب و دستاوردهای انقلاب در سطح دانشگاه‌ها تصویب شد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا همدان کارگروه چهلمین سالگرد انقلاب دهه فجر جهاد دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۰۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

­پایتخت آماده برگزاری راهپیمایی روز قدس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرکل امور امنیتی و انتظامی استانداری تهران در جلسه هماهنگی مراسم روز قدس گفت: تدابیر و تمهیدات امنیتی، انتظامی و ترافیکی لازم برای برگزاری مراسم راهپیمایی روز قدس اندیشیده شده و با همکاری همه دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و خدمات رسان و امدادی با آمادگی کامل در کنار مردم حضور خواهیم داشت.

سیدکمال سادات با بیان اینکه هر سال اهمیت راهپیمایی روز جهانی قدس بیشتر از سال قبل می‌شود، افزود: امسال نیز با توجه به افزایش توطئه‌های رژیم صهیونیستی و ظلمی که در حق مردم غزه می‌شود ملت بزرگ و انقلابی ایران اسلامی ساکت نمانده و یک بار دیگر همزمان با موج خروشان جامعه جهانی به پا خاسته و فریاد عدالت خواهی آنان را به گوش جهانیان خواهد رساند.

مدیرکل امور امنیتی و انتظامی استانداری تهران گفت: هماهنگی لازم برای جابجایی مردم از نقاط مختلف شهر به مسیر‌های ده گانه راهپیمایی با سازمان اتوبوسرانی به منظور تامین اتوبوس کافی برای ارائه خدمات به مردم روزه دار صورت گرفته است.

مسیر‌های ده‌گانه راهپیمایی روز قدس در پایتخت به شرح زیر اعلام شد:

مسیر شماره ۱: مسجد امام حسین، میدان امام حسین، خیابان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۲: مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهید برادران حسنی، خیابان قزوین، خیابان کارگر، میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۳: مسجد مظهری، خیابان قزوین، میدان قزوین، خیابان کارگر جنوبی، میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۴: مسجد امام زمان، خیابان آزادی، تقاطع خیابان بهبودی، میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۵: مسجد ابوالصدق، خیابان امام خمینی - خیابان کارون - خیابان آزادی - میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۶: مسجد حضرت مهدی، خیابان ستارخان، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۷: مسجدالجواد، میدان هفتم‌تیر، خیابان کریم‌خان، میدان ولی‌عصر، بلوار کشاورز، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۸: مسجد امام جعفر صادق، فلکه اول صادقیه، خیابان ستارخان، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۹: مسجد حضرت امیر، خیابان کارگر شمالی، میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۱۰: مسجد جامع رسول اکرم، تهرانسر، بلوار شاهد، بلوار تهرانسر، میدان کمال‌الملک، بزرگراه شهید لشگری، خیابان آزادی، خیابان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران

دیگر خبرها

  • اهمیت زبان هنر در تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی
  • لزوم تقویت بنیان‌های فکری و معنوی دانشجویان و اساتید
  • امروز، آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب
  • امروز آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب
  • توضیحات وزیر علوم درباره طرح پژوهانه ورتبه بندی اساتید دانشگاه‌ها
  • محفل بزرگ قرآنی «امام حسنی ها» نوعی جهاد تبیین بود
  • اعلام مسیرهای دهگانه راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران
  • دستاوردهای تعامل سازنده دولت سیزدهم با مجلس
  • ­پایتخت آماده برگزاری راهپیمایی روز قدس
  • اعلام مسیرهای ده‌گانه راهپیمایی روز قدس در پایتخت