Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از کردستان، احمدی، معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور استان کردستان در سومین جشنواره ایده های برتر کسب و کار که به همت جهاددانشگاهی در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه اقتصاد دو مبحث اقتصاد کالا محور و اقتصاد دانش محور وجود دارد که در بحث اقتصاد کالا محور صاحب‌نظران علم مدیریت معتقد بودند که اگر یک کارفرمایی زمین، نیرو و سرمایه داشته باشد با استفاده از توان مدیریتی خود می‌تواند در بازار توفیق لازم را حاصل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در اقتصاد کالامحور رقابت به معنای دسترسی هرچه بیشتر به این منابع می توانست زمینه رشد و رسیدن به اهداف را برای فرد فراهم کند که تا اواخر قرن بیستم دیدگاه حاکم بر فعالان اقتصادی و کسب و کار همین امر بود.
احمدی بیان کرد: از اواخر قرن بیستم شرکت‌هایی پیدا شدند که کمتر از این منابع برخوردارند اما قدرت رقابتی بالاتری در بازار داشتند چراکه آنها از نیروی دانشی لازم برخوردار بودند.
وی نیروی انسانی را مهم‌ترین سرمایه یک بنگاه اقتصادی دانست و عنوان کرد: نیروی انسانی خلاق و توانمند که توانایی ایجاد ارزش افزوده داشته و بهتر بتواند نیاز بازار و شرکت را شناسایی کند، جزء سرمایه محسوب می‌شود.
معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور استان کردستان اعلام کرد: امروزه در رقابت بازار، شرکت‌ها به دنبال افرادی هستند که صاحب فکر، دانش، اختراع جدید، ایده جدید بوده و بتواند زمینه و بستر لازم برای رشد سازمان یا شرکت را فراهم کند.
وی با اشاره به اینکه همین امر موجب شد تا بحث کارآفرینی مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: فرد کارآفرین باید بتواند به یک روش بهتر، خستگی کمتر و سرعت بیشتر دسترسی پیدا کند و رضایتمندی بیشتر مشتری را فراهم کند.
احمدی عنوان کرد: افراد از توانمندی‌های مختلفی برخوردارند گروهی صاحبان ایده‌ها خلاق بوده و گروهی در اجرایی کردن ایده ها دارای مهارت هستند و یکی از مزایای برگزاری این جشنواره ایده‌های برتر نزدیک کردن این دو دسته از افراد است یعنی نقش ژیونددهنده این گروه را دارد.
وی با تاکید بر اینکه باید ایده پروری را مورد توجه قرار دهیم، اعلام کرد: در این راستا نباید حتی ایده‌های کوچک را نادیده گرفت و روی این ایده ها هم باید کار صورت گیرد و نباید انتظار نتیجه گرفتن از تمام ایده‌ها را داشته باشیم.
معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور استان کردستان با اشاره به برگزاری چندین جشنواره ایده‌های برتر افزود: در یکی از جشنواره‌های ایده‌های برتر سراسری که در دانشگاه کردستان برگزار شد، 1500 ایده به این جشنواره ارسال شد اما یک آسیب‌شناسی از این کار نشد.
وی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره ایدها های برتر میدان دادن به صاحبان ایده و پرورش دادن این ایده هاست، عنوان کرد: مایه خوشحالی است که در این جشنواره سرمایه گذارانی وجود دارند که می توانند در تجاری سازی این ایده ها به صاحبان ان ها کمک کنند.
احمدی اعلام کرد: صرف برگزاری جشنواره و تجلیل از ایده های برتر نمی تواند کار مؤثری در این بخش باشد بلکه برگزاری این جشنواره باید آغاز یک کارعملیاتی باشد که ایدهای افراد توسط ارگانی، شرکتی به کار گرفته شود و سرمایه لازم در اختیار آن ها برای تجاری سازی قرار گیرد.
وی افزود: در کشورهای دیگر بودجه عظیمی را به پژوهش اختصاص می دهند و برای ایده‌های افراد ارزش قائل می شوندچراکه ریسک پذیری در این کشورها بسیار بالاست که نتایج مطلوبی نیز از آن گرفته اند.
معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور استان کردستان در پایان با اشاره به اینکه شروع این حرکت برگزاری جشنواره ایده های برتر کسب و کار حرکت خوبی است، گفت: برای دریافت خروجی لازم این حرکت باید ادامه‌دار و هدف دار باشد و بتواند باور و اعتماد سرمایه‌گذاران به جوانان را جذب کند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان اجتماعی احمدی جشنواره ایده های برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۱۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دومین رویداد ایده‌پردازی و استعدادیابی «بیوتلنت»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، بیوتلنت، رویدادی برای جستجوی استعدادهای علمی، نمایش و تجلیل از خلاقیت دانشمندان، محققان و نوآوران مشتاق است.

در این رویداد از شرکت‌کنندگان دعوت می‌شود تا تحقیقات پیشگامانه، پروژه‌های رؤیایی و ایده های نوآورانه خود را که پتانسیل شکل دادن به آینده علم و فناوری را دارند، ارائه دهند.

این رویداد به نوآوری در زمینه‌های مختلف، از پزشکی، داروسازی و بیوتکنولوژی گرفته تا هوش مصنوعی و فراتر از آن، توجه ویژه‌ای دارد. شرکت‌کنندگان تشویق می‌شوند تا راه‌حل‌های پیشرفته و مفاهیم آینده‌نگر را ارائه دهند.

دومین دوره برگزاری این رویداد با محوریت حوزه سلول درمانی و پزشکی بازساختی برگزار می‌شود و «سلول‌درمانی»، «ژن‌درمانی»، «مهندسی بافت»، «زیست مواد» و «تجهیزات آزمایشگاهی و مواد مصرفی بازساختی» از موضوعات اولویت‌دار در این رویداد به شمار می‌روند.

کد خبر 6085282 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش هوش مصنوعی در دانشگاه اراک
  • برگزاری مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج
  • برگزاری امتحانات نهایی در ۵۰ حوزه امتحانی در سمنان
  • برگزاری رویدادی برای ورود به دنیای نوآوری و خلق ایده در اینوتکس ۲۰۲۴
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره دانش آموزی از ایده تا بازار
  • جزییات برگزاری جشنواره اقوام تشریح شد/ نمایش انسجام ملی در سینما
  • برگزاری رویداد ریورس پیچ صنعت حمل و نقل
  • برگزاری دومین رویداد ایده‌پردازی و استعدادیابی «بیوتلنت»
  • برگزاری فراخوان ایده‌های برتر، طرح‌های ابتکاری و پیشنهاد‌های خلاقانه در مازندران