Web Analytics Made Easy - Statcounter

ذاکریان گفت:تدوین این نقشه با هدف مسیریابی حمل و نقل عمومی و خصوصی در شهر صورت گرفت و در آن کاربری‌های مختلف سطح شهر دیده شد.

به گزارشگروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از قم،عباس ذاکریان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم در سالن جلسات شهرداری قم با اشاره به وضعیت شهر قم اظهار کرد: این شهر به لحاظ خطوط راهنمایی و رانندگی ضعف دارد، باید خط‌کشی‌ها در شهر قم براساس طرح و الگو و با توجه به ضوابط راهنمایی و رانندگی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم تصریح کرد: برای این یک سند بالا دستی در زمینه حمل بار در شهر قم داشته باشیم، طرح مطالعات حمل بار در این شهر شروع شد که این طرح در مراحل پایانی قرار دارد، همچنین برای از بین بردن به‌هم‌ریختگی‌های هندسی در شهر قم طرح مطالعات ۶ تقاطع مهم این شهر انجام شد.

وی ادامه داد: شهر قم یک شهر زائر پذیر است و به دلیل سفر بالای مردم به این شهر تدوین طرح جامع مسافر شهر قم ضروری بود، خروجی این طرح طی ماه‌های آینده نهایی خواهد شد، طرح از سال قبل آغاز شد و مشاور بر مبنای افق ۱۵ ساله حمل ونقل در شهر قم در حال تدوین طرح جامع مسافر است.

ذاکریان تهیه نقشه هوشمند برای شهر قم را از اقدامات شهرداری این شهر دانست و عنوان کرد:تدوین این نقشه با هدف مسیریابی حمل و نقل عمومی و خصوصی در شهر صورت گرفت و در آن کاربری‌های مختلف سطح شهر دیده شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم اضافه کرد:در دانشگاه علمی کاربردی شهرداری رشته کاردانی تاکسیرانی راه اندازی شده است و از میان تاکسی داران شهر قم در این رشته با سرفصل‌های مختلف جذب دانشجو صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: پنج هزار و ۷۰۰ تاکسی در شهر قم داریم و میانگین عمر این تاکسی حدود پنج سال است، در دو سال گذشته شاهد نوسازی هزار و ۵۰۰ تاکسی در شهر قم بودیم.

ذاکریان با اشاره به سرفصل‌های رشته کاردانی تاکسیرانی ابراز کرد: از جمله این مباحث و سرفصل‌ها می‌توان به نحوه اخلاق حرفه ای، آشنایی با زبان رایج مسافران و تکریم آن‌ها اشاره کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم افزود: از جمله تخلف‌هایی که توسط دوربین‌های نظارتی شهرداری ثبت می‌شود، سرعت بالا، عبور از چراغ قرمز، عبور از خطوط ویژه اتوبوس و گردش به راست است.

وی ادامه داد: هم اکنون شهرداری قم ۹۰ دوربین نظارتی در شهر دارد و تا ۶ ماه آینده ۱۱۰ دوربین نظارتی دیگر در شهر قم فعال می‌شود تا تعداد دوربین‌های نظارتی شهرداری قم به ۲۰۰ دوربین برسد، تا یک ماه آینده هم سامانه‌های تردد شمار در شهر قم به بهره برداری خواهد رسید.

ذاکریان با اشاره به توزیع لاستیک بین تاکسیرانان قمی اشاره کرد: در بین این رانندگان تاکسی حواله چهار هزار حلقه لاستیک توزیع شده، قیمت لوازم جانبی مورد نیاز تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها به شدت افزایش پیدا کرده و هزار حلقه لاستیک هم بین اتوبوس‌های درون شهری قم توزیع شده است.

وی یادآورشد: دولت از ده سال پیش تاکنون هیچ اتوبوسی را به قیمت یارانه‌ای به شهرداری قم واگذار نکرده است.

انتهای پیام/ح

فعال سازی ۱۱۰ دوربین نظارتی در قم تا ۶ ماه آینده/توزیع ۴ هزار حواله لاستیک بین تاکسی داران

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرویس اجتماعی شهرداری قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۱۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی ۳۶۰ سامانه جدید نظارت و ثبت تخلف سرعت در شیراز

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به تلاش شهرداری شیراز برای بهره‌گیری از دانش نوین و هوش مصنوعی درزمینه توسعه سامانه‌های هوشمند ترافیکی، گفت: هم‌اکنون دانشگاه صنعتی شریف چند طرح نوآورانه در حال مطالعه و اجرای آزمایشی دارد که به‌دقت در نظارت هوشمند بر ترافیک شهری و همچنین بهبود کیفیت این نظارت خواهد افزود.

هادی شه‌دوست شیرازی ساخت ۳ پارکینگ طبقاتی در شهر شیراز را از دیگر برنامه‌های این معاونت در سال جدید برشمرد و گفت: بیش از نیمی از اعتبارات شهرداری شیراز همه‌ساله صرف توسعه حمل‌ونقل عمومی و زیرساخت‌های مرتبط می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی ۳۶۰ سامانه جدید نظارت و ثبت تخلف سرعت در شیراز
  • ۳۶۰ سامانه جدید نظارت و ثبت تخلف سرعت در شیراز راه اندازی می‌شود
  • کرایه تاکسی در رشت گران شد
  • صدور ۵۶۹ پروانه ساخت و پایان‌کار در منطقه ۴ شهرداری قزوین
  • تاکسیرانان امین شهر هستند/ تجلی امانت‌داری رانندگان تاکسی اصفهان در نوروز ۱۴۰۳
  • بهره‌برداری از سامانه هوشمند شبکه آب شهر قشم
  • راه اندازی گشت‌های نظارت و کنترل کرایه تاکسی‌ها در تبریز
  • حوزه در مسائل شهر هوشمند و معماری به شهرداری کمک کند
  • جزئیات جدید از توزیع رایگان ۴ حلقه لاستیک با کد ملی
  • راه اندازی گشت‌های نظارت و کنترل کرایه‌ تاکسی‌ ها در تبریز