Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-18@20:00:00 GMT

(تصاویر) یک مقبره بی نظیر باستانی در مصر کشف شد

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۲۷۴۳

(تصاویر) یک مقبره بی نظیر باستانی در مصر کشف شد

فرارو- باستان‌شناسان مصری مقبره‌ای را کشف کرده‌اند که در نوع خود بی نظیر توصیف شده است؛ آرامگاه یک کاهن دربار فراعنه، که ۴۴۰۰ سال دست نخورده باقی مانده بود.

به گزارش بی بی سی، مصطفی وزیری، رئیس شورای عالی آثار باستانی مصر، گفته این کشف، به خصوص از حیث سالم بودن آثار و رنگارنگی آنها، "در دهه‌های اخیر نظیر نداشته است".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقبره متعلق به "واح تی"، کاهن دربار نفریر کارع کاکای، از دودمان پنجم پادشاهان مصر بوده است.

مقبره تازه کشف‌شده در منطقه سقاره قرار دارد، که یک محوطه باستانی و "شهر مردگان" پایتخت مصر باستان، یعنی ممفیس بود و در نزدیکی پایتخت کنونی، قاهره است.

درون مقبره نوشته‌هایی به خط هیروگلیف و مجسمه‌هایی از فراعنه قرار دارد و همچنین نگاره‌هایی که صاحب مقبره را در کنار مادر، همسر و دیگر بستگانش نشان می‌دهد. دست کم ۵۵ مجسمه در این مقبره پیدا شده و باستان‌شناسان انتظار دارند با ادامه جستجو، آثار بیشتری کشف کنند.  

منبع: فرارو

کلیدواژه: مقبره باستان مصر آثار باستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۲۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاوش‌های باستان‌شناسی در پارس‌آباد و بیله‌سوار انجام می‌شود

روح‌الله محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری در دو کاوش باستان‌شناسی در شهرستان‌های بیله‌سوار و پارس‌آباد استان اردبیل در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: کاوش نجات‌بخشی در محوطه گورستان قلعه اولتان پارس‌آباد به منظور آزادسازی مسیر دسترسی پارس‌آباد به سربند از ابتدای سال آغاز شده و تا نیمه اردیبهشت ادامه پیدا می‌کند.

رئیس گروه باستان‌شناسی اداره کل میراث فرهنگی اردبیل افزود: فصل اول کاوش و آزادسازی بخشی از مسیر در این منطقه در سال ۱۴۰۱ انجام شده بود و کاوش حاضر نیز با اخذ مجوز از پژوهشگاه میراث‌فرهنگی در حال انجام است که پس از پایان آن این مسیر به صورت کامل آزاد می‌شود.

محمدی با اشاره به کشف تدفین عصر آهن و اشیایی مثل ظروف سفالی، زیورآلات و سنجاق سر از کاوش قلعه اولتان ادامه داد: همچنین در کاوش دیگری در پاسخ به استعلام یک واحد صنعتی در روح کندی بیله‌سوار به منظور تعیین محدوده ساخت و ساز کاوش انجام شد که این کاوش به پایان رسیده است.

کد خبر 6082018

دیگر خبرها

  • رونمایی از سند مجموعه جهانی تخت جمشید
  • کلید خوردk فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی»
  • کاوش‌های باستان‌شناسی در پارس‌آباد و بیله‌سوار انجام می‌شود
  • مقبره ابن حسام خوسفی مرمت و بهسازی می‌شود
  • نمایش آثار آیینی محوطه‌های باستانی در اردبیل
  • فصل ایران باستان «سلمان فارسی» کلید خورد
  • یادگارهای آیینی محوطه‌های باستانی اردبیل به نمایش گذاشته می‌شود
  • مطالعه و کاوش در ۵ محوطه باستانی استان اردبیل
  • نماینده شهرستان‌ها در پایتخت هستیم/بعد از اجرا نمایش همراهتان است
  • «سلمان فارسی» از عزا درآمد/۶۰ بازیگر در فصل ایران باستان