Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،   جرایم راهنمایی و رانندگی که به تازگی و در آغاز سال جاری تا حدودی به روز شده و افزایش یافته، به زودی دستخوش تغییراتی وسیع‌تر خواهد شد؛ این را سخنان اخیر دو مقام مسئول نشان می‌دهد.در آستانه بازگشت سهمیه بندی سوخت و در شرایطی که بسیاری از شهروندان در تاپو برای دریافت کارت سوخت یا صدور المثنی آن هستند، شواهد حکایت از تدارک برنامه‌های جدید برای اعمال بر رانندگان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این را می‌شود از سخنان چند روز پیش رئیس جمهور دریافت که بر ضرورت چندنرخی شدن سوخت تأکید کرد و یکی از ضرورت‌ها مهم پرداختن به این موضوع را، تشویق رانندگانی خواند که قانون را رعایت می‌کنند؛ تشویقی که به گفته وی، می‌تواند از جنس در نظر گرفتن سهمیه سوخت برای ایشان باشد.

 

روحانی که در نشست هیأت دولت سخن می‌گفت، روی دیگر رانندگی خوب و منظم را، رانندگی خطر آفرین و مشکل ساز خواند که خوب است افراد مبتلا به آن را به نحوی متوجه اشتباهشان کرد؛ رانندگانی که رئیس جمهور تأکید دارد در نتیجه همکاری وزارت ارتباطات و وزارت راه قابل شناسایی هستند و باید این گونه شود.

 

اما چگونه می‌شود رانندگانی که قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را زیر پا می‌گذارند، متوجه اشتباهشان نمود؟ این پرسشی است که ظاهرا حالا، به فاصله چند روز از اظهار نظر رئیس جمهور در این خصوص، پاسخش در حال آشکار شدن است!

 

آن گونه که امروز سردار تقی مهری، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا به ایسنا گفته، «احتمال افزایش نرخ جرایم راهنمایی و رانندگی در قانون بودجه سال آینده وجود دارد؛ برابر قانون هر سه سال یکبار با هماهنگی وزرای کشور، مسکن راه و شهرسازی، دادگستری و فرمانده ناجا پیشنهاداتی برای افزایش نرخ جرائم رانندگی داده می‌شود که امسال هم در دستورکار هست.»

 

وی درباره اینکه آیا این جرایم افزایش می‌یابد یا خیر، گفته: «برابر قانون، زمانش رسیده است [اما]تصمیم نهایی در مورد این موضوع بستگی به تصمیم هیأت وزیران دارد. البته ما معتقدیم که برخی از کد جرایم اثر بازدارندگی خود را از دست داده و این جرایم باید افزایش پیدا کند.»

 

اظهار نظری همسو با سخنان اخیر رئیس جمهور که نشان می‌دهد در صورت طرح پیشنهاد افزایش جریمه‌های راهنمایی و رانندگی، احتمال قریب به یقین هیأت وزیران به آن پاسخ مثبت خواهد داد. با این ملاحظه که رئیس پلیس راهور تأکید کرده که برخی کد جرایم بازدارندگی کافی را ندارند و ضرورت دارد به روز شوند.سخنانی که می‌توان به افزایش قریب الوقوع نرخ جریمه‌های راهنمایی و رانندگی تعبیرش کرد. اتفاقی که باید به زودی کلید بخورد تا در آغاز سال جدید، نرخ‌های جدید اجرایی شده و عملیاتی شوند.

 

نرخ‌هایی که البته آخرین تغییر رقم خورده در آن‌ها نه مربوط به سه سال پیش، که مربوط به یک سال اخیر است! نکته جالب توجهی که احتمالا با قرار گرفتن افزایش جریمه‌ها در دستور کار، محل بحث و چه بسا حاشیه آفرینی‌هایی شود.

 

تابناک

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: راهنمایی و رانندگی گوناگون جرایم رانندگی جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۱۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال سه برابر شدن جرایم آسیب به حیات وحش

غلامرضا ابدالی درباره افزایش جرایم آسیب به حیات وحش اظهار کرد: آخرین بار میزان مطالبه ضرر و زیان ناشی از آسیب به حیات وحش در سال ۹۸ تصویب شده بود و تاکنون این میزان بازنگری نشده بود .

مدیر کل دفتر مدیریت و حفاظت حیات وحش سازمان حفاطت محیط زیست  اضافه کرد: به این نتیجه رسیدیم که قدرت بازدارندگی جرایم کاهش یافته است و متجاوزان و اسیب‌زنندگان به حیات وحش به راحتی فعالیت خود را ادامه می دهند.

وی تاکید کرد: یکی از اهداف تعیین جرایم برای ضرر و زیان ناشی از تخلفات شکار گونه‌های جانوری بازدارندگی آن‌هاست تا مانند سدی برای جلوگیری از تخلفات حوزه حیات وحش عمل کند.

مدیر کل دفتر مدیریت و حفاظت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: در این شرایط سال گذشته قیمت‌ها را بازنگری کردیم و بر اساس آخرین نرخ تورم اعلام شده از طرف مرکز آمار ایران حدود سه برابر شد.

ابدالی تاکید کرد: ما منتظر تشکیل جلسه شورای عالی محیط زیست هستیم تا افزایش نرخ مطالبه ضرر و زیان حیات وحش (موضوع بند چ ماده ۳ قانون شکار و صید)  در آن مصوب شود.

وی در ادامه گفت: جرایم آسیب به انواع گونه‌های جانوری مانند پستانداران، خزندگان، ‌دوزیستان پیش‌بینی شده است.

ابدالی در پایان اظهار کرد: نرخ جرایم آسیب به گیاهانی که در رده‌های بالا حفاظتی قرار دارند، گونه‌های جانوری در معرض خطر تهدید و انقراض هستند بالاتر است و تا سه برابر افزایش می‌یابد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • سفر قریب‌الوقوع هنیه به ترکیه
  • سفر قریب الوقوع رافائل گروسی به ایران
  • سفر قریب‌الوقوع رافائل گروسی به ایران
  • کسب رتبه اول مهاباد دراستان به لحاظ کاهش تصادفات درون شهری منجر به فوت
  • جزئیات افزایش مبلغ جریمه‌های رانندگی؛ روش اعتراض اینترنتی به جریمه‌ها
  • افزایش ۵ برابری مبلغ جریمه‌های رانندگی برای کدام تخلفات است؟
  • جزییات افزایش مبلغ جریمه رانندگی و نحوه اعتراض
  • پیگیری برای اجرای اعتراض اینترنتی به جرایم رانندگی
  • رشد 111 درصدی درآمد دولت از محل جرائم و خسارات در بودجه / درآمد ناشی از جرایم رانندگی در صدر/ 1403 برای چه مواردی باید جریمه بپردازید؟
  • احتمال سه برابر شدن جرایم آسیب به حیات وحش