Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@11:24:06 GMT

مدیریت شیشه ای و شفاف بنا کار در دانشگاه ایلام است

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۲۲۴۳

مدیریت شیشه ای و شفاف بنا کار در دانشگاه ایلام است

ایلام - ایرنا - رئیس دانشگاه ایلام گفت: دانشگاه محدود به کلاس درس نیست و تلاش داریم با مدیریت شیشه ای و شفاف عملکرد ها و سیاست ها را بیان و اجرایی کنیم.

به گزارش ایرنا، محمد علی اکبری روز یکشنبه در نشست خبری دانشگاه ایلام با اصحاب رسانه اظهار داشت: پیشرفت و رشد کمی و کیفی دانشگاه ها تنها در گروه همدلی و همراهی دانشگاهیان اعم از دانشجو، استاد و کارکنان دانشگاه هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: وزارت علوم برای دستیابی به اهداف و سیاست های خود به دیدگاه ، پیشنهاد و انتقاد همه مجموعه دانشگاه ها به عنوان سرمایه های اصلی علمی و فرهنگی کشور نیازمند است.
علی اکبری یادآور شد: بنای کار دانشگاه مدیریت شیشه ای است و پاسخگوی سوالات همه افراد از هر قشری بصورت شفاف هستیم.
وی با بیان اینکه در این دانشگاه هر ساله برنامه های هفته پژوهش بصورت منسجم برگزار می شود، گفت: امسال نیز در این هفته برنامه های متنوعی از جمله برگزاری نمایشگاه در دستور کار قرار گرفت و امروز شاهد گشایش 68 غرفه از آخرین فعالیت ها و دستاوردهای پژوهشی و فناوری در این دانشگاه هستیم.
رئیس دانشگاه ایلام اضافه کرد: امسال ویژگی های منحصر بفرد این نمایشگاه حضور 26 دستگاه اجرایی غیر دانشگاهی و 42 شرکت شامل 20 واحد فناوری پارک علم و فناوری و 15 واحد از شرکت های صنعتی است.
وی ادامه داد: چهار شرکت دانش بنیان جدید نیز رونمایی شد و هم اکنون این دانشگاه در طول چهار سال گذشته دارای 10 شرکت دانش بنیان است که باید در این راستا مراکز رشد را توسعه داده و به سطحی از دانش برسیم که این آمار افزایش یابد.
علی اکبری افزود: همچنین در این نمایشگاه از 12 محصول فناورانه ، سه طرح مشترک بین دانشگاه ایلام و شرکت توزیع برق همچنین 6 طرح پژوهشی مساله محور رونمایی شد.
به گفته وی این نمایشگاه بمدت سه روز برگزار می شود و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری نیز نمایشگاهی از اختراعات و ابتکارات منطقه ای زاگرس و زرد کوه با 85 طرح ابتکاری، اختراعی مختص 10 استان برگزار می شود.
علی اکبری از دیگر اقدامات این دانشگاه را افتتاح چند آزمایشگاه جدید عنوان کرد و گفت: بخشی از آزمایشگاه 40 ساله ما نیازمند بازسازی بود که با تخصیص اعتبار این مشکل رفع شد و 2 آزمایشگاه بزرگ نیز مورد بهره برداری قرار گرفته و برای نخستین بار آزمایشگاه دانشگاه ایلام بعنوان آزمایشگاه برتر و معتمد سازمان حفاظت محیط زیست کشور برگزیده شد.
وی یکی دیگر از موفقیت های دانشگاه ایلام را کسب مقام دوم در یازدهمین جشنواره ملی حرکت در حوزه فعالیت خلاقانه و مقام شایسته تقدیر در حوزه انجمن برتر توسط انجمن علمی دانشجویی حامیان محیط زیست به میزبانی اصفهان اعلام کرد.
وی ضمن اشاره به موفقیت اخیر انجمن علمی دانشجویی علوم و مهندسی صنایع و کسب مقام دوم رویداد ملی ایده بازار انجمن‌های علمی دانشجویی، دانشگاه را در کسب موفقیت‌های بیشتر توانمند دانست.
علی اکبری ادامه داد: تاکنون بیش از 200 برنامه با هدف گذاری مناسب دفتر انجمن‌های علمی دانشجویی در ارسال آثار به جشنواره ملی حرکت در دانشگاه ایلام برگزار شده است.
علی اکبری با بیان اینکه دانشگاه ایلام بعنوان بخشی از ظرفیت فرهنگی استان برای برگزاری برنامه های مذهبی، فرهنگی و علمی پذیرای همه برنامه ها است، گفت: از اقدامات دیگر دانشگاه ایلام برگزاری مسابقه ایده شو است که 47 ایده دانشجویی در آن شرکت کرده که از این تعداد 11 ایده در حوزه مهندسی کشاورزی، 11 ایده در بخش مهندسی برق، 6 ایده در حوزه معماری و سه ایده در حوزه مکانیک به رقابت پرداختند.
وی همچنین در خصوص اقدامات دانشگاه در زمینه مقابله با ریزگردها گفت: در زمینه مقابله با ریزگردها در سطح ملی نوعی دوگانگی وجود دارد و همه بخش های تحت تاثیر این پدیده مورد توجه نیست و هدف ما در این راستا ایجاد حسایت ملی و نشان دادن خطرات آن است.
علی اکبری در خصوص جذب هیات علمی دانشگاه ایلام نیز افزود: در جذب هیات علمی تخصص و دانش بنیان بودن در نظر گرفته می شود و اساتید توانمند بومی که شرایط لازم را داشته باشند بکارگیری می شوند.
7180

