Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر رحیمیان ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: همچنین جرایم دیرکرد رجوع کتابها به کتابخانه نیز بخشوده می شوند.

وی با بیان اینکه این طرح درسه مرحله در کتابخانه‌های عمومی استان اجرا می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر کتابخانه های عمومی استان ۴۷ هزار و ۵۰۰ عضو دارند و در این کتابخانه های برنامه های مختلف فرهنگی نیز اجرایی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحیمیان قصه گویی، برگزاری مسابقات قرآن، خاطره نویسی، شاهنامه خوانی، نهج البلاغه و جمع خوانی کتاب را از جمله برنامه های اجرا شده در طول سال عنوان کرد و گفت: در ۶۵ کتابخانه در استان ۵۵۰ هزار جلد کتاب موجود است.

وی افزود: همچنین کانون‌های ادبی شاهنامه خوانی و نهج البلاغه نیز در هشت شهرستان فعال هستند.

کد خبر 4486721

منبع: مهر

کلیدواژه: کتابخانه عمومی کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۲۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است

استاندار زنجان گفت: کتابخانه محل مناسبی برای آموزش امور شهری به کودکان و نوجوانان در حوزه‌هایی مانند آموزش تفکیک زباله و باید و نبایدهای حقوق شهروندی است.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، محسن افشارچی امروز _سه‌شنبه، دوم اردیبهشت_ در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، اظهار کرد: طی ۲ سال اخیر نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده و پیگیری مداوم امور در دستور کار مسئولان این دستگاه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ترویج کتاب و کتابخانه منشأ خیر و به نفع مردم است، افزود: در کشور، پایگاه‌های فرهنگی بسیاری داریم، اما در این میان کتابخانه‌های عمومی وضعیت منحصر به فردی دارد، چون کتابخانه یک پایگاه فرهنگی عمومی است و طیف مخاطبان گسترده‌ای را در بر می‌گیرد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه کتابخانه محل مناسبی برای آموزش امور شهری به کودکان و نوجوانان در حوزه‌هایی مانند آموزش تفکیک زباله و باید و نبایدهای حقوق شهروندی است، اضافه کرد: در استان نیروهای انسانی توانمندی در حوزه فرهنگ داریم و باید از این ظرفیت‌ها در کتابخانه‌های عمومی بهره ببریم.

وی اشاره به برگزاری سلسله جلسات ادبیات و زندگی در کتابخانه‌های استان گفت: جلسات خوانش و شرح مثنوی، عطار و حافظ بسیار ارزشمند است و باید چنین برنامه‌های تداوم داشته باشد.

افشارچی ضمن تاکید بر استفاده از بستر رسانه‌های اجتماعی برای ترویج فعالیت‌های کتابخوانی و معرفی خدمات کتابخانه‌های استان، عنوان کرد: مکان‌های پر رفت و آمد مانند فرودگاه، ایستگاه راه‌آهن و پایانه‌های مسافربری محل مناسبی برای ترویج کتابخوانی است و می‌توان مکان‌های ویژه برای دریافت کتاب صوتی برای مسافران ایجاد کرد.

کد خبر 747280

دیگر خبرها

  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است
  • کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است
  • افزایش شاخص‌های کتابخانه‌ای در ۲ سال گذشته
  • دستگیری باند سرقت از کتابخانه‌ها!
  • اجرای پویش بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند در چهارمحال و بختیاری
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی-هنری در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتاب‌خوانی ترغیب کنند
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند
  • کتابخانه عمومی بزمان تجهیز می‌شود