Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان گفت: طبقه دوم ساختمان این اداره با زیر بنای ۱۵۰۰ مترمربع در حال تفکیک است و هرگروه فرهنگی یا آموزشگاهی که مجوز دارد می تواند از این زیربنا استفاده کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، «سعید ضابطی» در نشست خبری که در حاشیه آیین افتتاح نخستین آموزشگاه سینمایی گلپایگان برگزار شد، ضمن تشکر از اصحاب رسانه برای پوشش این افتتاح، گفت: هدف از تاسیس این آموزشگاه، خلائی بود که در حوزه سینما در گلپایگان مشاهده کردم، پیگیر دفتر انجمن سینمای جوان را از ابتدا بودم واز فراخوان عمومی استقبال نشد لذا با توجه به علاقه مندان به رشته های بازیگری تصمیم گرفته شد که یک آموزشگاه سینمایی دایر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان با بیان اینکه پروانه را معمولا برای یک رشته خاص می دهند، بیان کرد: مجوز آموزشگاه به طور کلی و در تمام رشته های سینمایی با توجه به  توانایی موسسان آموزشگاه گرفته شد، سرفصل ها تعریف و آموزش در رشته های بازیگری، عکس، تصویربرداری، فیلمنامه نویسی، گریم، طراحی صحنه، تدوین، انیمیشن سازی شروع می شود.

 

وی با بیان اینکه کارهای فرهنگی هنری رصد می شود و و با تاکید بر تلاش خارج شدن سینما از رکود، تشریح کرد: سینمای گلپایگان 7 روزه شد، سه تا کانون تبلبغاتی و یک چاپخانه مجوز گرفتند و 73 مرکز فرهنگی هنری در شهرستان وجود دارد و یک کانون فرهنگی هنری برای برگزاری همایش، سمینار، محافل و گردهمایی در حال گرفتن مجوز است و هرخبرنگاری که بیاید در لیست خبرنگاران قرار می گیرد و هرکسی بخواهد خبرگزاری راه اندازی کند استقبال و پیگیری می کنیم.

 

سبد فرهنگی خانوار از کالای فرهنگی هنری پربار می شود

ضابطی با بیان اینکه برای نیازهای فرهنگی باید کار شود، پیش از این کم کار شده است تاکید کرد: دست اداره ارشاد گلپایگان به دلیل کمبود امکانات و بودجه بسته است ولی در حد توانایی و وسع، برای انجام کارها تلاش می شود، سیاست ارشاد تغیبر کرده و خودش مجری گری نمی کند و کارهارا به مراکز فرهنگی واگذار می کند.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  با بیان اینکه سبد فرهنگی خانوار از کالای فرهنگی هنری پربار می شود، تبیین کرد: سفره خانه ها مجوز گرفتند ومی توانند اجرای موسیقی سنتی را داشته باشند، 3 متن نمایش آماده شده و تمرین می شود و بعد از دهه فجر و ایام فاطمیه با موضوع اجتماعی و کودک روی صحنه می رود.

 

وی با تاکید بر اینکه تلاش برای پر کردن کمبودهای شهرستان گلپایگان می شود، ادامه داد: مجموعه های فرهنگی هنری وزارتخانه ارشاد با اعمال ماده 5 قانون الحاقی مالی دولت به بخش خصوصی، ازطریق مزایده واگذار شد و ساختمان ارشاد گلپایگان نیز در دو مرحله  و از طریق مزایده به شخص برنده واگذار شد.

 

ضابطی زیر بنای ساختمان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را 3 هزار مترمربع و در دوطبقه ذکر کرد و افزود: فاز دوم بهره برداری از ساختمان یعنی استفاده از طبقه دوم که سالها بی استفاده رها شده بود با زیر بنای 1500 مترمربع تفکیک و پارتیشن بندی می شود و هرگروه فرهنگی یا آموزشگاهی که مجوز دارد می تواند از این زیربنا استفاده کند.

 

وی از ایجاد کافه سینما برای علاقه مندان به فیلم خبر داد و گفت: سالن سینمای خانگی به حالت کافه سینما ایجاد می شود و به عنوان مثال خانواده ای با 30، 40 عضومی توانند فیلم تماشا کنند وبه زودی این مکان تجهیز می شود و ظرف یک ماه آینده، در بحث تئاتر، 30 متر مربع پلاتو برای تمرین بازیگران تئاتر مهیا می شود.

 

استدیو گلپایگان در آینده راه انداری خواهد شد

ضابطی با بیان اینکه بخش خصوصی از تبلیغات و اعزام کارهای فرهنگی هنری به شهرهای اطراف حمایت می کند و هنرمندان هیچ دغدغه ای برای مکان و امکانات نداشته باشند، اظهار کرد:حلقه وصل  میان هنرجوهای آموزشگاه سینمایی با کانون های تولید فیلم وجود دارد ولی توانایی و پشتکار خود هنرجو مهم تراست و جشنواره ها که برگزار می شود و هنرجوها مراحل شهرستان، استان و کشور طی می کنند و افق خوبی دیده می شود و سعی می کنم این مجموعه را با تهران و شبکه مستند وصل شود.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  هدف خود را در حوزه سینما تشریح کرد: آموزشگاه، راه اندازی خمیر مایه ای در گلپایگان و که  اگر بحث اشتغال نادیده گرفته شود، فیلمبردار و مستند ساز اصولی تربیت شود و در آینده در شبکه استانی برنامه مستند گلپایگان جمعه ها برای معرفی شهرستان داشته باشیم ولی الان چیزی نداریم و داشته های ما جسته و گریخته است.

 

وی با بیان اینکه استدیو گلپایگان در آینده راه انداری خواهد شد  تاکید کرد: پرورش چند تا فیلمساز متخصص پرورش برای شناساندن گلپایگان  در کشور هدفی است که نتیجه آن رونق اقتصادی و گردشگری  در شهرستان است و این امر با کمک مسئولین انجام می شود.

100 میلیون تومان هزینه تجهیزات آموزشگاه

در ادامه این نشست خبری «داریوش سیفی» با بیان اینکه مجموعه آموزشی در رشته های نمایشی، کارگردانی، بازیگری ، طراحی صحنه، صدا وعکاسی دوره برگزار می کند، گفت: بعضی رشته ها اشتغال زا و تجاری هستند و بعضی دیگر نیاز به عشق و علاقه دارد که جشنواره های فیلم انگیزه خوبی ایجاد می کنند و این جشنواره ها انگیزه میدهد و این طور نیست که هنرجو یک فنی یاد بگیرد و رها شود، این مجموعه قرار به کشف استعداد دارد.

 

این کارگردان سینما درخصوص تجهیز آموزشگاه سینمایی بیان کرد: 100 میلیون تومان برای تجهیزات شامل دوربین، صدا، نور، باکس تدوین و آموزش هزینه شده است. /

پایان پیام/563

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند مجلس نماز جمعه خراسان جنوبي استان بوشهر آران و بیدگل ایران هرمزگان نشست خبري گلپایگان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۰۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره مند شدند

تین نیوز

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای بوشهر گفت: در حال حاضر ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان از راه مناسب و آسفالت برخوردار هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، بهرام اسدی بیان داشت: تنها هفت روستای این استان با جمعیت بالای ۲۰ خانوار فاقد راه آسفالته هستند که ساخت راه پنج روستا با منابع ملی و استانی در برنامه امسال است.

اسدی افزود: هدف گذاری سال گذشته این اداره کل احداث و بهسازی ۲۳ کیلومتر راه روستایی بود که خوشبختانه ۴۹ کیلومتر اجرایی شد که دو برابر هدف گذاری اولیه رقم خورد.

وی یادآور شد: اکنون ۳۹ پروژه راه روستایی با اعتبار ۴ هزار میلیارد ریال در بوشهر فعال است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • سد شهید لشگری نهب آماده بهره برداری
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر به طول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری است 
  • ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره مند شدند
  • بهره برداری از سه طرح بهداشتی، درمانی در فیروزکوه
  • ۵۷۵ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند آماده بهره‌برداری است
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است
  • بهره برداری و آماده بکار بودن ۱۶ دستگاه دیزل ژنراتور در خراسان شمالی