Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به اینکه بالای ۹۰ درصد از مشکلات و خواسته‌های رانندگان در استان مرکزی برطرف شده از حل مشکلات بیمه‌ای رانندگان در استان مرکزی خبر داد. ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، علی زندی‌فر ظهر امروز در مراسم بزرگداشت هفته حمل و نقل رانندگان و راهداری اظهار داشت: اوایل امسال رانندگان خواسته‌های به حقی را داشتند که از جمله این خواسته‌ها می‌توان به سختی کار، بیمه تکمیلی، پرداخت حق بیمه و مشکل پیمایش و کاهش سهمیه سوخت و غیره اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین حق و ناحق‌هایی که در اخذ کمیسیون‌ها در مناطق کشور بود که خوشبختانه استان مرکزی از این قاعده مستثنی بود، ولی کمیسیون‌های اضافه‌ای که از رانندگان گرفته می‌شد و ناعدالتی‌هایی که در توزیع و بارگیری انجام می‌شد، اختلاف کرایه، دغدغه افزایش کرایه که به‌رغم افزایش همه اجناس اتفاق نیفتاده بود و غیره که نزدیک به 64 خواسته به حق بود را شاهد بودیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تصریح کرد: در این راستا جلساتی هم در استان و هم در کشور برگزار شد که بالای 90 درصد خواسته‌هایی که رانندگان داشتند بیشتر مواردی که در حوزه صنفی مربوط به حمل و نقل بود اعم از بیمه تکمیلی، جی پی اس، ساعت‌های تردد، بخشنامه ابعاد و تناژ وسیله نقلیه بین 30 تا 100 درصد برطرف شده است.

زندی‌فر بیان کرد: یکی از کارهای خیلی خوبی که با پیگیری و کارشناسی خود صنوف انجام شد، بیمه تکمیلی بود که دغدغه بزرگی در این حوزه به شمار می‌رفت و خوشبختانه الان اجرایی شده و نزدیک به 900 هزار نفر از طریق بارنامه که فشار به رانندگان وارد نشود بیمه شده‌اند، بیمه‌گذاری هم انتخاب شده که از فرآیندی که خود صنوف دخالت داشتند آمده و نه رانندگان راضی هستند و نه ما به عنوان مسئولان، طبق آخرین پیگیری که داشتیم ان‌شاءالله این بیمه تا پایان سال برقرار است اما در پایان سال در چهارچوب قانون آورده می‌شود و باید به طور حتم رضایت رانندگان مد نظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: درحال حاضر رانندگان و همسران آنها تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دارند، در فاز بعدی خانواده‌های آنها هم تحت پوشش قرار می‌گیرند، بحث افزایش کرایه یا همین تن بر کیلومتر که کاری بسیار پیچیده بود و باید همه شاخص‌هایی که رانندگان با آنها دست به گریبان هستند نظیر مسافت، میزان سوخت مصرفی، سن ناوگان، وضعیت جوی، میزان مصرف سوخت و غیره که 35 شاخص می‌شود را می‌آوردند و در این نرم‌افزار تن کیلومتر لحاظ می‌کردند را داشتیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی عنوان کرد: همکاران ما با کمک صنوف تلاش می‌کنند که تن کیلومتر هم در کشور اجرایی شود، سامانه‌ای بعد از اعتراضات راه‌اندازی شد که هر کس کوچکترین اعتراضی را که دارد در آن سامانه ثبت کند و روزانه گزارش تخلفات و شکایات به ما می‌رسید و توسط اکیپی که داشتیم مورد رسیدگی قرار می‌گرفت.

خبر خوش مدیرکل راهداری برای رانندگان استان مرکزی/ثبت نام ​توزیع لاستیک آغاز شدتخلفات 69 شرکت حمل و نقل در استان مرکزی رسیدگی شدگلستان| 100 هزار حلقه لاستیک از گمرکات کشور ترخیص می‌شود

زندی‌فر اضافه کرد: کمیسیون‌های ماده 12 هم در کشور و هم در استان فعال شد، خوشبختانه در استان مرکزی موارد زیادی نداشتیم، اما نزدیک به 500 شرکتی که کمیسیون‌های خارج از عرف می‌گرفتند مورد برخورد قرار گرفتند که یا تعطیل شده و یا جریمه نقدی شدند، اکیپ‌های بازرسی تشکیل شده است.

وی افزود: جا دارد که از رانندگان استان و کشور در این مقطع تشکر کنیم چراکه به نوعی بار دیگر فرمان اجرایی امام(ره) را انجام دادند، به هرحال تلاش‌هایی بود و برخی در فضای مجازی سعی در مسموم کردن فضا داشتند درحالی که افراد بیرونی بودند و به نام رانندگان دست به اقداماتی می‌زدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تصریح کرد: خوشبختانه در استان در حمل محمولات از مبدا استان به مناطقی که مشکلی برای تردد نداشتند مشکلی نداشتیم، بنابراین از تمام صنوف و افرادی که پیگیر درخواست رانندگان بودند کمال تشکر را داریم.

