Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@16:28:31 GMT

ارتباط بین صنعت و دانشگاه ضعیف است

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۲۹۳۹

ارتباط بین صنعت و دانشگاه ضعیف است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، قائم مقام دانشگاه شیراز در مراسم افتتاح دفاتر نمایندگی صنایع و سازمان های بزرگ ملی و استانی گفت: ارتباط بین صنعت و دانشگاه بنا به دلایل مختلف ضعیف است و ارتباطی هم که وجود دارد ارتباط استاندارد نیست بلکه ارتباط به صورت ساختار سنتی و دوستانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



افشاری فر قائم مقام دانشگاه شیراز اظهار کرد:در دنیای پر تحول امروز دانش و نوآوری دو رکن اساسی در توسعه عرصه های اقتصادی و صنعتی است .

وی ادامه داد: اقتصاد هیچ جامعه ای شکوفا نمی شود مگر توجه جدی به بحث نوآوری و همچنین حضور پررنگ صنایع در بازارهای رقابتی جهانی و بنابراین امروزه یک انتظار عمومی از دانشگاه های دنیا این است که در زمینه نوآوری و فناوری و نیروهایی که بتوانند فناوری را راهبری کنند، ارتباط وجود دارد.

افشاری فر افزود: این امر باعث شده در بسیاری از کشورها رویکرد جدی به سمت دانشگاه های کارآفرین باشد.

قائم مقام دانشگاه شیراز اضافه کرد: کارکرد دانشگاه کارآفرین ایجاد تعادل بین امر دانش برای دانش با دانش برای کاربرد در جامعه ، است و در چنین دانشگاهی علاوه بر اینکه دانشگاهیان توجه به آموزش دارند به ارتقای قابلیت های دانش آموختگان دارندو تولید فناوری های جدید و از همه مهم تر رفع نیازهای جامعه بر خود می دانند.

افشاری فر بیان کرد: یکی از مشکلات دانشگاه ها وابستگی به منابع دولتی است که بسیار شکننده است و این امر باعث ایجاد اشکال در برنامه های تحولی دانشگاه ها می شود بنابراین دانشگاه نیاز به همکاری با صنعت و از طرفی بخش صنعت هم برای حضور پایدار با عرصه های جهانی احتیاج به ارتباط با دانشگاه دارد.

 

انتهای پیام/

ارتباط بین دانشگاه و صنعت استاندارد نیست

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۲۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور

شهباز حسن پور عضو کمیسیون اقتصادی مجلس پیرامون حرکت مثبت صنعت نفت و گاز کشور به سمت دانش بنیان شدن به خبرنگار قدس گفت: صنعت نفت و گاز محوریت اصلی تولید بار اول بوده است این صنعت یکی از موفق ترین صنایع کشور در همکاری با بخش دانش بنیان های کشور بوده است و به کمک همراهی بخش اقتصاد دانش بنیان در کاهش هدررفت انرژی در کشور، توسعه زنجیره ارزش و همچنین صادرات خدمات فنی و مهندسی دانش بنیان حوزه نفت و گاز سهم بسیار کلیدی در رسیدن رشد اقتصادی کشور به میزان بسیار بالا و خوب ایفا کرده است و صنعت نفت و گاز ایران توانسته است قدم های خوبی را در مسیر دانش بنیان شدن این صنعت بردارد که  با بهره گیری از تداوم استفاده حداکثری از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان به مانند دو سال گذشته که در حوزه تولید بار اول بیشترین همکاری را داشته است، در سال آتی نیز به همین شکل ادامه خواهد داد تا شاهد تداوم بهره وری در این صنعت باشیم

حسن پور نماینده مجلس در رابطه با دستاوردهای کلیدی این همکاری گفت: با تکیه بر همین تجهیزات تولید بار اول شده به دست دانش بنیان های نفتی، توانستیم در داخل و خارج از کشور به توسعه زنجیره ارزش محصولات برسیم و حالا می توانیم در خارج از کشور در قالب پالایشگاه های فراسرزمینی این مهم را دنبال کنیم که قطعاً برایمان سودمند است. به کارگیری از دانش بنیان ها در صنعت نفت و گاز علاوه بر رشد اقتصادی، کاهش هدررفت و افزایش بهره وری، ارزآوری خوبی برای کشور نیز داشته است.

وی ادامه داد: ما از توان بالایی در حوزه های مختلف به لحاظ فنی و مهندسی برخوردار هستیم. صادرات این خدمات به دیگر کشورها نیز سیاست دیگری است که دولت سیزدهم به اجرا گذاشت. به ویژه سابقه ای که در این زمینه از خود به جای گذاشته ایم، مبنی بر عمل به تعهداتمان در مقابل کشورهای دیگر، زمینه خوبی برای گسترش این سیاست به وجود آورده است. خدماتی که ما به دیگران ارائه می دهیم، به لحاظ قیمت و کیفیت توان رقابتی در عرصه بین الملل دارد و این موضوع برایمان یک مزیت محسوب می شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان گفت: از طریق سیاست گذاری مهم در زمینه استفاده از دانش بنیان ها در صنعت نفت و گاز توانستیم در شرایط تحریمی به رکورد جدید در فروش نفت و بازارسازی تضمینی و بسیار مهم در کشور های همسو با خود در جهت مقابله حداکثری و خنثی سازی تحریم ها اقدام کنیم. باید دیگر صنایع نیز به مانند صنعت نفت و گاز مسیر دانش بنیان شدن خود را با توسعه همکاری با دانش بنیان ها تداوم بخشند تا شاهد تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور باشیم.

دیگر خبرها

  • نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز برگزار می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی
  • ارتباط هدفمند و توازن‌محور بین صنعت و دانشگاه تقویت شود
  • سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی
  • دانشگاهها در راستای رفع مشکلات توسعه ای مازندران پای کار بیایند
  • امضای تفاهم‌نامه آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم
  • لزوم مطالبه گری دانشگاه‌ها از دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی مازندران
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود