Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارتخانه های امور داخله/ کشور و مخابرات و تکنالوژی معلوماتی افغانستان، تفاهمنامه‌ای را امضا کردند که بر اساس آن سیستم ترافیک در این کشور الکترونیک می‌شود.

این تفاهمنامه امروز یکشنبه (25 قوس/ آذر) طی نشستی در کابل بین ویس احمد برمک وزیر امور داخله/ کشور و شهزاد آریوبی وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برمک گفت که بر اساس این تفاهمنامه، سیستم ترافیک در سراسر این کشور الکترونیکی شده و زمینه کاهش جرایم و تخطی‌های ترافیکی مساعد شده و ازعبور و مرور وسایط بدون جواز در سطح شهر تاحدی زیادی جلوگیری خواهد شد.

وی افزود که این سیستم همزمان با گمرکات نیز به شکل آنلاین وصل شده و معلومات دو جانبه گمرکات و ترافیک به اشتراک گذاشته می شود و در صورت بروز تخطی‌های ترافیکی از سوی صاحبان وسایط زمینه رد گیری و تعقیب آنها مساعد می گردد.

همچنین وی نصب دوربین های امنیتی در سطح شهرها را از برنامه‌های دیگری این وزارتخانه خوانده که در جریان ماه‌های پیشرو روی دست گرفته خواهد شد.

به گفته وی، هم اکنون تنها 35 درصد از نواحی شهر کابل زیر پوشش دوربین های امنیتی است و این برنامه در جریان ماه‌های آینده در تمام نواحی این شهر و سایر ولایات توسعه خواهد یافت.

شهزاد آریوبی، وزیر مخابرات نیز الکترونیک شدن سیستم ترافیک را برنامه‌ای خواند که چهار ماه زمان در برگرفته و تمام وسایل فنی آن از سوی وزارت مخابرات تهیه خواهد شد.

قابل ذکر است که در جریان سال‌های گذشته سیستم‌های اداری در بسیاری از ارگان‌های دولت افغانستان الکترونیکی شده اند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیستم ترافیک افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۱۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت آب‌شیرین‌کُن خورشیدی مجهز به پمپ حرارتی در کشور

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، «طراحی و ساخت سیستم نوین آب‌شیرین‌کن خورشیدی به روش رطوبت‌زنی - رطوبت‌گیری مجهز به پمپ حرارتی» عنوان طرح پژوهشی محمد بهشاد شفیعی، استاد دانشگاه صنعتی شریف بوده که با همکاری بنیاد ملی علم ایران در حال انجام آن است.

این دانش‌آموخته دکتری مهندسی مکانیک از دانشگاه میشیگان، درباره این طرح توضیح داد: روش‌های معمول نمک‌زدایی، مستلزم مصرف مقادیر زیادی انرژی به فرم الکتریکی یا حرارتی هستند و اغلب واحد‌های نمک‌زدایی که از این روش‌ها استفاده می‌کنند، به سوخت‌های فسیلی احتیاج دارند. حساس‌بودن نسبت به قیمت و ذخایر نفت و همچنین آسیب رساندن به محیط‌زیست، از اصلی‌ترین معایب استفاده از سوخت‌های فسیلی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: برای پرهیز از این مشکل، استفاده از فناوری‌های نمک‌زدایی بر پایه انرژی‌های تجدیدپذیر در سطح بین‌المللی مورد توجه قرار گرفته است. انرژی خورشیدی فراوان‌ترین منبع انرژی دردسترس موجود در زمین است و سیستم‌های نمک‌زدایی خورشیدی با بهره‌بردن از کلکتور‌های خورشیدی برای تولید حرارت و پنل‌های فوتوولتاییک برای تولید الکتریسیته، فرایند نمک‌زدایی را انجام می‌دهند.

این پژوهشگر اضافه کرد: نمک‌زُدایی به روش رطوبت‌زنی - رطوبت‌گیری، یکی از کاربردی‌ترین فرآیند‌های نمک‌زُدایی در مقیاس کوچک است. این روش دارای مزایای برجسته‌ای نظیر دمای کارکرد پایین، توانایی استفاده از انرژی خورشیدی، ساختار ساده و عدم نیاز به نیروی متخصص است.

شفیعی ادامه داد: در حال حاضر، این روش در کشور‌های اروپایی و آفریقای جنوبی، صنعتی‌سازی شده است. از طرفی با افزایش هزینه انرژی، اهمیت استفاده بهینه از آن نیز بیشتر می‌شود. امروزه به‌منظور استفاده بهینه از انرژی، ترکیب انواع مختلف سیستم‌های نمک‌زدایی با پمپ‌های حرارتی مورد توجه بسیاری از محققان قرار گرفته است.

وی افزود: پمپ‌های حرارتی جایگزین‌های مناسبی برای بازیابی حرارت از منابع مختلف در کاربرد‌های صنعتی، تجاری و خانگی است.

شفیعی تصریح کرد: هدف از انجام این پژوهش، بررسی تجربی یک سیستم نوین تلفیقی نمک‌زدایی رطوبت‌زنی - رطوبت‌گیری و پمپ حرارتی خورشیدی است که باتوجه‌به اهمیت آب در توسعه اقتصادی کشور ایران و نقش کلیدی آن در فرآیند‌های تولید، لزوم انجام این تحقیق احساس می‌شد.

وی اضافه کرد: باتوجه‌به اینکه هنوز در مراحل اولیه انجام این طرح قرار دارم، با چالش خاصی مواجه نشدم؛ اما این طرح، در تولید آب شیرین برای مصارف داخلی کاربرد دارد و با هزینه‌ای کمتر از مشابه خارجی در کشور می‌تواند تولید شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وضعیت راه‌های کشور؛ بارش باران در جاده‌ها
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق 
  • کابل: افغان‌های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهم بگیرند
  • گسترش شبکه بهداشت کشور در بستر الکترونیک
  • ترافیک سنگین در ۳ محور برون شهری کشور
  • آخرین وضعیت راه‌ها؛ ترافیک سنگین در محورهای برون شهری کشور
  • ساخت آب‌شیرین‌کن خورشیدی مجهز به پمپ حرارتی در کشور
  • ساخت آب‌شیرین‌کُن خورشیدی مجهز به پمپ حرارتی در کشور
  • اوضاع افغانستان بر تمام کشورهای مشترک المنافع تاثیر می‌گذارد