Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از اراک؛ کارگاه پیشگیری از اعتیاد برای خانواده های دانش اموزان باسخنرانی آقای سمیعی در دبستان فدک به همت پایگاه معصومیه4 حوزه بسیج خواهران کوثر4
برگزار گردید.
سمیعی در ابتدا نقش باورهای غلط در اعتیاد رابیان کردند:استفاده از مواد مخدر برای درمان بیماری مانند قند خون ,آرتروز،آرامش روانی،یک بار مصرف, اعتیاد نمی آورد،اعتیاد زا نبودن برخی مواد ها،مصرف تفریحی
کنترل مصرف،کارکرد مثبت داشتن مواد

سمیعی در ادامه افزود : با اشاره به اینکه خانواده منبع آرامش و محبت برای جوانان است افزود: کودکان خود را از زمان نوزادی با مهر و علاقه و محبت آکنده کنید تا با محیط بیرون از خانواده انس نگیرند و به سراغ مواد مخدر سوق داده نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سمیعی همچنین یادآور شدند: که با علم به اینکه ، فرد معتاد یک بیمار است و بیماری وی مانند سایر بیماری ها نیاز به درمان و مراقبت های ویژه دارد، باید بدانیم که برای پیشگیری اولیه طوری فرزندان خود را از همان دوران کودکی تربیت نماییم که در دوران نوجوانی و جوانی و یا حتی در سنین بالاتر، گرفتار این مواد افیونی نشوند.
وی اشتغالزایی برای جوانان و رفع مشکل بیکاری آنان را از اصلی ترین راه های پیشگیری از اعتیاد در جامعه عنوان کرد.
وی افزود: ریشه‌ی انحرافات، بی انگیزگی‌ها و آسیب‌های اجتماعی همین اعتیاد است و ما ارگان‌های دولتی و نظامی با پیشگیری اعتیاد می‌توانیم جلوی این فاجعه بزرگ را بگیریم و شما مردم و والدین با اگاهی بخشی در بین فرزندانتان نسبت به جلوگیری این مسائل اقدام کنید.ایشان در پایان با بیان راهکارهای پیشگیری از اعتیاد از منظر مسایل دینی خاطر نشان کرد: اعتیاد یکی ازخطرناک ترین آسیب های اجتماعی است که بزرگترین ضربه را به بنیان کانون خانواده می زند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۲۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است

اختتامیه دومین دوره آموزشی و توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس استعداد‌های درخشان کشور با حضور مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از کارشناسان و معلمان اداره کل اموزش و پرورش و مدارس استعداد‌های درخشان امروز در مجتمع یاوران مهدی جمکران قم برگزار شد.

در این دوره مربیان پرورشی از سراسر کشور به مدت سه روز با سر فصل‌های مهارت‌های پاسخگویی به شبهات در مدارس، طراحی برنامه‌های اردویی دانش آموزان، مدل تربیتی سمپاد و مشاوره آسیب‌های اجتماعی آشنا شدند.

تجلی نیا مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در آیین اختتامیه این دورا با اشاره به نقش و جایگاه مهم امور تربیتی در مدرسه تصریح کرد: همه ارکان تعلیم و تربیت در مدرسه نقش تربیتی دارند و اداره این فرایند تربیتی در مدرسه به عنوان تنظیم گر فعالیت‌های پرورشی برعهده مدیر آموزشگاه است.

وی گفت: باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است که در راستای ارتقای آن باید گام برداشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم هم ضمن گرامی داشت یاد و خاطر هزار شهید دانش آموز و ۱۰۰ شهید فرهنگی قم، پیروزی‌های اخیر جبهه‌ی مقاومت و حرکت مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مایه افتخار و عزت برشمرد و به معلمان یادآور شد که دانش آموزان مهم‌ترین سرمایه‌های کشور و جمهوری اسلامی ایران هستند که برای تعالی و پیشرفت کشور و رسیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی باید به بهترین شکل از این ظرفیت‌ها بهره برد.

رحیمی توانمند سازی معلمان در هدایت، آموزش و تربیت صحیح دانش اموزان به طور خاص دانش اموزان استعداد‌های درخشان را لازم برشمرد و افزود: دوره‌های آموزشی معلمان گام بسیار مهمی در به روز رسانی روش‌های آموزشی و تربیت نسل جدید برای پیشرفت کشور است.

در پایان این مراسم شرکت کنندگان در آزمون ضمن خدمت دوره آموزش و توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس استعداد‌های درخشان شرکت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجهی به آسیب‌های اجتماعی
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجه به آسیب‌های اجتماعی
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد
  • آغاز کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی
  • اجرای کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی
  • ایران دارای بیشترین کشفیات مواد مخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • ایران دارای بیشترین کشفیات موادمخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد