Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، ابراهیم زره‌ساز مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی در مراسم افتتاحیه سینما حقیقت در سینما هویزه مشهد گفت: از همراهی سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در اختصاص باکس ویژه برای اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی تشکر کرده و خواستار توجه ویژه مسئولان به ظرفیت‌ها و توانایی‌های هنری کودکان و نوجوانان هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در سال ۸۹ جشنواره‌ای به نام جشنواره همتا ویژه دانش‌آموزان برگزار شد و حاصل آن ارسال بیش از ۱۱۰ فیلم کوتاه به دبیرخانه این جشنواره بود و در آن زمان مدیران وقت در عرصه فرهنگ و هنر، معتقد بودند ۱۱۰ نگاه نو و خلاقانه توسط دانش‌آموزان خلق شده است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی با بیان اینکه باید از دانش و تجربه هنرمندان فیلم‌ساز عرصه کودک و نوجوان بهره‌مندی لازم را داشته باشیم، تصریح کرد: حضور فیلم‌سازانی توانمند همچون مسعود زارعیان، جمشید مجددی، مجید سیف‌العلمایی و نسرین شاه‌محمدی رییس انجمن سینمای جوان را در جمع اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی مغتنم می‌شماریم و امیدواریم که با همگرایی میان کانون، ارشاد و انجمن سینمای جوان، فضای تولید از نظر کیفی و کمی بیش از پیش رونق گیرد و در آینده‌ای نه چندان دور شاهد اکران فیلم‌های تولیدی توسط نوجوانان کانون در سینما هویزه باشیم.
در این مراسم جعفر مروارید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از سینما حقیقت به عنوان فرصت و بستری مناسب برای ارائه نقش سینما در مستندسازی و بیان تفاسیر تاریخی و اجتماعی، یاد کرد و گفت: سینما حقیقت توانسته نقش سینما را به عنوان یک ابزار انتقادی اجتماعی و ثبت وقایع تاریخی و گفتمان در فضای اجتماعی و فرهنگی ایران را به خوبی ایفا کند.
وی خطاب به اعضای هنرمند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی افزود: سینما صرفاً یک تفنن و سرگرمی نیست بلکه سینما حقیقت یک رسانه است و محتوای آن بستری برای تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌های فرهنگی خواهد بود و نگاه ما به سینما حقیقت این است که قابلیت شروع برای تحولات فرهنگی در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی را دارا است.
انتهای پیام//آ. ف
سینما یک سرگرمی نیست، سینما، حقیقت یک رسانه است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۲۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو عضو کانون مازندران منتخب در مسابقه دوست فلسطینی من

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌، مسابقه «دوست فلسطینی من» با هدف تقویت حس انسان‌دوستی، همدلی و همبستگی با کودکان فلسطینی و اعلام انزجار از جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی، در دو بخش نقاشی و نامه‌نگاری توسط کانون پرورش فکری کشور برگزار شد.

بر این اساس؛ در بخش نامه نگاری، فاطمه طالشی از مرکز فرهنگی هنری تنکابن و آیناز جنت علیپور از مرکز فرهنگی هنری کتالم به عنوان برگزیده کشوری تقدیر شدند. 

۶۵ اثر در دو بخش نقاشی و نامه‌نگاری به مرحله‌ی پایانی این مسابقه راه پیدا کردند که از این تعداد، ۱۵ اثر در بخش نقاشی و ۱۵ اثر در بخش نامه‌نگاری به عنوان برگزیده اعلام شده است.

در مجموع حدود ۸۰۰ اثر در بخش نقاشی و ۷۵۰ اثر در بخش نامه‌نگاری به دبیرخانه این‌رویداد ادبی و هنری ارسال شده بود.

کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۷ سال از سراسر کشور برای شرکت در این مسابقه آثار خود را به مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارسال کردند.

دیگر خبرها

  • اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد
  • نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان
  • لزوم بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان
  • دو عضو کانون مازندران منتخب در مسابقه دوست فلسطینی من
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی