Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@15:03:14 GMT

استقلال نقطه قوت جشنواره طنز چرند و پرند است

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۱۱۷۹

استقلال نقطه قوت جشنواره طنز چرند و پرند است

این طنز پرداز با تاکید بر استقلال جشنواره طنز «چرند و پرند» گفت: نقطه قوت این جشنواره استقلال آن است و به همین جهت شعار«هر چه می‌خواهد دل تنگت بگو» برای جشنواره انتخاب شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست نخستین جشنواره سراسری طنز «چرند و پرند» پیش از ظهر امروز یکشنبه ۲۵  با حضور رضا رفیع، محمد علی علومی،  علیرضا گیلان پور و بهزاد باشو در هتل اسپیناس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در این نشست «محمدعلی علومی» گفت: من یکی از بانیان و پایه‌گذاران جشنواره‌ای هستم که یکی دو سال بعد از زلزله بم شکل گرفت؛ ما می‌خواستیم ثابت کنیم بم زنده است؛ منظور من از بم کل سرزمین ایران بود که در طول تاریخ با بلاهای زیادی روبه‌رو بوده است؛ من از دوستان خود که همه از چهره های طراز اول طنز و کاریکاتور هستند درخواست کردم  تا برای ادامه جشنواره مرا همراهی کنند که آن‌ها نیز بدون هیچ تعللی پذیرفتند.

 دبیر علمی جشنواره سراسری طنز چرند و پرند سپس بیانیه  جشنواره را با این مضمون قرائت کرد:  فکاهی نویسی باز یکی از موضوعات گم شده یا کمرنگ در ادبیات طنز جدید ایران است ، یکی از اهداف جشنواره طنز چرند و پرند کوشیدن در جهت تولد مجدد فکاهی نویسی است که فی نفسه می تواند مقابله ای ادبی با افسردگی عام نیز باشد.

 

این طنز پرداز  خاطر نشان کرد:  این جشنواره یکی دو سال بعد از زلزله بم با شعار «خنده را از دل ویرانی درآوردن» آغاز بکار کرد. آن زمان دوستان بسیاری با ما همراهی کردند که برخی الان بین ما نیستند.

وی تصریح  کرد: جشنواره  طنز «چرند و پرند» به نوعی تداوم جشنواره طنز و کاریکاتور بم است و به شکلی دیگر جشنواره جدیدی است زیرا خیلی سال از برگزاری آن جشنواره می‌گذرد. امیدواریم این جشنواره هرساله برگزار شود و نواقصش به مرور زمان برطرف شود.

محمد علی علومی اظهار کرد: امید داریم در سال‌های آینده طنزپردازانی از کشورهای همسایه به عنوان میهمان در جشنواره  طنز «چرند و پرند»  داشته باشیم.

دبیر علمی جشنواره سراسری طنز چرند و پرند با تاکید بر استقلال این جشنواره گفت:  آنچه برای ما اهمیت دارد این است که ما حامی و اسپانسری نداشتیم، بنابراین نقطه قوت این جشنواره استقلال آن است و به همین جهت  شعار«هر چه می‌خواهد دل تنگت بگو» برای جشنواره انتخاب شده است.

 

دبیر علمی جشنواره سراسری طنز چرند و پرند  اظهار کرد:  هدف ما از برگزاری جشنواره سراسری طنز «چرند و پرند» ترویج فکاهی و رویکرد هستی‌شناسانه طنز است وگرنه درباره طنز اجتماعی و سیاسی بسیار نوشته شده است؛ امیدواریم میهن ما از این به بعد شاهد شادی و خوشحالی باشد.

به گفته محمد علی علومی  طنزپردازانی از کردستان و کرمانشاه در این جشنواره شرکت می کنند.

نخستین جشنواره سراسری طنز چرند پرند به همت سازمان ارگ جدید، با موضوع آزاد در شش بخش با هدف معرفی و استفاده از توانمندی‌ها در زمینه‌های تاریخ، فرهنگ و هنر فاخر کشور و ایجاد بستری مناسب برای تقویت و ظهور استعدادهای هنری و ادبی در حوزه طنز برگزار می‌شود.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: ایران مجلس نماز جمعه خراسان جنوبی پاییز شیراز جهانگیری شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل نقطه قوت استقلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۱۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای حمل‌ونقل عمومی در پرند ضروری است

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران، گفت: باید حمل‌ونقل پرند به‌واسطه هم‌جواری با کلان‌شهر تهران ارتقا پیدا کند و حمل‌ونقل اتوبوس‌رانی درون‌شهری نیز برنامه‌ریزی شود تا مردم در فازهای مختلف این شهر بتوانند از آن استفاده کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رباط کریم، هادی رحمتی، صبح امروز در آیین معارفه شهردار پرند، اظهار داشت: طولانی شدن فرآیند انتخاب شهردار برای ما معمولی است اما برای مردم جای سؤال است که باید در این رابطه از آن‌ها عذرخواهی کنیم.

وی موفقیت در حوزه مدیریت شهر را در سایه تعامل با دستگاه‌های مختلف عنوان کرد و افزود: جز در سایه تعامل و داشتن گوش شنوا در چهارچوب ضابطه و قوانین حرکت نکنید، نقش و مأموریت قبلی شما در شورای شهر، راهبردی و هدایتی بوده و در حوزه اجرا دخالت نداشته‌اید، انتظار می‌رود اعضای شورای شهر هم در حوزه اجرا دخالتی نداشته باشند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران در ادامه با بیان اینکه شهر پرند 33 درصد جمعیت شهرستان را در خود جای داده است گفت: در تمامی حوزه‌ها بر اساس سندهای توسعه‌ای شهر از جمله طرح‌های جامع، طرح تفصیلی و در چهارچوب بودجه مصوب شورا حرکت کنید.

رحمتی با اشاره به بودجه مصوب 1116 میلیاردی برای پرند گفت: بر اساس قانون معمولاً 60 درصد از بودجه اختصاص به هزینه‌های پرسنلی و جاری دارد و 40 درصد آن عمرانی است اما شورای شهر پرند تصمیم گرفته که 72 درصد بودجه در حوزه عمرانی و 28 درصد در حوزه جاری و پرسنلی هزینه شود.

وی افزود: بخش عمده‌ای از درآمدهای مردم در حوزه حمل‌ونقل مصرف می‌شود، لذا باید حمل‌ونقل به‌واسطه هم‌جواری این شهر با کلان‌شهر تهران ارتقا پیدا کند و همچنین بر اساس طرح جامع حمل‌ونقل اتوبوس‌رانی درون‌شهری نیز برنامه‌ریزی شود تا مردم در فازهای مختلف این شهر بتوانند از آن استفاده کنند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران در پایان خاطرنشان کرد: افزایش تعداد بوستان‌های شهر در دستور کار قرار گیرد و در پروژه‌های عمرانی و خدماتی حتماً به دسترسی‌های معلولین توجه شود و پیوست‌های فرهنگی و ایجاد فضاها و المان‌های اسلامی و ایرانی مورد توجه باشد.

گفتنی است، آیین معارفه رحمت‌اله پایدار شهردار جدید پرند در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی شهر پرند برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهرهای جدید/ رقم‌های اجاره در پرند چه تغییری کرد؟
  • جشنواره تیتر ۱۳؛ نقطه عطفی در رونق نشریات دانشجویی
  • رونمایی از سه کتاب منتخب آثار جشنواره شهید آوینی
  • ۴۵ روز تا ۶ ماه حبس برای خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن پرند
  • تور سراسری تصویر ایران آغاز شد
  • حداکثر شش ماه حبس برای خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن پرند
  • حداکثر ۶ ماه حبس برای خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن پرند
  • تکلیف جایزه بزرگ جشنواره شهرنما چه شد؟
  • تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت
  • ارتقای حمل‌ونقل عمومی در پرند ضروری است