Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد علوم و تحقیقات، ناهید نعمتی کوتنائی دانشجوی دکتری جغرافیای برنامه‌ریزی شهری در رساله خود با عنوان «امکان‌سنجی پروژه‌های محرک توسعه شهری در بازآفرینی مناطق متروکه صنعتی» به اهمیت بازآفرینی فضاهای متروکه و بلااستفاده (که در اصطلاح به آن برانفیلد گفته می‌شود)، در تحول شهری و بهبود کیفیت زندگی مردم، تأثیر رویکرد بازآفرینی پایدار در ایجاد دیدگاه جامع و یکپارچه نسبت به حل مشکلات شهری برای بهبود شرایط اقتصادی، کالبدی، اجتماعی و محیط‎زیستی این نوع اراضی پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نعمتی با بیان اینکه باز آفرینی اراضی قهوه‌ای با چالش‌هایی در پاکسازی و توسعه مجدد روبروست، راهکار برون رفت از این چالش‌ها در استراتژی کاتالیزور یا محرک توسعه شهری معرفی شده و محرک توسعه شهری را ابزاری در درون استراتژی‌های تحول شهری دانست.

وی در این رساله محرک توسعه شهری را عنصری اولیه در فرآیند توسعه شهری بیان کرده و آن را باعث بهبود و توسعه مجدد یک شهر می‌داند که در عین تسریع فرایند شهرسازی، سبب تحریک توسعه‏ های آتی و فراهم کردن امکاناتی برای تغییرات در آینده می‌شود.

وجه تمایز این رساله با سایر پروژه‌ها و تحقیق‌های صورت گرفته در حوزه شهری استخراج، غربالگری و اولویت بندی مولفه‌ها، متغیرها، ریزمتغیرها و شاخص‌های الزامی برنامه‌ریزی پروژه‌های محرک توسعه شهری بیان شده است.

نتایج بدست آمده از این رساله حاکی از آن است که پروژه‏ های محرک توسعه شهری در بازآفرینی مناطق متروکه صنعتی محور فدائیان اسلام در تهران برای تسریع فرایند تحول، با توجه به شرایط بافت مورد مطالعه، با بهره ‏گیری از حداکثر ظرفیت‎ها ، مشارکت ساکنان و تعاملات اجتماعی آنان در قالب پروژه‎ها در مقیاس کوچک، قابل اعمال است.

بنابراین می‌توان به اهداف پروژه‏ های محرک توسعه شهری که رفع نیازهای اجتماعات محلی، ایجاد کسب و کار، ایجاد فضاهای سرگرمی، حفظ محیط‎زیست، سلامت و امنیت و ایمنی است، دست یافت.

انتهای پیام/

167 / 167

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۲۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی پتانسیل‌های گردشگری آبی و توسعه آن در استان یزد 


 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، بنا بر اعلام روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد، در نشست کارگروه گردشگری شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد گزارش نهایی طرح پژوهشی با عنوان ارائه راهکار‌های مناسب (فنی-اقتصادی) جهت توسعه گردشگری آب توسط مجری طرح از اعضاء هیات علمی دانشگاه یزد، ارائه شد. 
 
در این نشست گزارش نهایی طرح تحقیقاتی "ارائه راهکار‌های مناسب (فنی-اقتصادی) جهت توسعه گردشگری آب" توسط مجری طرح ارائه گردید و ضمن بحث و تبادل نظر در خصوص راهکار‌های پیشنهادی توسط مجری طرح و لحاظ کردن نقطه نظرات ناظرین و توجه به شیوه‌نامه گردشگری آبی، کلیات گزارش نهایی طرح مورد تصویب اعضاء حاضر در جلسه قرار گرفت. 


شایان ذکر است طرح مذکور، به شناسایی پتانسیل‌ها و توسعه گردشگری آبی در استان یزد، به ویژه ظرفیت‌های گردشگری آبی محدوده سد هرات، پرداخته و چالش‌ها و نقاط قوت موقعیت مکانی سد هرات جهت توسعه گردشگری آبی در این منطقه را مورد بررسی قرار داده است

دیگر خبرها

  • بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهرستان میاندوآب
  • بازآفرینی ۵۰۰۰ مترمربع از میدان ساعت تبریز
  • اجرای ۳۰ پروژه بازآفرینی شهری در شهرکرد
  • بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت به کجا رسید؟
  • سرنوشت بلدیه تهران | آیا این بنا امسال افتتاح می شود؟
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت
  • اجرای ۱۲ طرح زیربنایی و بازآفرینی شهری در استان اردبیل
  • شناسایی پتانسیل‌های گردشگری آبی و توسعه آن در استان یزد 
  • رویکرد تقویت و اصلاح نور و رنگ در راستای بهبود کیفیت منظر شهری
  • تجهیزات ترافیکی نیوجرسی پلاستیکی و نقش آن در بهبود ترافیک شهری