زندی‌فر بیان کرد: تنها دغدغه صنف حمل و نقل درحال حاضر بحث لاستیک و لوازم یدکی است که نزدیک به 30 جلسه در این زمینه در استان برگزار شده است، بخشی که در استان است را مسئولان به جد پیگیر هستند.

وی ادامه داد: در بحث لاستیک نوسانات ارزی بود و کسی هم پیش‌بینی نمی‌کرد که تا این اندازه افزایش نرخ را داشته باشیم، بخشی از طریق واردات می‌آمد، بخشی تولیدات داخلی بود و بخشی هم از طریق کوله‌بری می‌آمد و لاستیک به اندازه کافی وجود داشت و فکر نمی‌کردیم که به یک‌باره بخواهیم با این مشکل مواجه شویم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی عنوان کرد: الان هماهنگی خوبی انجام شده و ثبت سفارش انجام و ارز مورد نیاز تخصیص داده شده و الان از ابتدای طرح تاکنون نزدیک به 7 هزار حلقه لاستیک کم داریم که ان‌شاءالله واردات که اتفاق بیفتد و 7 هزار حلقه لاستیک به دست ما برسد، بحث لاستیک به روز می‌شود.

زندی‌فر اضافه کرد: لاستیک جزو کالاهای اساسی است و ان‌شاءالله با ارز 4 هزار و 200 تومانی وارد و بازار اشباع می‌شود که مشکلات موجود نباشد، برای جبران مشکل کمبود لاستیک، لاستیک‌هایی را در اموال تملیکی کشور داشتیم که مبلغ آن سنگین بود و کسی توان سرمایه‌گذاری نداشت که بعد آن را تقسیم کنیم، درنهایت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با هزینه خود این لاستیک‌ها را خریداری و بین استان‌ها تقسیم کرده است.

وی افزود: به طور حتم با استقامت و صبوری می‌توان از این مقطع عبور کرد زیرا بحران‌های سخت‌تر از این را گذرانده‌ایم، سازمان در بحث نوسازی ناوگان کارهای بسیار خوبی انجام داده و یک ماشین جدید درحال شناسایی برای تبدیل ناوگان است.

انتهای پیام/ن

R41371/P1361/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۲۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در نشست فعالان محلات استان قزوین گفت: بهترین و درست‌ترین راه برای برطرف شدن مسائل و معضلات اجتماعی که در جامعه وجود دارد، استفاده از ظرفیت‌های مردمی است و دولت مصمم است از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کند.

وی افزود: روش و رویه پرداخت به مسائل توسط مردم یکی از رویه‌های اصلی دولت است و رهبر معظم انقلاب هم بار‌ها و بار‌ها حوزه مردم و ایجاد حلقه‌های میانی را مورد توجه و تاکید قرار داده و این مهم را حتی در اقتصاد که مقوله پیچیده‌تر و تکنیکی تری است مطرح می‌کند.

استاندار قزوین اضافه کرد: تصدی گری توسط دولت در برخی از موضوعات از جمله موضوعات اجتماعی باعث گرفتاری‌هایی می‌شود و گرفتاری‌هایی را ایجاد می‌کند، در وهله نخست مردم فکر می‌کنند با ورود دولت نقشی ندارند و دوما دولت متصدی خوبی در این زمینه نیست و برخی اوقات مشکلات را بیشتر می‌کند.
 
نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: دولت سیزدهم تمام تلاش خود را می‌کند تا در حد مقدورات و امکانات برای پرداخت مسائل اقدامات لازم را انجام دهد و این موضوعات در کانون توجه دولت سیزدهم است ولی حوزه‌های اجتماعی و حوزه‌های زیرساختی نیازمند بودجه‌های زیادی است که تمامی آنها در توان دولت نیست و باید با هم افزایی دولتی و مردمی مشکلات را برطرف کرد. 

وی افزود: استان قزوین به صورت مصداقی اقدامات متعددی را برای کاهش مشکلات اجتماعی انجام داده است که از جمله مهم‌ترین آنها راه اندازی کمپ ماده ۱۶ است، موضوعی که برخی از معضلات اجتماعی را کاهش داده و باید در سطح استان توسعه پیدا کند.

اعلایی گفت: حل مسائل کانون‌های مشکل آفرین اجتماعی در دستور کار مجموعه مدیریتی استان قرار دارد و خدمت گذران با همدلی و همراهی تمام تلاش خود را می‌کنند تا این مشکلات کاهش یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور درحال حل‌شدن هستند
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل شدن هستند
  • بررسی و رفع مشکلات ۱۷ طرح تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است
  • برطرف شدن اغلب دغدغه‌های حوزه سلامت
  • انعطاف بالای حماس در مذاکرات برای آتش بس در غزه + جزئیات
  • ◄ سهمیه لاستیک دولتی برای رانندگان اتوبوس و سواری کرایه بین شهری؟
  • ظرفیت بالای مرکزی در زمینه پزشکی و تجهیزات درمانی
  • سپاه برای برطرف کردن مشکلات لرستان در کنار دولت ایستاده است
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح