Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-25@01:09:57 GMT

برانکو - مهدوی کیا؛ 13 سال پس از صعود شیرین

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۲۱۵۹

برانکو - مهدوی کیا؛ 13 سال پس از صعود شیرین

13 سال پیش تیم ملی ایران تحت هدایت برانکو ایوانکوویچ و با حضور ستارگانی چون مهدی مهدوی کیا، برای سومین بار در تاریخ فوتبال ایران به جام جهانی صعود کرد.

به گزارش "ورزش سه"، در مقدماتی جام جهانی 2006 ایران راه پر پیچ و خمی را طی کرد. در مرحله نخست ایران بالاتر از اردن، قطر و لائوس صدرنشین مرحله گروهی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بازی با قطر مهدوی کیا گل دوم تیم ملی را به ثمر رساند. در مرحله دوم نیز مهدوی کیا موفق شد در پیونگ یانگ گل اول ایران مقابل کره شمالی را بزند و قفل دروازه این تیم را بشکند.

 

در ادامه مسابقات نیز ستاره تیم هامبورگ که آن زمان در پست هافبک راست برای تیم ملی بازی می کرد، نمایش های درخشانی را از خود نشان داد و سرانجام ایران در بازی با بحرین موفق شد جواز صعود به جام جهانی آلمان را بگیرد.

 

در جام جهانی نیز ایران با سانترهای مهدی مهدوی کیا هر دو گلش را به ثمر رساند. ابتدا سانتر دیدنی او از نقطه کرنر در بازی با مکزیک پس از فعل و انفعلات در محوطه جریمه توسط گل محمدی تبدیل به گل شد و در بازی با آنگولا نیز سانتر موشک را بختیاری زاده وارد دروازه حریف آفریقایی کرد.

 

پس از 13 سال مهدی مهدوی کیا و برانکو در تمرین امروز پرسپولیس با هم دیدار صمیمانه ای داشتند و ستاره سابق تیم برانکو نیز برای این مربی سنگ تمام گذاشت و او را بهترین مربی خارجی فوتبال ایران دانست.

 

مهدوی کیا پیش تر در مصاحبه هایش نیز از برانکو به نیکی یاد کرده بود و در موضع گیری هایش از او حمایت می کرد.

برانکو ایوانکوویچ (سرمربی) مهدی مهدوی کیا پرسپولیس تهران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: برانکو ایوانکوویچ سرمربی مهدی مهدوی کیا پرسپولیس تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۲۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدارهای وحید شمسایی در نشست فنی قبل از بازی با قرقیزستان

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، در ابتدای این جلسه شهاب سفال‌منش دستیار اول با آنالیز بازی‌های حریف در سه دیدار گذشته، شیوه‌های کنترل بازی قرقیزستان و استفاده از فضاهای خالی را برای زدن ضربه نهایی به بازیکنان یادآوری کرد.

وحید شمسایی سرمربی تیم ملی فوتسال ایران ضمن بیان اهمیت این بازی در راه قهرمانی و صعود به جام جهانی، نکات فنی و نحوه مقابله با حریف را ارائه کرد و گفت: این یک قرقیزستان دیگر است، بازی‌های گذشته را فراموش کنید، این تیم ژاپن را شکست داده و بدون شکست صعود کرده است. شما باید از دقیقه یک برای پیروزی و شادی دل مردم بجنگید.

ایران در مرحله حذفی جام ملت‌های ۲۰۲۴ از ساعت ۱۲:۳۰ به وقت تهران در استادیوم «بانکوک آره‌نا» مقابل قرقیزستان صف‌آرایی می‌کنند.

کد خبر 6087243

دیگر خبرها

  • تایلند 3 عراق 2: صعود به جام جهانی با بازگشت شیرین
  • تاج صعود به جام جهانی را تماشا کرد (عکس)
  • حسن زاده: هدف‌ بزرگ‌تری از صعود به جام جهانی داریم
  • وحید شمسایی: گام اول را با صعود به جام جهانی برداشتیم
  • صعود یوزهای ایرانی به نیمه‌نهایی با کم‌ترین دردسر / ازبکستان حریف احتمالی شاگردان شمسایی
  • فوتسال جام ملت‌های آسیا - ایران ۴ - ۱ قرقیزستان
  • من استرس رفتن علی دایی را داشتم | زوج من و مهدوی کیا نادیده گرفته شد
  • هشدارهای وحید شمسایی در نشست فنی قبل از بازی با قرقیزستان
  • ناراحتی وحید شمسایی از حذف ژاپن!
  • دلیل حذف ژاپن و صعود ایران از زبان شمس