Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل سازمان ملل خواستار رسیدگی به قتل روزنامه نگار سعودی شد. ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل خواستار رسیدگی و انجام تحقیقات معتبر درباره قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز گذشته نیز «راوینا شمداسانی» سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر این درخواست را در واکنش به موافقت مجلس سنای آمریکا با پیش‌نویس قانونی که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی را مسئول جنایت قتل خاشقجی دانست، مطرح کرد.

وی بر لزوم تحقیقات بین المللی درباره این جنایت کنار تحقیقات مسئولان ترکیه و عربستان تأکید کرد، زیرا به‌گفته وی، این جنایت درخصوص یک روزنامه‌نگار منتقد دولت سعودی و داخل کنسولگری این دولت انجام شد.

نیویورک‌تایمز: مقام‌های سعودی در خفا می‌پذیرند بن‌سلمان آمر قتل خاشقجی بوده استدرخواست مسئول سازمان ملل برای تحقیق بین‌المللی درباره خاشقجیاردوغان: قاتلان خاشقجی از نزدیکترین افراد به ولیعهد عربستان هستند

 

رئیس جمهور ترکیه نیز اخیرا درباره جنایت خاشقجی گفت: کسانیکه وی را به قتل رسانده‌اند از نزدیکترین آدم‌ها به ولیعهد عربستان هستند.

انتهای پیام/

R1036249/P36446/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط سازمان ملل خاشقجی گیت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان ملل خاشقجی گیت سازمان ملل خاشقجی گیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۰۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوترش: خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد؛ زمان توقف چرخه خونین انتقام‌جویی فرا رسیده

آفتاب‌‌نیوز :

دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنرانی در نشست شورای امنیت برای بررسی اعظای حق عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل گفت: خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد و تنها یک اشتباه لازم است تا به یک درگیری گسترده‌تر و ویرانگر تبدیل شود.

به گزارش الجزیره، آنتونیو گوترش در این نشست که وزیران امور خارجه چند کشور از جمله ایران و اردن در آن حضور داشتند، افزود: زمان آن فرا رسیده است که به این چرخه خونین انتقام‌جویی پایان دهیم. پایان دادن به خصومت‌ها در غزه تنش‌های گسترده در خاورمیانه را خنثی می‌کند. عملیات نظامی اسرائیل در غزه که ۷ ماه است ادامه دارد، جهنمی شعله‌ور را بر جای گذاشته است.

وی ادامه داد: یونیسف از کشته شدن ۱۳۹۰۰ کودک فلسطینی در حملات هولناک و کورکورانه در نوار غزه خبر داده است. این در حالی است که محدودیت‌های ایجاد شده از سوی اسرائیل ارائه خدمات و کمک به نیازمندان در نوار غزه را پیچیده کرده است. اسرائیل اخیرا بیش از ۴۰ درصد از درخواست‌های سازمان ملل را برای ارسال کمک به نوار غزه رد کرده است. بیش از دو میلیون فلسطینی در نوار غزه در آستانه قحطی قرار دارند و هرگونه عملیات نظامی در رفح فاجعه انسانی را تشدید خواهد کرد.

دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد: امدادگران به طرز وحشتناکی در نوار غزه کشته می‌شوند و من خواستار تحقیق درباره این رویداد‌ها هستم. تیم‌های بشردوستانه به تنهایی نمی‌توانند به بحران در نوار غزه رسیدگی کنند. یک رویکرد جامع برای آرامش باید اتخاذ شود که شامل کرانه باختری اشغالی باشد.

گوترش خاطرنشان کرد: سال گذشته بالاترین میزان حملات شهرک نشینان به فلسطینیان در کرانه باختری اتفاق افتاد. من از اسرائیل می‌خواهم که به این سطح بی سابقه خشونت توسط شهرک نشینان علیه فلسطینیان پایان دهد. اسرائیل و جامعه بین المللی باید محیطی را برای ایجاد یک دولت فلسطینی که قادر به عملکرد کارآمد باشد، فراهم کنند.

دبیرکل سازمان ملل تأکید کرد که جامعه بین المللی باید برای جلوگیری از هر گونه اقدامی که می‌تواند کل خاورمیانه را به سوی پرتگاه سوق دهد و عواقب ویرانگری برای غیرنظامیان داشته باشد، تلاش کند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • انتقاد اردوغان از آمریکا
  • حسین امیرعیداللهیان با دبیرکل سازمان ملل دیدار کرد
  • گوترش: خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد؛ زمان توقف چرخه خونین انتقام‌جویی فرا رسیده
  • ​هشدار دبیرکل سازمان ملل درباره وقوع «درگیری منطقه‌ای تمام‌عیار»
  • گوترش: زمان توقف چرخه خونین انتقام‌جویی فرا رسیده است
  • گوترش: خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد
  • یک اشتباه می‌تواند منجر به یک درگیری منطقه‌ای تمام عیار غیرقابل تصوری شود | خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد
  • گوترش: اسرائیل جهنم شعله‌ور در غزه به راه انداخته است
  • گوترش : خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد
  • عضو ارشد کابینه جنگ اسرائیل؛ دنبال کودتای بزرگ هستیم | درخواست مهم از عربستان