Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بندرعباس- ايرنا- رييس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري بندرخمير از آغاز عمليات احداث سازه خاکي آبخيزداري در روستاي گزدان بخش رويدر اين شهرستان خبر داد.

به گزارش ايرنا، داريوش قانعي روز يکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: اين سازه آبخيزداري با سرمايه گذاري يک ميليارد و 750 ميليون ريال از محل اعتبار تملک دارايي سرمايه استاني تامين شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي پيش ‌بيني کرد: با احداث اين سازه آبخيزداري 700 هزار متر مکعب سيلاب مهار شود.
رييس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري بندرخمير، افزايش دبي چشمه‌ هاي پايين دست و تغذيه منابع آب زيرزميني را از مزيت هاي اين طرح آبخيزداري برشمرد.
قانعي، مديريت روان آب و کنترل سيلاب، تقويت سفره هاي آب زيرزميني، جلوگيري از فرسايش خاک و بهره‌ برداري از سيلاب و تغذيه منابع آب زيرزميني را از ديگر اهداف احداث اين طرح عنوان کرد.
وي همچنين از اجراي طرح مميزي مراتع شهرستان بندرخمير خبر داد و افزود: اين طرح در راستاي حفظ و حراست از مرتع هاي ملي و احياي رويشگاه هاي طبيعي با همکاري دهياري ها و شوراهاي اسلامي روستاها آغاز شده است.
رييس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري بندرخمير يادآورشد: با توجه به وسعت عرصه هاي طبيعي و ملي اين شهرستان حفاظت از اين منابع کار به شدت سختي است و اين مشارکت ها مي تواند در کاهش آسيب هاي وارده به عرصه ها و منابع ملي تاثيرگذار باشد.
به گفته قانعي، همچنين بيش از يک ميليون و760 متر مربع از زمين هاي ملي بندرخمير در بخش کشاورزي و 18 هزار مترمربع در بخش صنعتي به منظور ايجاد اشتغال، توليد و سرمايه گذاري استعداديابي شده است.
وي افزود: شهرستان بندرخمير در زمينه عرصه هاي منابع طبيعي يکي از ذخيره هاي مهم است که بايد به نحو شايسته اي نگهداري و استفاده شود.
به گزارش ايرنا، در 6 ماهه امسال 120سازه آبخيزداري و آبخوان داري چند منظوره در هرمزگان احداث شده و قرار است تا پايان سال 97 در مجموع با مشارکت استانداري هرمزگان 200 سازه آبخيزداري چند منظوره با اعتبار يک ميليارد و 330 ميليون ريال در تمامي شهرهاي اين استان اجرا شود.
در مجموع استان هرمزگان داراي 7 هزار و 700 سازه آبخيزداري با ظرفيت آبگيري بيش از 400 ميليون متر مکعب در سال است.
از مساحت 7 ميليون و 200 هزار هکتاري اين استان، 6 ميليون و 900 هزار هکتار جزو عرصه هاي منابع طبيعي است که يک ميليون و 80 هزار هکتار آن جنگل، 4 ميليون و 93هزار هکتار مرتع و يک ميليون و 565 هزار هکتار نيز بيابان تشکيل مي دهد.
شهرستان بندرخمير در 70 کيلومتري غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
9887/6048
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۱۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی در راستای اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ یک هکتار از اراضی ملی را از ید متجاوزین خارج و اعاده به وضع سابق کردند   بر اساس این گزارش این ماموریت با حضور نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی واحد بندپی شرقی و نیرو‌های حفاظتی شرکتی انجام شد.   اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران از مردم خواست هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی، تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ اطلاع دهند

دیگر خبرها

  • آبگیری ۳ میلیون ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس
  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی
  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • تمام موتورسیکلت‌های توقیفی بندرخمیر فروخته شد
  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر