Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@22:52:21 GMT

صلح دو طایفه بعد از 20 سال درگیری در شوش

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۱۰۳۳

صلح دو طایفه بعد از 20 سال درگیری در شوش

دو طایفه در شهرستان شوش که 20 سال با هم اختلاف و درگیری داشتند در آیینی با هم صلح و سازش کردند.

به گزارش ایلنا، در این آیین که در مسجد امام جعفرصادق شوش برگزار شد، رئیس دادگستری شوش گفت: سال 1378 یعنی حدود 20 سال قبل بین دو طایفه در روستاهای خمات و عین درگیری رخ داد و در این درگیری سه نفر کشته و 10 نفر مصدوم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادق جعفری چگنی با بیان اینکه در این مدت 20 جلسه برای صلح و سازش این 2 روستا برگزار شده است، افزود: بزرگان و سران طوایف، مسئولان امنیتی و قضایی تمام تلاش خود را برای برقراری صلح و سازش بین این 2 طایفه انجام دادند که سرانجام بین این 2 طایفه آشتی و سازش برقرار شد.

وی اظهار داشت: 6 پرونده قتل از سال گذشته تاکنون با کمک کمیته سران عشایر و شوراهای حل اختلاف شهرستان شوش به صلح و سازش ختم شده است و برای رسیدن به صلح و سازش در سه پرونده دیگر تا پایان سال جاری در حال مذاکره هستیم.

رئیس شورای حل اختلاف خوزستان هم در این آیین گفت: برای حدود 32 فقره پرونده قتل در هشت ماهه امسال حکم قصاص صادر شد که این پرونده ها با کمک بزرگان و سران عشایر به صلح و سازش ختم شدند.

عبدالعباس زبیدی‌نیا با بیان اینکه پرونده‌های مختلفی تا پایان امسال در شهرهای شوشتر، دشت آزادگان، شاوور و سه پرونده در شهر شوش به صلح وسازش می‌رسد، خواستار انجام اقدامات لازم برای پیشگیری از وقوع جرم توسط بزرگان و سران عشایر شد.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف پیشگیری از وقوع جرم قتل مسجد شوش صلح منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۱۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صلح و سازش ۱۱ فقره پرونده مطالبه وجه در اهواز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی گفت: با توجه به وظیفه ذاتی شورای حل اختلاف که همان ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی است، اعضای شعب ۱۹، ۲۰ و ۳۷ مجتمع شماره ۳ شورای حل اختلاف اهواز توانستند با اقدامی جهادی و در یک روز کاری ۱۱ فقره پرونده مطالبه وجه به ارزش ۱۱ میلیارد و ۳۷۵ میلیون و ۱۷۰ هزار ریال را با صلح و سازش مختومه کنند و این اقدام نشانگر اثرگذاری فراوان شورای حل اختلاف در حل و فصل دعاوی مردم است.

وی افزود: هر چه شورای حل اختلاف تقویت و مورد حمایت قرار بگیرد، آسیب‌های اجتماعی کاهش چشمگیر خواهد داشت و بر امنیت، آرامش و آسایش پایدار جامعه افزوده می‌شود.

حجت الاسلام امانت بهبهانی در ادامه ضمن تقدیر از اقدامات و فعالیت‌های اعضای شورا‌های حل اختلاف استان در کاهش تنش و دعاوی مردم، بر اهمیت دادن به گسترش صلح و سازش در جامعه تاکید و اضافه کرد: باید با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و تلاش مضاعف، پرونده‌های ارجاعی به شورای حل اختلاف را به صلح و سازش هدایت کنیم و در سال ۱۴۰۳ پرونده‌های مختومه با صلح و سازش را گسترش و افزایش دهیم.

دیگر خبرها

  • عشایرنقده ؛آماده کوچ به مراتع میانبند
  • مصالحه بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • ثبت سومین سازش پرونده قتل در آذربایجان غربی
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل اختلاف خانوادگی با همت شورای حل اختلاف دزفول
  • موفقیت همیاران صلح در پرونده‌های بزرگ قضایی
  • ایجاد صلح و سازش ۱۱ پرونده قضایی در اهواز
  • صلح و سازش ۱۱ فقره پرونده مطالبه وجه در اهواز
  • ملاقات سران عشایر مختلف عراق با سفیر جمهوری اسلامی ایران
  • تمجید سران عشایر مختلف عراق از عملیات وعده صادق