Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اروميه- ايرنا- رييس مرکز تحقيقات و آموزش جهاد کشاورزي و منابع طبيعي آذربايجان غربي گفت: 168 طرح پژوهشي در سال زراعي جاري توسط محققان اين حوزه در مرکز تحقيقات در حال اجراست.

عباسعلي روانلو روز يکشنبه در آيين تجليل از محققان اين بخش با بيان اينکه 78 فقره از اين طرح ها ملي است، افزود: گزارش هاي نهايي برخي از اين طرح ها ارائه يا در حال اتمام و نهايي شدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به اينکه 10 بخش تحقيقاتي با 68 محقق و 46 هيات علمي در اين مرکز فعال است، بيان کرد: ارائه اطلاعات و طرح هاي نوين براي ارتقاي کشاورزي استان و کشور از اهداف فعاليت اين مرکز است.
وي با اشاره به نشر دستاوردهاي علمي مرکز در سال 96 ادامه داد: چاپ و نشر 28 مقاله علمي در نشريات و مجلات داخلي و خارجي از گام هاي مهم در راستاي ترويج کشاورزي نوين بوده است.
رييس مرکز تحقيقات و آموزش کشاورزي و منابع طبيعي آذربايجان غربي گفت: وضعيت توليد دانش فني در اين بخش مطلوب است و کشور توانسته در سال هاي اخير در رديف 10 کشور برتر در انتشار مقالات با اختصاص 1.18 درصد از کل مقالات منتشره قرار بگيرد.
روانلو افزود: تحقيقات در اين بخش اندک است و با تحقيقات و يافته هاي جديد مي توان مردم را به اين کار تشويق و علاقمند کرد.
روانلو با اشاره به افزايش گازهاي گلخانه اي بيان کرد: با تقويت دانش مردم و بهره برداران در دنيا مي توان از بروز بسياري از مشکلات جلوگيري کرد.
وي گفت: هشت عرصه تحقيقاتي زير نظر مرکز تحقيقات جهاد کشاورزي در استان فعال است.
وي بيان کرد: ايستگاه کهريز اروميه، ايستگاه تحقيقاتي ساعتلو، ايستگاه خوي، پايگاه آبخوان پلدشت، ايستگاه ماکيان جارچيلو، مزرعه تحقيقاتي ديم خرم آباد اروميه، ايستگاه صنوبر مياندوآب و ايستگاه تحقيقاتي مياندوآب از جمله اين عرصه ها و ايستگاه هاست.
در اين آيين از هشت تن از محققان اين مرکز تجليل شد.
به گزارش ايرنا تحقيقات اين مرکز کاملا کاربردي است و نتايج حاصل از اين تحقيق ها به صورت مستقيم به دست کشاورزان مي رسد تا در راستاي ارتقاي کمي و کيفي توليد در بخش کشاورزي به کار گرفته شود.
آذربايجان غربي داراي 800 هزار هکتار اراضي کشاورزي است و بهره برداران استان سالانه 6 ميليون تن محصول توليد مي کنند.
7125/7129
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۱۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی مرکز نوآوری فرآورده های زنبور عسل درآذربایجان غربی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، دکتر جواد نوری نیا  در حاشیه   بازدید از شرکت بسته بندی عسل از بحث و بررسی در خصوص راه اندازی مرکز نوآوری فرآورده های زنبور عسل در استان خبر داد.

وی در این خصوص  اظهار کرد: این مجموعه پتانسیل راه اندازی مرکز نوآوری فرآورده های زنبور عسل را با همکاری پارک علم و فناوری آذربایجان غربی دارد.

وی ادامه داد: آذربایجان غربی به عنوان یکی از قطب های تولید زنبور عسل کشور نیازمند تدوین یک استاندارد مناسب برای این محصول و تکمیل تولید زنجیره محصولات عسل است.

 

دیگر خبرها

  • ۳۱ پروژه تحقیقاتی در مرکز پردیس آموزش و تحقیقات کشاورزی بروجرد در حال اجرا است
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • راه اندازی مرکز نوآوری فرآورده های زنبور عسل درآذربایجان غربی
  • هماهنگی عملیات حج تمتع ایستگاه «هما» در آذربایجان غربی
  • ۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا
  • ارائه آخرین دستاورد‌های علمی در زمینه تولید گندم
  • تولید انواع بذر در مراکز تحقیقات کشاورزی فارس
  • ایجاد پایگاه نوآوری یافته‌های تحقیقاتی جهش تولید در کامیاران
  • ارائه تازه‌ترین دستاورد‌های پژوهشی در زمینه تولید گندم
  • آغاز برداشت علوفه ترکیبی در بابل + فیلم