Web Analytics Made Easy - Statcounter

صابرزاده گفت: برای تحقق رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر باید به پیشگیری از اعتیاد زنان به عنوان رکن اصلی تشکیل خانواده توجه شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر،« ساناز صابرزاده » گفت: برنامه‌ریزی جهت حفظ کانون خانواده با افزایش آموزش مهارت‌های زندگی و تربیت فرزندان برای والدین، ایجاد محتوای آموزشی متناسب با مقاطع مختلف تحصیلی در دبیرستان و دانشگاه در خصوص آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد به دخانیات و مواد مخدرصنعتی و شیمیایی در جامعه کنونی یک ضرورت اساسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این درمانگر اعتیاد اظهار داشت: همچنین آموزش مهارت دوست‌یابی به دختران و استفاده از ظرفیت و توان رسانه‌ای داخلی در اجرای سبک زندگی ایرانی- اسلامی و تغییر دیدگاه جامعه در خصوص اعتیاد زنان از مهم‌ترین راهکارها در پیشگیری از اعتیاد زنان و دختران جامعه می باشد.


صابرزاده با اشاره به همجواری کشورمان با بزرگترین کانون تولید مواد مخدر افغانستان که همیشه در معرض تهدید هستیم، ادامه داد: افزایش مصرف مواد مخدر صنعتی و شیمیایی مانند شیشه و گل در بین زنان و همچنین کاهش سن اعتیاد آن برای جامعه فرهنگ ایرانی اسلامی ما بسیار خطرناک  است و  یک چالش  جدی برای دست اندرکاران این حوزه است.


وی تاکید کرد: اعتیاد زنان غالباً پنهان است. الگوی مصرف مواد مخدر در بین زنان با مردان متفاوت است و گرایش زنان به استفاده از مواد مخدر صنعتی و جدید بیشتر است.


این درمانگر اعتیاد گفت: همچنین فاصله بین اولین مصرف تا وابستگی شدید در بین زنان بسیار سریع تر و کوتاه‌تر از مردان بوده و اثرات و تبعات اجتماعی مصرف مواد مخدر در زنان به مراتب مهم تر و خطرناک‌تر از مردان است.


صابرزاده با هشدار به تبلیغات دروغین در شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی درباره زیبایی با مصرف مواد مخدر صنعتی و شیمیایی تصریح کرد: نقش تهاجم فرهنگی غرب از طریق ماهواره و فضای مجازی با ترویج روابط جنسی آزاد، مدگرایی و غیره با توجه به گرایش زنان به زیبایی و خوش اندامی در گرایش زنان به مصرف مواد مخدر صنعتی و نوظهور غیرقابل انکار است.


وی تاکید کرد: دست اندرکاران امر مبارزه با مواد مخدر باید با مشکلات و مسایل زنان بسیار واقف باشند و بسترها و امکانات آگاهسازی و توانمندسازی آنان را در مقابله اجتماعی با اعتیاد فراهم آورند.

 

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: ایران بیرجند مجلس خراسان جنوبي شیراز نماز جمعه آران و بیدگل خراسان جنوبی یمن افغانستان مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۱۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با مواد مخدر؛ یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  جعفر ذوالفقاری در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان میاندوآب اظهار کرد: نگاه جمهوری اسلامی به مقوله مواد مخدر با کل دوران متفاوت است.

وی افزود: به برکت نگاه بلند جمهوری اسلامی مبارزه با مواد مخدر یک تکلیف عمومی بوده و تقدیم چهار هزار شهید در حوزه مبارزه با مواد مخدر گواه این ادعا است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی گفت: جمهوری اسلامی به دنبال احیای انسان‌هاست و حلقه آخر در زنجیره مبارزه با مواد مخدر مهارت‌آموزی و ایجاد اشتغال است.

ذوالفقاری با اشاره به حمایت دولت در خصوص ایجاد اشتغال تصریح کرد: این مقوله در نظام مقدس جمهوری اسلامی به صورت هدفمند و استاندارد در حال اجرا است.

 

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۳ تلاش مضاعفی برای توسعه فضای مسقف و استانداردسازی ایستگاه‌های ترک اعتیاد برای احیای افراد مبتلا به اعتیاد انجام خواهد شد تا این کمبود برطرف شود.

 

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • عاقبت فرار از خانه به‌عشق خواستگار شیشه‌ای
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم
  • مبارزه با مواد مخدر؛ یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است
  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد
  • کشف ۲ کیلوگرم مواد مخدر شیشه در فهرج
  • کشف ۵۶ کیلو حشیش از یک‌ منزل