Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-29@01:57:57 GMT

پیشنهاد جدید مجلس برای سهمیه‎بندی بنزین در سال ۹۸

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۱۴۹۲

پیشنهاد جدید مجلس برای سهمیه‎بندی بنزین در سال ۹۸

ساعت24-رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: به‌اندازه بیش از ۳۰ تا ۴۰ درصد مالیات قابل وصول در کشور، فرار مالیاتی وجود دارد.

 محمدرضا پورابراهیمی گفت: برآورد ما این است که به‌اندازه بیش از ۳۰ تا ۴۰ درصد مالیات قابل وصول در کشور، فرار مالیاتی وجود دارد و این میزان اگر وصول شود به‌راحتی جایگزین منابعی شود که می‌خواهیم از محل کاهش سهم صندوق توسعه ملی برای کشور ایجاد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورابراهیمی افزود: متأسفانه دولت‌ها به‌علت آسانی کسب درآمد از محل فروش نفت، به‌شدت علاقمند ­هستند از این محل­ هزینه‌های خود را تأمین کنند به همین علت نگاه کوتاه‌مدت دارند و رویکرد بلندمدت در این زمینه ندارند.

وی ادامه داد: در زمان تدوین برنامه ششم توسعه به‌علت شرایط تحریمی آن زمان، صادرات نفت کشورمان به کمتر از یک میلیون بشکه در روز رسید و خود به خود سهم نفت از بودجه کاهش یافت و به ۲۵ درصد از کل میزان منابع کشور رسید، اما متأسفانه در سال اول برنامه ششم توسعه این سهم به ۳۵ درصد افزایش یافت.

پورابراهیمی با بیان اینکه کاهش هزینه‌های دولت از الزامات بودجه سال آینده است، اضافه کرد: این کاهش کمک می‌کند تا منابع درآمدی را بهتر اداره کنیم. باید از منابع جایگزین نفتی استفاده کنیم.

وی ابراز کرد: کلیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه در کمیسیون امور اقتصادی تصویب شده است و وارد جزئیات شدیم و موضوع ایجاد پایه جدید مالیاتی در اقتصاد کشور در حال پیگیری است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس برآوردها از حدود ۹۰ میلیون لیتر مصرف روزانه بنزین کشور حدود ۱۵ میلیون لیتر قاچاق می‌شود.

پورابراهیمی همچنین گفت: اشتباه دولت در حذف کارت سوخت، عوارضی را ایجاد کرد و نخستین اقدام مجلس هماهنگی با دولت در احیای کارت سوخت است.

وی اضافه کرد: یکی از پیشنهادهای ما این است که قیمت سوخت را به‌شکلی در سال ۹۸ ثابت نگه داریم، اما برخی از خودروهای شخصی که [مصرف آنها]حدود ۶۰ درصد از مصرف روزانه را تشکیل می‌دهد سهم مشخص برای مصرف آن‌ها در نظر گرفته شود که می‌تواند بیشتر از ۶۰ لیتر برای هر خودرو باشد و برای خودروهای حمل‌ونقل عمومی سهم بیشتری در نظر گرفته شود و مصرف بیشتر از آن از محل اخذ عوارض مابه‌التفاوت به‌صورت پلکانی به دولت برگشت کند.

پورابراهیمی گفت: پیشنهاد استانی شدن پرداخت یارانه‌ها به‌صورت شفاهی از طرف رئیس سازمان برنامه و بودجه مطرح شده است که پیشنهاد خوبی است، زیرا استان‌ها بر حوزه فعالیت‌های خود اشراف دارند و می‌توانند بهتر عمل کنند.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۱۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر نفت: مشکلی در تأمین بنزین سفرهای نوروزی وجود ندارد

به گزارش خبرآنلاین ،وزیر نفت گفت:تا دو ماه آینده یک کارخانه در غرب کشور با حضور رییس‌جمهور افتتاح می‌شود تا شاهد جمع‌آوری گازهای مشعل از میادین نفتی غرب کشور باشیم.

ایستا در خبری نوشت:اوجی ادامه داد:این گازها در این پالایشگاه تصفیه می‌شود و خوراک پتروشیمی‌ها از این پالایشگاه تأمین خواهد شد.

وی تاکید کرد:در آخرین روز سال گذشته شاهد مصرف ۱۵۲ میلیون لیتر بنزین بودیم؛ این روزها مصرف بنزین بالاست و مشکل عدم تأمین نداشتیم و تأمین انجام می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888556

دیگر خبرها

  • عبور مصرف روزانه بنزین از ۱۲۵ میلیون لیتر
  • وزیر نفت: مشکلی در تأمین بنزین سفرهای نوروزی وجود ندارد
  • مصرف بنزین دوباره اوج گرفت
  • بخش صنعت نفت و گاز در سال ۱۴۰۲ بالاترین نرخ رشد اقتصادی را داشت
  • مصرف ۱۱۵ میلیون لیتر بنزین در ششمین روز بهار ۱۴۰۳
  • افزایش ۹ درصدی مصرف بنزین در خراسان شمالی
  • هزینه واردات بنزین از جیب مردم تامین می‌شود
  • خبر عجیب بنزینی دولت + اعلام جزییات
  • خبر ویژه دولت درباره بنزین
  • انتشار خبر ویژه دولت درباره بنزین