Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@22:07:01 GMT

تاکید بر حمایت از کتاب‌فروشی‌ها

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۱۵۷۷

تاکید بر حمایت از کتاب‌فروشی‌ها

سرپرست موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در افتتاح نهمین نمایشگاه کتاب استان البرز بر حمایت از کتاب‌فروشی‌ها تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، نهمین نمایشگاه کتاب استان البرز ظهر امروز (یکشنبه، ۲۵ آذرماه) با حضور محمدمهدی احمدی، مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، قبادی، مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری، حجت‌الاسلام صالحی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، مهندس شفقی، فرماندار کرج، قادر آشنا، سرپرست موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و مقدم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قادر آشنا در این مراسم اظهار کرد: خوشحالم که با شروع کارم در موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در افتتاح نمایشگاه کتاب کرج حضور دارم. در سه ماه باقی‌مانده از سال نیز ۹ نمایشگاه کتاب در استان‌های دیگر برگزار می‌شود.

او با اشاره به تحولات بعد از جنگ جهانی دوم گفت: آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم در عرصه سیاسی ابراز وجود می‌کند و این در تفکرات نویسندگان آمریکا طراحی شده بود. با پایان یافتن جنگ سرد دو اندیشه کاملاً متضاد در کتاب آخرین انسان و برخورد تمدن‌ها بیان می‌شود.

سرپرست موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران با اشاره به اسلام‌هراسی در غرب گفت: دعوا و درگیری در جهان کنونی در حوزه فرهنگی، اندیشه و دین است. طالبان، القاعده و داعش برای نشان دادن چهره خشونت‌آمیز از اسلام به وجود آمده‌اند.

آشنا در ادامه گفت: دلیل تداوم انقلاب اسلامی این است که بر مبنای ارزش‌های سیاسی شیعه بنا شده و در دوره‌ای که درگیری اندیشه با اندیشه و قلم با قلم است، تنها راه مقابله با این درگیری ها مطالعه است.

او از برگزاری نمایشگاه‌های کتاب به‌عنوان یک ضرورت و مطالبه جدی نام برد و گفت: در برگزاری نمایشگاه‌ها تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا بتوانیم عدالت را در بین چرخه‌های تولید کتاب ایجاد کنیم و حمایت از کتاب‌فروشی‌ها نیز در صدر برنامه‌های موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران است.

فضاهای مجازی در کاهش مطالعه تأثیر داشته است

همچنین محمدمهدی احمدی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاح نمایشگاه کتاب کرج گفت: فضاهای مجازی شاید در کاهش مطالعه تأثیر داشته است اما نتوانسته است جای کتاب را بگیرد.

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به شاخص‌های توسعه گفت: یکی از شاخص‌های مهم توسعه فرهنگی موضوع کتاب و سرانه مطالعه است و جامعه‌ای دارای اقتدار فرهنگی است که کتاب جزء ارکان اصلی آن باشد. در قرآن سوگندهای زیادی بیان شده و یکی از سوگندها، سوگند به قلم و کتاب است که نشان از جایگاه و توجه ویژه به کتاب دارد.


احمدی در ادامه با اشاره به پیش‌شرط‌های لازم برای سوق دادن جامعه به‌سوی آگاهی و دانش گفت: قرار دادن کتاب در سبد کالای خانوار، نگاه به کتاب به‌عنوان یک فضیلت و بِرَند فرهنگی و توجه به کتاب به‌عنوان یک رکن اجتماعی به‌عنوان پیش‌شرط‌هایی هستند که با توجه به آن‌ها قطعاً موجب ارتقای دانش و آگاهی در جامعه می‌شود.

او در ادامه گفت: ۴۷ میلیارد تومان از اعتبارات معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به توسعه فرهنگی در سراسر کشور اختصاص یافته است. امیدواریم با این اقدامات نگرانی‌های ما در تشویق افراد جامعه به سمت و سوی کتاب برطرف شود.


احمدی در پایان سخنان خود با اشاره به راه‌اندازی سامانه‌ای برای تأمین کاغذ ناشران گفت: با توجه به گرانی‌های اخیر بازار کاغذ و دغدغه‌های ناشران در این حوزه به این منظور سامانه‌ای برای ثبت و سفارش کاغذ ناشران اختصاص یافته که با ثبت و سفارش ناشران در این سامانه و تأمین کاغذ مورد نیاز مشکلات موجود در این حوزه نیز از بین می‌رود.


نهمین نمایشگاه کتاب استان البرز تا ۳۰ آذر در پارک چمران (باغ گل‌ها) پذیرای علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نمايشگاه كتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۱۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه کتاب تهران پس از ۳۵ دوره به قوام رسیده است

به گزارش خبرنگار مهر نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران صبح امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت با حضور یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رییس سی و پنجمین نمایشگاه کتاب و علی رمضانی قائم مقام و سخنگوی این رویداد در نیم طبقه شبستان مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد.

در ابتدای این نشست احمدوند گفت: نمایشگاه با شعار بخوانیم و بسازیم از چهارشنبه ۱۹ تا شنبه ۲۹ در مصلی برگزار می شود، این نمایشگاه بزرگترین اجتماع فرهنگی مردم ایران حول محور دانش، آگاهی و کتاب شکل می‌گیرد.

وی افزود: نمایشگاه این دوره با اهتمام دستگاه های مختلفی برگزار می شود که شایسته است از آنها تشکر کنیم. همچنین امیدواریم حضور ناشران در دو بخش مجازی و حضوری این رویداد نقطه عطفی برای ارتقا دانش و پیشرفت حوزه کتاب و کتابخوانی در کشور باشد.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بعد از ۳۵ دوره به قوامی رسیده که جایگاه ویژه ای در تقویم خانواده ایرانی دارد. از خانواده ها برای حضور و بهره مندی از آثار ناشران و برنامه های متعدد فذهنگی دعوت به حضور می کنم امیدوارم میزبان شایسته ای بزای مردم و ناشران باشیم. تلاش شده بخش های مختلف ارتقا پیدا کند و ضعف و کاستی ها را جبران کنیم. در بخش های مختلف در زمینه میزبانی و افزایش سطح رضایتمندی در محیط نمایشگاه و آگاهی دادن به مردم فعالیت‌ها از پیش از آغاز نمایشگاه شروع شده و نقشه کامل غرفه ها تا فردا در دسترس رسانه ها است که به اطلاع مردم برسانند به این ترتیب پیش از شروع نمایشگاه مردم و رسانه ها از جانمایی مطلع می‌شوند.

این‌گزارش تکمیل می‌شود...

کد خبر 6097072 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • بازدید وزیر فرهنگ از مراحل آماده سازی نمایشگاه کتاب تهران
  • نمایشگاه کتاب تهران متعلق به جریان فرهنگ و ادب کشور است
  • باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی کتاب باشد
  • افزایش ظرفیت تولید کاغذ تحریر/ ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان حمایت می‌شوند
  • نمایشگاه کتاب تهران پس از ۳۵ دوره به قوام رسیده است
  • حضور ۶۰ ناشر خارجی با ۵۰ هزار عنوان در نمایشگاه کتاب/ بن دانشجویان ۷۰۰ هزار تومان شد
  • اسوههای زندگی را با این کتاب بشناسیم
  • حضور کتاب‌فروشی‌ها در نمایشگاه کتاب، آری یا خیر؟
  • تور‌های بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشور‌ها را فعال کنیم