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي دانشگاه ايلام نشست خبري اصحاب رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۲۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم حکمی‌سازی مراکز علمی برای تولید دانش مبتنی بر بینش

حسین صفری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود در گفت‌‌وگو با خبرنگار علم و فناوری خبرگزاری آنا درباره راه‌های مشارکت مردم در راستای جهش تولید گفت: راه رسیدن به تولید از تولید فکر آغاز می‌‌شود و نیاز به پرورش انسان‌هایی است که از یک سو خلّاق باشند و از سوی دیگر اخلاق‌مدار که دانش تولید شده مبتنی بر بینش باشد و این امر میسر نمی‌‌شود، مگر اینکه دانشگاه‌های حکمی شکل گیرد.

وی اضافه کرد: ویژگی‌های دانشگاه حکمی که در سند تحول و تعالی دانشگاه نیز به‌عنوان یک امر راهبردی به آن اشاره شده، باید به مرحله اجرایی برسد، همانطور که حرکتی از سوی انقلاب به سوی تمدن نوین اسلامی ترسیم شده و آنچنان که بیان شد: «در قله‌ایم»، یعنی در گذار به‌سوی تمدن‌سازی به گام‌های آخر نزدیک می‌شویم.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان و واحد رشت متذکر شد: در این تمدن‌سازی نیاز به انسان‌هایی است که موید نشانه‌هایی از صفات الهی باشند، صفاتی مانند عالم، خالق، باسط و ... نیاز به انسان‌هایی که در آنها حس مسئولیت‌پذیری موج می‌زند؛ چراکه برخود تکلیف می‌دانند (نه اینکه فقط به جستجوی حق و حقوق باشند) که نمودی از اسماء و صفات الهی باشند و اینگونه است که همدلی میسر می‌‌شود، دلی که اشاره به قسم بی‌صورت انسان است با اهداف و اعتقادات مشترک بوده که همدلی شکل می‌یابد.

صفری یادآور شد: در این گام‌های نهایی درراستای نیل و تحقق تمدن نوین اسلامی نیازمندی به مراکز علمی حکمی ارجح است، مراکز علمی که درصدد پرورش حکیم باشد که تولید دانش می‌‌کند، اما دانشی که توأم با بینش باشد، هدفمندی از تولید دانش آنها مبتنی بر اهداف عالیه باشد.

وی تبیین کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود برای عملیاتی و اجرایی کردن این گوهر نفیس مدتی است که به شکل‌دهی سلسله جلساتی با عنوان حکمی‌سازی دانشگاه مترصد بوده که در آن از صاحبان علم با دغدغه‌های فرهنگی از تمام مراکز دانشگاهی منطقه و همچنین از حوزه‌های علمیه برای اشاعه این نظام فکری مولد و شکل‌دهی تفکر حکمی‌سازی مراکز علمی، دعوت به عمل می‌آورد تا بر تکلیف و وظیفه خود درراستای بسترسازی و شکل‌دهی سکو‌های تولید مراکز پرورش حکیم، نقش‌آفرینی کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها اصلاح شد
  • فعالیت ملک‌زاده به عنوان عضو هیئت علمی تمدید شد
  • لزوم حکمی‌سازی مراکز علمی برای تولید دانش مبتنی بر بینش
  • فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیأت علمی دانشگاه ها اصلاح شد
  • چرا دانشمندان چوب شفاف می‌سازند؟ / قوی‌تر از پلاستیک و محکم‌تر از شیشه
  • حدود دوهزار رشته غیراستاندارد دانشگاهی حذف شد
  • حدود ۲هزار رشته غیراستاندارد دانشگاهی حذف شد
  • فراهم شدن فضای خلق ایده‌های جدید تفریحی و گردشگری در اصفهان
  • اسکان ۱۴۰ خانوار مانده در جاده‌های استان اصفهان
  • اسکان اضطراری ۱۴۰ خانوار مانده در جاده‌های استان اصفهان