Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@13:45:02 GMT

ایمنی باید در فرهنگ مردم نهادینه شود

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۱۱۹۱

ایمنی باید در فرهنگ مردم نهادینه شود

ملکی گفت:ایمنی تنها به تجهیزات ایمن سازی بستگی ندارد و اگر مردم فرهنگ پیشگیری را ندانند باز هم باید منتظر حادثه باشیم. چرا که قانون شفافی در حوزه ایمنی نداریم.

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، «جلال ملکی» در نشست خبری روز پیشگیری از سوختگی با بیان اینکه سازمان آتش نشانی با حوادث مختلفی ارتباط دارد، گفت: به نظر من دردناک ترین نوع فوت، فوت به خاطر سوختگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سخنگوی سازمان آتش نشانی با بیان اینکه سوختگی به جز هزینه های مادی و معنوی که دربر دارد باعث بروز ناهنجاری های بسیاری می شود، گفت: طلاق، افسردگی، گوشه گیری و منزوی شدن از آثاری است که افراد درگیر سوختگی با آن روبرو می شوند.

 

وی با پیشنهاد نهادینه شدن فرهنگ ایمنی و آموزش گفت: تنها در صورت نهادینه شدن فرهنگ ایمنی و آموزش است که می توانیم شاهد حوادث کمتری باشیم.

 

وی با بیان اینکه در آتش سوزی یک ماشین پورشه که قیمت آن میلیاردی است مالک خودرو و همراهان وی هیچگونه خاموش کننده آتشی در ماشین نداشتند که این امر باعث اتلاف منابع بسیاری می شود و ما باید فرهنگ استفاده از کپسول های آتش نشانی را در جامعه نهادینه کنیم.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون بسیاری از ساختمان هایی که در سال اول تاییدیه های آتش نشانی را دریافت می کنند، گفت: بسیاری از این ساختمان ها برای تاییدیه مجدد در سال های بعد به آتش نشانی مراجعه نمی کنند و یا سیستم های اطفای حریق را خاموش می کنند که باعث می شود تا ما از ایمنی فاصله بیشتری بگیریم.

 

وی تاکید کرد: دارا بودن گواهی های تایید ایمنی باید جزو مطالبات خریداران ساختمان ها باشد. آتش نشانی نمی تواند در طول ساخت ساختمان ها برای تایید ایمنی آنها مراجعه نماید.

 

 

پایان پیام/55

منبع: شبستان

کلیدواژه: ایران مجلس نماز جمعه خراسان جنوبی پاییز جهانگیری شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل عشایر سازمان آتش نشانی جلال ملکی آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۱۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلایی که سیلاب شبانه بر سر اتوبان معروف تهران آورد

تسنیم نوشت: سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهردار تهران از گرفتار شدن خودروها در گل و لای در بزرگراه خرازی خبر داد.

سید جلال ملکی؛ سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهردار تهران اعلام کرد: ساعت یک و سی دقیقه بامداد امروز یک مورد حادثه گرفتار شدن چند دستگاه خودرو داخل گل و لای ناشی از ریزش زیادی از حجم آب و گل و لای به خاطر بارش باران به آدرس انتهای بزرگراه شهید خرازی، ابتدای ورودی خیابان اردستانی به سازمان آتش‌نشانی اعلام شد.

 

وی گفت: دو ایستگاه آتش‌نشانی به همراه تجهیزات مورد نیاز به محل حادثه اعزام شدند.

ملکی ادامه داد: مشاهده می‌شود 3 دستگاه خودرو شامل یک دستگاه وانت مزاد، یک دستگاه سمند و یک دستگاه ام وی ام در گل و لای گرفتار شده بودند که البته سرنشینان پیش از گرفتار شدن از خودروها خارج شده بودند اما حجم گل و لای باعث شده بود که خودروها به حالت نیم واژگون دربیایند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهردار تهران تصریح کرد: با همکاری شهرداری منطقه خودروها خارج و به محل امن منتقل شدند و معبر بازگشایی شد و حوالی ساعت 5 بامداد محل  به  نیروهای شهرداری تحویل داده شد.

دیگر خبرها

  • تصاویری از بلایی که سیلاب شبانه بر سر اتوبان معروف تهران آورد
  • بلایی که سیلاب شبانه بر سر اتوبان معروف تهران آورد
  • ارتقاء ایمنی اهالی رشت با آموزش در پارک‌ها و بوستان‌ها
  • گرفتار شدن خودرو‌ها در گل و لای در بزرگراه خرازی
  • گرفتار شدن ۳ خودرو در گل و لای اتوبان شهید خرازی
  • امدادرسانی به ۳۵ حادثه دیده سیلاب در ایلام
  • آسیب‌دیدگی یک نفر در پی سقوط از کوه صفه
  • تکریم معلمان در جامعه نهادینه شود
  • دو مصدوم در انفجار گاز در اهواز
  • آتش سوزی آپارتمان ۳ طبقه در خیابان گلزاری قم