Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رییس شبکه دامپزشکی شهرضا در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان با اشاره به اینکه شبکه دامپزشکی استان آنفلوانزا فوق حاد پرندگان را در مرغداریهای شهرضا مهار کرده گفت: با دریافت خبر انتشار بیماری آنفلوانزا، از تردد و حمل طیور و تخم‌مرغ تا شعاع ۱۰ کیلومتری واحدهای آلوده جلوگیری و قرنطینه منطقه آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حمیدرضا رییس‌زاده با بیان اینکه ویروس آنفلوانزای پرندگان در ۳۶ ساعت در سه کانون مهم پرورش طیور شهرستان منتشر و طیور آن معدوم شد، افزود: شیوع این ویروس، سبب معدوم‌سازی پنج درصد از طیور شهرستان شد.
وی گفت: بر اساس پروتکل سازمان دامپزشکی در روزهای هفتم، چهاردهم و ۲۱ پس از آلودگی به ویروس، مراکز آلوده ضد عفونی شدند، تراکم طیور در واحدهای بالای ۴۲ روز کاهش یافت و مواد ضدعفونی رایگان بین واحدهای پرورش طیور و تولید تخم‌مرغ توزیع شد.
رئیس زاده افزود: قبل از ارسال طیور به کشتارگاه و پیش از توزیع تخم‌مرغ در بازار، از آن‌ها نمونه‌برداری می‌شود، تا شهروندان از سلامت گوشت و تخم‌مرغ موجود در بازار اطمینان داشته باشند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: اصفهان مهار آنفولانزا مرغداری پرندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۱۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنج هزار و ۵۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در خمین معدوم شد

نعمت اله رضایی گفت: در بازدید صورت گرفته بازرسان اداره دامپزشکی شهرستان خمین از مراکز تحت نظارت، مقدار پنج هزار و ۵۰۰ کیلو گرم انواع فرآورده‌ خام دامی فاسد و تاریخ گذشته شامل گوشت سفید گوشت ماهی و آلایش طیور توسط بازرسین واحد نظارت شناسایی و کشف شد.

وی ادامه داد: این فرآورده‌ها که عمدتا به دلیل مناسب نبودن شرایط فیزیکی، عدم اعتبار تاریخ انقضا و نگهداری در شرایط نامناسب غیر قابل عرضه در بازار و مصرف انسانی بود، با هماهنگی و دستور دادستانی ضبط و معدوم شد.

سرپرست اداره دامپزشکی خمین تاکید کرد: شهروندان و مصرف کنندگان فرآورده‌های خام دامی در هنگام خرید به تاریخ تولید، انقضا و نشان دامپزشکی حک شده در بسته بندی ها توجه کافی داشته باشند و از خرید هر گونه فرآورده خام دامی بدون بسته بندی بهداشتی جدا خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • ضبط و معدوم سازی ۳۵۰ کیلوگرم مرغ غیربهداشتی و فاسد در شهرستان بابلسر
  • ۸۱ هزار کیلوگرم فرآورده دامی فاسد در استان تهران معدوم شد
  • معدوم سازی بیش از ۶۰۰ تن فرآورده‌های خام دامی ناسالم در خوزستان
  • معدوم شدن حدود ۱۶ تُن فرآورده خام دامی در اصفهان
  • معدوم شدن ۱۵ هزار تن انواع فرآورده خام دامی غیر بهداشتی
  • معدوم‌سازی ۳ تن فرآورده دامی تاریخ گذشته در قزوین
  • بیش از ۲۸ تن لاشه غیربهداشتی دام و طیور در کرمانشاه ضبط و معدوم شد
  • هزار و ۶۷۸ کیلوگرم فرآورده دامی فاسد در خراسان شمالی معدوم شد
  • پنج هزار و ۵۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در خمین معدوم شد
  • ایمن سازی یک میلیون و ۷۰۰ هزار راس دام در شهرستان زرندیه