Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-03@16:52:42 GMT

یادداشت : از پرچم ژاپن تا قتل با تفنگ شکاری

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۱۱۰۰

یادداشت : از پرچم ژاپن تا قتل با تفنگ شکاری

در برنامه نود این هفته دو گزارش دردناک در مورد کشته شدن دو هوادار فوتبال پخش شد اتفاقی که عجیب و شوکه کننده بود.

به گزارش ورزش سه ، چند روز بعد در خبر های بازی اسقلال و پدیده چشمم به خبر دستگیری هوادار استقلال برای همراه داشتن پرچم ژاپن خورد این تصمیم به نظرم خنده دار آمد یعنی واقعا قرار است این کری ساده از یک هوادار نوجوان تحمل نشود؟


کمی عقب تر برویم آیا واقعا نگاه سانتی مانتالیسیتی که این روزها رسانه های رسمی از هواداری فوتبال ارائه میکنند واقعیت دارد ؟ واقعا نمیدانم اولین بار چه کسی به این نتیجه رسید که وقتی باشگاه فوتبالی از ایران در جام باشگاهی بین المللی شرکت میکند همه باید طرافدارش باشند ولی مطمئنم هر کسی چنین برداشتی دارد  چیز زیادی از هواداری فوتبال نمی داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فوتبال باشگاهی بیشتر از هر چیزی از کری خوانی و رقابت هواداری شدید تغذیه میکند توقع این که یک هوادار برای  تیم مورد علاقه اش آبونمان ماهیانه پرداخت کند بلیط ورزشگاه بخرد و زمان مشخصی از هفته را صرف تماشای تیمش کند و از موفقیت تیم رقیب خوشحال باشد عجیب است! به نظر وقت آن رسیده کلیشه های رسمی را بازنویسی کنیم .


 واضح است که موفقیت پرسپولیس برانکو حاصل انتخاب درست مربی (برانکو) ،یک تیم متحد از بازیکنان با استعداد و ٢ مدیر با کارنامه تقریبا خوب است .موفقیت تیم ملی ما هم در چند سال اخیر با همین فرمول بدست آمده است ولی ما در رسانه های رسمی با نا آگاهی از فضای هواداری فضا را به سویی هدایت کردیم که گویی همه فوتبال ایران باید قهرمانی پرسپولیس را بخواهد این نگاه طبیعتا طرفداران بقیه تیم ها را به این نتیجه رسانده است که رقیب آنها از حمایت بیشتری برخوردار است و به پرسپولیس هم سطح تیم ملی توجه می شود.


حالا هواداران تیم های رقیب  هر اتفاق ساده ای مثل یک سوت اشتباه داور را نیز بر نمی تابند . و از آن سو هواداران پرسپولیس که  این موفقیت ها را مرهون تلاش های مجموعه باشگاه خود می دانند و این فشار از طرف تمام تیم های لیگ و طرفدارانشان را غیر منصفانه می دانند.


و اینروزها در آستانه جام ملت ها که باید تمام توجه به حق به تیم ملی کشور باشد دچار چالش درگیری فرسایشی پرسپولیس و تیم ملی هستیم چون در زمان اشتباه انرژی حاصل از همبستگی ملی را خرج کردیم و با دست خودمان پرسپولیس را رقیب تیم ملی کردیم با عملکرد اشتباه در رسانه های رسمی کی روش و برانکو را مقابل هم قرار دادیم تا برای توجه بیشتر گرفتن به هم بتازند و  برای هم کری بخوانند در حالی که هیچ رقابت واقعی بین تیم ملی و هیچ باشگاهی وجود ندارد و پیروزی هیچ باشگاهی هم نباید همه مردم یک کشور را خوشحال کند.  


من فکر میکنم ما در رسانه های رسمی باعث به وجود آمدن این تنش بیهوده و این جو رادیکال شدیم و باید سهم خود را بپذیریم.   


کری خوانی برای تیم رقیب باید در ورزشگاه به رسمیت شناخته شود. هوادار فوتبال چه بخواهیم چه نخواهیم به جز تشویق تیم خود در ورزشگاه برای تیم رقیب رجز هم می خواند از به یادآوری شکست های تیم رقیب کیفور می شود و طعنه به تیم رقیب با نماد های گوناگون جزیی از فرهنگ هواداری فوتبال است.وقتش رسیده عادل فردوسی پور و سایر رسانه ای هایی که خودشان با پوست و خون این احساسات هواداری را می شناسند پا پیش بگذارند و بگویند بیشتر هواداران باشگاهی خواهان موفقیت تیم رقیب در هیچ مسابقه ای نیستند و این طبیعت هواداری در تمام دنیاست.    


 با توجه به تجربه موفق و مشهور کشور انگلستان در برخورد با هولیگانیسم من فکر میکنم باید فرهنگ هواداری که شامل عشق به تیم خود و تنفر از تیم حریف در زمین مسابقه است را درک کنیم.  این حس فهمیده شدن از سوی مراجع رسمی حتما به تخلیه روانی هوادار اغلب نوجوان فوتبال کمک خواهد کرد تا بی قانونی نکند ، تفنگ شکاری به دست نگیرد ولی همچنان از هواداری فوتبال لذت ببرد.

 

احسان صدری

استقلال تهران پرسپولیس تهران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: استقلال تهران پرسپولیس تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۱۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازی مرگ و زندگی ایران: این رقیب را بکش و زنده بمان!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی والیبال صربستان که آخرین بار در المپیک لندن حضور داشته است، با سرمربی کارکشته و نام آشنای خود ایگور کولاکوویچ به دنبال صعود به المپیک است. آنها برای رسیدن به این مقصود باید نتایج درخشانی در لیگ ملتهای والیبال کسب کنند.

ایران در اولین دیدار خود در لیگ ملتهای والیبال ساعت 3:30 دقیقه بامداد سوم خرداد ماه به مصاف صربستان خواهد رفت به همین منظور نگاهی به این تیم می اندازیم.

تیم والیبال صربستان در حال حاضر با 253 امتیاز در رتبه نهم رنکینگ جهانی قرار دارد. این تیم در منطقه‌ای قرار دارد که اگر این رتبه را حفظ کند می تواند از طریق رنکینگ راهی المپیک شود. سرمربیگری این تیم بر عهده ایگور کولاکوویچ مونته‌نگرویی است که چندین سال هدایت تیم ملی والیبال ایران را بر عهده داشته و به خوبی والیبال ایران را می شناسد.

*عملکرد ضعیف در سالهای گذشته:
تیم ملی والیبال صربستان علی رغم داشتن ستاره های زیاد، چندین سال است نتوانسته آن طور که باید و شاید نتایج درخشانی کسب کند و لیگ ملتهای والیبال یکی از آخرین فرصت ها برای این نسل از بازیکنان صربستان است.

*نتایج سال گذشته:
سال گذشته صربستان نتایج خوبی کسب نکرد. آنها در اولین تورنمنت در لیگ ملتهای والیبال با شش برد و شش شکست نهم شدند و نتوانستند به مرحله دوم صعود کنند. در جام ملتهای اروپا در یک چهارم نهایی برابر لهستان شکست خوردند و بالاخره در مسابقات انتخابی المپیک پایین تر از آمریکا، ژاپن،اسلوونی و ترکیه قرار گرفتند و نتوانستند جواز حضور مستقیم به المپیک را کسب کنند.

*ستاره های صربستان:
الکساندر آتاناسوویچ، مارکو پودراسکانن، نیکولا یُوُویچ، اوروش کواچوویچ، مارکو ایوویچ، دراژن لوبوریچ، میران کویونجویچ و پاوله پریچ از ستاره های فعلی این تیم هستند.

*کار سخت ایران
تیم ملی والیبال ایران اگر می خواهد این تیم را کنترل کند و بازی را پیروز شود، باید نقطه قوت این تیم که پست قطر پاسور و دریافت کننده است را از کار بیندازند. دراژن لوبوریچ و الکساندر آتاناسویچ دو قطر پاسور این تیم و اوروش کواچوویچ، میران کویونجیچ، پاوله پریج و مارکو ایوویچ دریافت کننده های این تیم هستند که دست ایگور کولاکوویچ را در این پست ها بسیار باز کرده است.

*آخرین تقابل با ایران در لیگ ملتهای والیبال:
تیم ملی والیبال ایران در فصل قبل مقابل صربستان در لیگ ملتهای والیبال قرار نگرفت و آخرین تقابل این دو تیم به سال 2022 بازیکنان می گردد که تیم ملی والیبال ایران در بازیکنان آخرین دور گروهی این تیم را شکست داد و راهی هشت تیم برتر شد.

*هدف صربستان:
بدون شک هدف این تیم کسب نتایج خوب در دوازده بازی لیگ ملتهای والیبال است. آنها اگر برابر تیم های قوی تر از خود ست بگیرند و برابر تیم های پایین تر از خود در رنکینگ پیروز شدند قطعا به المپیک می‌رسند. دیدار اول ایران در لیگ ملتهای والیبال برابر صربستان است و با توجه به اینکه ایران معمولا تورنمنت ها را خوب شروع نمی کند کار فوق العاده سختی مقابل این تیم خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • چند خطی برای اتفاقات پرسپولیس و سپاهان؛ ما را به خیر امیدی نیست، شر مرسان!
  • پرچم پرسپولیس به آلیانز آرنا رسید؛ یادگاری پیش از بازی رئال مادرید و بایرن مونیخ! + عکس
  • سوپرگل زاهدی در لیگ ژاپن
  • بازی مرگ و زندگی ایران: این رقیب را بکش و زنده بمان!
  • تیم فوتبال امیدهای عراق راهی المپیک شد/ اندونزی در یک قدمی المپیک
  • یادداشت: پیغامی برای هاشم بیگ‌زاده!
  • پرچم های بزرگ پرسپولیس روی سکوهای ورزشگاه آزادی / فیلم
  • نگرانی از کاهش سطح دینداری و افزایش بی اعتمادی در جامعه در یادداشت عباس عبدی
  • سروش و خدابنده یک رقیب جدید پیدا کردند!
  • هواداری که بازیکنان از او درخواست سلفی دارند!