Web Analytics Made Easy - Statcounter

جام ملت‌های آسیا سه هفته دیگر آغاز می‌شود و تیم ملی ایران امیدوار است که بعد از سال‌ها عنوان قهرمانی را به دست بیاورد. در همین رابطه اسپرت اکسپرس نوشت: خیلی‌ها ورزش ایران را با کشتی می‌شناسند. ورزشی تاریخی که از گذشته تا حال محبوب بوده و غلامرضا تختی اسطوره ورزشی مردم محسوب می‌شود. در دهه‌های گذشته وزنه برداری با حسین رضازاده و تکواندو با هادی ساعی در ورزش ایران سرآمد شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین، فوتبال نیز در ایران علاقه‌مندان زیادی دارد و از تاریخ غنی برخوردار است. تیم ملی فوتبال ایران با سه  قهرمانی در جام ملت‌های آسیا توانسته است به عنوان تیمی پرافتخار شناخته شود. ایران همچنین اولین بار در سال ۱۹۷۸ به جام جهانی راه یافت.

* تیم

یک نظم واقعی در تیم ملی ایران وجود دارد. سرمربی پرتغالی در سال‌ها حضور خود در تیم ملی ایران توانسته این نظم تاکتیکی را به ایران تزریق کند. سیستم رسمی ایران در جام جهانی ۱-۴-۱-۴ بود که در واقع در هنگام بازی به ۱-۳-۶ تبدیل می‌شد. تنها سردار آزمون در تیم ملی ایران خیلی وظیفه کارهای دفاعی نداشت. وظیفه او این بود توپ را پیدا کند و به فضاهای خالی بفرستد تا بازیکنان کناری و سریع ایران اضافه شوند. ایران با حربه ضدحمله چیزی از دیگر تیم‌های گروه B جام جهانی کم نداشت.

 

* ستاره

علیرضا جهانبخش دومین جام ملت‌های خود را با ایران تجربه خواهد کرد. خرید ۲۲ میلیون یورویی تیم برایتون که رکورد خرید در این باشگاه است، در حال عادت کردن به شرایط جدید خود در این تیم است. او فصل گذشته عملکرد بسیار خوبی در تیم آلکمار از خود نشان داد و اکنون در قواره یکی از بهترین بازیکنان قاره آسیاست. خیلی‌ها از همین الان انتظار دارند تا بازی یکی از بهترین بازیکنان آسیایی را در جام ملت‌های آسیا ببینند.

* سرمربی 

کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران از سال ۲۰۱۱ روی نیمکت ایران نشسته و رکورد دار حضور در تیم ملی ایران محسوب می‌شود. قبل‌تر از کی‌روش حسین فکری با ۵ سال حضور، بیشترین حضور مستمر را در تیم ملی ایران داشت. کی‌روش همین الان هم نام خود را در تاریخ فوتبال ایران با دو صعود پیاپی به جام جهانی ثبت کرده است. او در جام ملت‌های قبلی هم در بازی برابر عراق در یک چهارم نهایی در حالی حذف شد که اتفاقات عجیبی در آن دیدار رخ داد و در نهایت در ضربات پنالتی ایران شکست خورد. حالا جام ملت‌های آسیا اولین فرصتی است که کی‌روش بتواند در آن اولین قهرمانی دوران مربیگری خود و اولین قهرمانی ایران بعد از ۴۲ سال در جام ملت‌ها را تجربه کند.

 

* تقویم بازی‌ها

تیم ملی فوتبال ایران در گروه D با تیم‌های عراق، ویتنام و یمن هم‌گروه است. بر همین اساس برنامه زمان‌بندی این رقابت‌ها در مرحله گروهی به شرح زیر است:

دوشنبه ۱۷ دی 

ایران – یمن / ابوظبی – ورزشگاه محمدبن زاید

شنبه ۲۲ دی

ویتنام – ایران / ابوظبی – ورزشگاه آل نهیان

چهارشنبه ۲۶ دی

ایران – عراق / دبی – ورزشگاه آل مکتوم

* پیش‌بینی: قهرمانی

نظم و سازماندهی عالی، تمرکز خیلی خوب در دفاع، حضور ستاره‌ها و جوانان به صورت هم‌زمان در تیم که حاضر هستند برای تیم ملی کشورشان ۲۰۰ درصد توان خودشان را نشان دهند. دیگر چه چیزی نیاز دارید تا طلسم قهرمان نشدن در جام ملت‌های آسیا را بعد از ۴۲ سال بشکنید؟ کار خوب سرمربی پرتغالی در تیم ملی وقت میوه دادن است و به نظر زمان برای قهرمانی این تیم فرا رسیده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: تیم ملی ایران عنوان قهرمانی ایران کشتی وزنه برداری حسین رضازاده تکواندو فوتبال تیم ملی فوتبال ایران جام جهانی بازی تیم ملی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران عراق تقویم یمن دبی ایران تیم ملی جام ملتهای 2019 آسیا اکسپرس روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۲۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یزدانی تغییر وزن می‌دهد؟ تصمیم کشتی‌گیر ملی پوش ایران

امیرمحمد یزدانی به آخرین وضعیت جسمانی کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد اشاره کرد و توضیح داد: با توجه به شرایط اردویی مدت زمانی است که نتوانستم حسن یزدانی را از نزدیک ملاقات کنم، ولی همیشه پیگیر سلامتی وجویای احوال او نیز هستم. در آخرین پیگیری‌ها و دیدن فیلم‌های او از زبان فیزیوتراپ شخصی، شرایط جسمانی کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد را مطلوب عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد که با قدرت به تشک باز خواهد گشت.

یزدانی این را هم گفت: برای آمادگی بیشتر با تعدادی از آزادکاران تمرینات خود را در مازندران زیر نظر رضا یزدانی ادامه می‌دهیم به طور قطع از اینکه با این پهلوان و قهرمان کشور تمرین می‌کنم بسیار خوشحال هستم.

وی همچنین در خصوص رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا نیز خاطر نشان کرد: برای نخستین بار در قهرمانی کشتی آسیا شرکت کردم و توانستم با شکست رقبای خود به قهرمانی برسم. سطح رقابت‌ها با توجه به در پیش بودن المپیک و حضور برخی رقبای مطرح در آسیا بسیار بالا بود. پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۹ بر ۴ مقابل علیبک عثمان اف از قرقیزستان دارنده مدال برنز جهان را شکست دادم که پیشتر در رقابت جهانی با نتیجه نزدیک مقابل او به پیروزی رسیده بودم. دیگر حریف جدی من در وزن۷۰کیلوگرم یوشینوسوکه آئویاگی ژاپنی بود که در نهایت با برتری مقابل او به مدال طلا قهرمانی آسیا رسیدم.

دارنده ۲ نشان نقره جهان این را هم گفت: برای موفقیت و کسب نشان طلا جهانی تمرینات خود را آغاز خواهم کرد تا بتوانم با آمادگی کامل بهترین نتیجه را به دست آورم. کشتی همیشه غیر قابل پیش بینی است البته امیدوارم با کسب بهترین نتیجه بتوانم خوشحالی مردم کشورم را به ارمغان بیاورم.

یزدانی در پاسخ به این سوال که آیا برای تغییر وزن برنامه‌ای دارد یا خیر؟ اظهار داشت: در حال حاضر بیشترین هدفم معطوف به وزن ۷۰ کیلوگرم است تا بتوانم به موفقیت بیشتری در این وزن برسم و هنوز تصمیمی برای حضور در وزن المپیکی ۷۴ کیلوگرم ندارم. در حال حاضر طبق تقویم حدود ۸ ماه تا مسابقات جهانی در کشور آلبانی زمان کافی وجود دارد و باید برای آمادگی در اردو‌های تیم ملی شرکت کرد.

 

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • بدون مربی به مسابقات بدمینتون آسیا اعزام شدیم/ بدنمان خسته بود!
  • شگفتی بزرگ جام ملت‌های فوتسال آسیا؛ گربه سیاه ایران حذف شد!
  • والیبال ایران و انتخابی برای قهرمانی لیگ و آسیا
  • شگفتی بزرگ در جام ملت‌های فوتسال آسیا/ رقیب ایران در مسیر قهرمانی حذف شد
  • قضاوت دو داور ایران در مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا
  • یزدانی تغییر وزن می‌دهد؟ تصمیم کشتی‌گیر ملی پوش ایران
  • بازگشت تیم ملی کشتی فرنگی از قهرمانی آسیا
  • حضور تیم والیبال جوانان ایران در لیگ ملت‌های آسیای مرکزی
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۱ اردیبهشت
  • پیروزی سخت ایران مقابل بحرین در رقابتهای فوتسال جام ملتهای آسیا 2024