Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - زاهدان - ايرنا - مدير کل راهداري و حمل و نقل جاده اي سيستان و بلوچستان گفت: افزون بر چهار ميليون و 500 هزار تن کالا در هشت ماهه نخست امسال در اين استان جابجا شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد 32 درصدي را نشان مي دهد.

به گزارش ايرنا علي خانقائي روز يکشنبه در نشست خبري با اصحاب رسانه با تبريک هفته حمل و نقل اظهار داشت: اين هفته يادآور فرمان تاريخي حضرت امام خميني (ره) در سال 62 مبني بر تخليه کالاهاي اساسي مردم در بنادر جنوبي کشور و تحويل آنها در شهرها و روستاها، ترويج و توسعه ارزش هاي بي نظير صنفي و ارج گذاري به خدمات برجسته بخش حمل و نقل جاده اي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: سيستان و بلوچستان به عنوان پهناورترين استان کشور با دارا بودن قابليت هاي فراوان نظير دسترسي به آبهاي اقيانوسي و بازارهاي بزرگ کشورهاي همسايه ظرفيت ويژه اي در زمينه صادرات و ترانزيت دارد.
مدير کل راهداري و حمل و نقل جاده اي سيستان و بلوچستان گفت: افزون بر 2 ميليون و 800 هزار مسافر در هشت ماه نخست امسال در استان جابجا شدند که در اين زمينه نيز شاهد رشد خوبي بوديم.
وي پيگيري براي رفع مشکل بيمه تامين اجتماعي و پرداخت کرايه ها بر اساس تن کيلوگرم را از مهمترين خواسته هاي رانندگان وسايط حمل و نقل عمومي در سيستان و بلوچستان عنوان کرد و افزود: در اين زمينه اقدامات لازم انجام شد به طوري که ضمن رفع مشکل بيمه از اوايل ديماه امسال همزمان با سراسر کشور پرداخت ها بر اساس تن کيلوگرم در کشور اجرايي مي شود.
خانقائي ادامه داد: در سيستان و بلوچستان بيش از 300 هزار مسير تردد وجود دارد که همزمان با سراسر کشور تن کيلوگرم بر روي آنها اجرايي مي شود.
وي توزيع سه هزار و 500 حلقه لاستيک بين رانندگان را از ديگر اقدامات اين اداره کل در راستاي کمک به رانندگان حمل و نقل عمومي در سيستان و بلوچستان عنوان کرد.
** توسعه تجارت و ترازيت در اولويت
مدير کل راهداري و حمل و نقل جاده اي سيستان و بلوچستان بيان کرد: با توجه به اينکه تجارت و ترانزيت در اولويت توسعه استان قرار دارد بايد زير ساخت هاي لازم براي ترانزيت و تجارت هر چه سريعتر فراهم شود.
وي توسعه بندر چابهار از 2.5 ميليون تن به هشت و نيم ميليون تن، امکان پهلوگيري کشتي هاي پهن پيکر و وجود مرزهاي طولاني با کشورهاي همسايه را از ظرفيت هاي مهم سيستان و بلوچستان در حوزه ترانزيت و تجارت برشمرد.
خانقائي گفت: هم اينک با وجود هزار و 200 کيلومتر مرز مشترک سيستان و بلوچستان با افغانستان و پاکستان تنها 2 پايانه مرزي ميلک و ميروجاه در استان فعال است.
وي افزود: اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده اي سيستان و بلوچستان در تلاش است تا سه ماهه نخست سال آينده 2 مرز ريمدان و پيشين را فعال کند که در اين راستا پيمانکار براي مرز ريمدان مشخص و مشغول فعاليت است.
مدير کل راهداري و حمل و نقل جاده اي سيستان و بلوچستان تاکيد کرد: راه اندازي پايانه هاي جديد در اين استان در کنار بندر چابهار ظرفيت خوبي براي توسعه منطقه محسوب مي شود.
وي با اشاره به اقدامات اين اداره کل در راستاي ترانزيت، صادرات و واردات کالا گفت: 652هزار تن کالا در مرز ميرجاوه در هشت ماهه نخست امسال جابجا شد که نسبت به مدت مشابه هشت درصد رشد داشت.
خانقائي با اشاره به اهميت پايانه مرزي ميلک در افزايش ارتباطات ايران و افغانستان افزود: افزون بر 953 هزار تن کالا در اين مرز در هشت ماهه نخست امسال با بيش از 38 هزار و 400 دستگاه جابجا شد.
وي بر طرف کردن مشکلات مسير تردد در مرز ميلک را از مهمترين برنامه هاي اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده اي سيستان و بلوچستان براي روان سازي کالا عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به اينکه کاهش در هزينه و زمان از مهمترين مولفه هاي افزايش مبادلات تجاري محسوب مي شود لذا با تاکيد استاندار روان سازي مسير ميلک در دستور کار قرار دارد.
وي افزود: براي ساخت پل دوم در ميلک همه اقدامات از سوي جمهوري اسلامي انجام شده اما مشکل در امضا نکردن موافقت نامه از سوي مسئولان کشور افغانستان است.
** ارتقاي ايمني تردد انواع وسيله نقليه
مدير کل راهداري و حمل و نقل جاده اي سيستان و بلوچستان بيان کرد: با توجه به اهميت ايمني تردد انواع وسايل نقليه در جاده ها سه هزار عدد کلاه ايمني و برچسب شبرنگ مخصوص در ميان راکبان موتور سيکلت، 550 عدد کپسول آتش نشاني و هزار و 800 مارکز شبرنگ مخصوص وانت بار ها در اين استان توزيع شد.
وي توزيع 600 عدد مثلث خطر مخصوص ادوات کشاورزي متردد در جاده ها و راههاي روستايي، صدور بيش از 23 هزار و 700 فقره برگه معاينه فني، ايمن سازي 74 باب مدرسه روستايي در حاشيه جاده ها از طريق نصب تابلوهاي مخصوص علائم ايمني و نصب سرعت گيرها، آموزش بيش از 13 هزار و 800 دانش آموز مدارس حاشيه راههاي سيستان و بلوچستان در زمينه تردد ايمن و فرهنگ ترافيک را از ديگر اقدامات ادره کل راهداري و حمل و نقل جاده اين اين استان براي افزايش ايمني تردد عنوان کرد.
7316**3213
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۱۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادفات جنوب سیستان و بلوچستان ۴۶ کشته برجا گذاشت

سرهنگ مصطفی کول‌زاده  اظهار کرد: این تعداد فوتی و مجروح نتیجه ۱۰۰ فقره تصادف در جاده‌های جنوب سیستان و بلوچستان بوده است.

وی سرعت زیاد، انحراف و تجاوز به چپ و سبقت غیرمجاز را از دلایل عمده بروز حوادث رانندگی این مدت در جاده‌های جنوب سیستان و بلوچستان ذکر کرد و افزود: بیشترین تصادفات این مدت به سرعت زیاد و عدم توجه به جلو اختصاص دارد.

فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر بارندگی در جنوب استان گفت: باتوجه به اینکه بارش باران و لغزنده بودن معابر درون و برون شهری، منجر به افزایش تصادفات و واژگونی ها شده لازم است رانندگان وسایل نقلیه، با احتیاط بیشتری رانندگی و دو موضوع اصلی شامل رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب را مد نظر قرار دهند.

وی تاکید کرد: رانندگان توجه داشته باشند، هنگام بارش باران میدان دید راننده محدود می‌شود و احتمال بروز تصادف به مراتب بالاتر می‌رود. از این رو لازم است تجهیزاتی مثل برف‌پاک‌کن و بخاری که نقص آن‌ها می‌تواند در دید راننده تاثیرگذار باشد، مورد بازبینی و در صورت نیاز رفع نقص قرار گیرند.

سرهنگ کول زاده با بیان اینکه در بارندگی، سرعت خودرو بایستی به مراتب کمتر از سرعت در راه‌های خشک باشد زیرا که سطح اصطکاک بین راه و لاستیک به حداقل می‌رسد، گفت: هنگامی که آب زیادی در سطح معابر جاری می‌شود، چنانچه با سرعت وارد آن شوید آب موجود میان لاستیک و جاده قرار گرفته و در این حالت خودرو بر روی لایه‌ای از آب حرکت می‌کند و بسیار خطرناک و احتمال خروج از راه و تصادف و واژگونی را افزایش می دهد.

وی تاکید کرد: در مجموع خودداری از عجله در سفر و داشتن استراحت کافی برای حدود ۱۵ دقیقه پس از هر ۲ ساعت رانندگی برای جلوگیری از خستگی و خواب آلودگی راننده وسیله نقلیه ضروری است تا بازگشت مسافران به شهر و دیار خود ایمن و سلامت انجام شود.
فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان تصریح کرد: رانندگان عزیز توجه داشته باشند رعایت فاصله طولی و رانندگی با سرعت مطمئنه می‌تواند از بروز بسیاری سوانح و تلفات جاده‌ای جلوگیری کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • وجود ۴۰ هزار کارت بازرگانی در منطقه سیستان برای واردات ۹۰۰ قلم کالا
  • تصادفات جنوب سیستان و بلوچستان ۴۶ کشته برجا گذاشت
  • تشریح برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل‌ونقل در سیستان و بلوچستان
  • رشد ۷۸ درصدی ساخت راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۷۸ درصدی ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان
  • رشد ۷۸ درصدی احداث راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۴۶ درصدی جابجایی مسافر ازطریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه
  • افزایش ۴۶درصدی جابجایی مسافر ازطریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه
  • حمل ۴۰ درصد از کالای استان یزد مربوط به مصالح معدنی است
  • حمل ۴۰ میلیون تن کالا از مبدأ استان یزد