Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست‌وزیر مالزی امروز یکشنبه با انتقاد از اقدام استرالیا در به رسمیت شناختن قدس غربی به عنوان "پایتخت" رژیم صهیونیستی گفت، دولت‌ها "هیچ حقی" ندارند که چنین کاری انجام دهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، اقدام استرالیا به دنبال تصمیم ماه مه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در انتقال سفارتخانه کشورش از تل‌آویو به قدس انجام می‌شود که موجی از اعتراضات فلسطینیان و جهان اسلام را به همراه داشت و متحدان غربی را نگران ساخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماهاتیر محمد، نخست‌وزیر مالزی در حاشیه مراسمی در بانکوک به رویترز گفت: قدس باید همانطور که امروز هست باقی بماند، نه اینکه پایتخت اسرائیل شود. قدس همواره برای فلسطینیان بوده است، بنابراین چرا آنها ابتکارعمل به خرج می‌دهند که قدسی که به آنان تعلق ندارد تقسیم کنند، جز اینکه بخواهند میان اعراب و یهودیان اختلاف بیندازند؟ آنها چنین حقی ندارند.   

مالزی از حامیان راه‌حل دو کشوری برای درگیری فلسطین-اسرائیل است. وضعیت قدس یکی از بزرگترین موانع برای دستیابی به توافق صلح میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی است. فلسطینیان قدس شرقی را به عنوان پایتخت کشور آتی فلسطین می‌خواهند. اسرائیل روی کل قدس ادعا دارد که بخش شرقی را هم که در جنگ ۶۷ الحاق کرد و جامعه بین‌المللی به رسمیت نمی‌شناسد، شامل می‌شود.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بيت المقدس ماهاتیر محمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۱۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات مردم مالزی در حمایت از غزه+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، در ادامه حمایت‌های مردمی در نقاط مختلف جهان از غزه، هزاران نفر از مردم مالزی با حضور در خیابان‌های شهر کوالالامپور ضمن حمایت از فلسطین و مردم غزه، جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کردند.

شماری از مسئولان سیاسی مالزیایی هم در این تظاهرات حضور داشتند.

معترضان همچنین خواستار توقف فوری جنگ و برقراری آتش‌بس در نوار غزه شدند.



کد خبر 6097120

دیگر خبرها

  • روز نخست مذاکرات آتش بس اسرائیل و حماس پایان یافت+ جزییات
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • اسرائیل شبکه الجزیره را در اراضی اشغالی بست
  • تظاهرات مردم مالزی در حمایت از غزه+ فیلم
  • اسرائیل از مقاومت فلسطینیان خسته شده است/جنبش دانشجویی شکل گرفته،برخلاف تصور صهیونیسم جهانی است
  • شرط آمریکا برای توافق امنیتی با عربستان ؛ پای اسرائیل در میان است
  • مصائب فلسطینیان خواهد گذشت، اما چگونگی نقش‌آفرینی دولت‌های مسلمان در تاریخ ثبت می‌شود
  • طرح جدید نخست وزیر اسرائیل برای اداره غزه
  • دانش‌آموزان ‌‌باید بدانند فلسفه مرگ بر آمریکا و اسرائیل چیست
  • هاآرتص: تحریم مردمی رستوران‌های اسرائیلی را ورشکست کرد