Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-20@05:21:41 GMT

مساجد باید مردمی بمانند

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۲۹۵۶

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان، به نقل از خبرگزاری خانه ملت؛ عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس اعلام آمادگی سازمان تبلیغات برای منسجم کردن امور مساجد را مفید ارزیابی و تصریح کرد: پس از مدیریت امور مساجد توسط سازمان تبلیغات نیز قرار نیست همه امور مسجد به سازمان واگذار شود بلکه قرار است مدیریت نهادهای فعال در این حوزه در اختیار سازمان تبلیغات قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام سیدصادق طباطبایی‌نژاد افزود: در حال حاضر در حوزه مدیریت امور مساجد، تمرکزگرایی وجود ندارد و نهادها و سازمان‌های مختلفی از جمله سازمان اوقاف و امور خیریه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان بسیج مستضعفین و همچنین مرکز رسیدگی به امور مساجد در این حوزه مسئولیت دارند.
نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکپارچه شدن مدیریت امور مساجد فارغ از دولتی شدن مساجد است، افزود: با اینگونه مدیریت از اقدامات موازی جلوگیری خواهد شد.
طباطبایی نژاد تأکید کرد: در این مسیر باید دقت شود که ماهیت مردمی بودن مساجد حفظ شود و مسجد به همان صورت هیأت امنایی متشکل از اهالی محل اداره شود.
وی گفت: البته پرهیز از دولتی بودن مساجد به معنای قطع حمایت‌های دولتی نیست؛ به این معنا که حاکمیت باید به طور کلی نظارت بر مساجد داشته باشد و به صورت حمایتی با محوریت مردمی نسبت به مساجد، مواجهه داشته باشند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خبرگزاری صدا و سیما مرکز اصفهان نماینده اردستان مساجد هیأت امنا سازمان تبلیغات مردمی طباطبایی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۲۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲ روز مانده تا دومین مرحله انتخابات مجلس دوازدهم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، در تقویم اعلام شده برای کلیات برنامه زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از امروز تا حداکثر دو هفته قبل از شروع تبلیغات، برای اطلاع رسانی فهرست امکانات، تسهیلات و برنامه زمانبندی، هزینه استفاده از آنها و نحوه مراجعه نامزد‌ها توسط هیأت بررسی تبلیغات استان فرصت تعیین شده است.
برنامه وزارت کشور این است که انتخابات هشت حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار شود و در حوزه‌هایی که تک نماینده است، انتخابات به شکل غیرالکترونیک خواهد بود.
بر اساس پیشنهاد وزارت کشور و تایید شورای نگهبان، مرحله دوم انتخابات در هشت حوزه «تبریز»، «تهران»، «آبادان»، «شیراز»، «کرمانشاه»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر» و «ملایر» به صورت تمام مکانیزه یا تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تبلیغ بین سریال‌ها دردسر ساز شد
  • تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم
  • «دستیار مردمی سازی» رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور منصوب شد
  • تظاهرات مردمی در حمایت از عملیات وعده صادق، فردا در بیرجند
  • برخورد با مصادیق غیرقانونی تبلیغات در نمایش خانگی
  • جلوی تبلیغات غیرقانونی در نمایش‌خانگی گرفته می‌شود
  • ۲۲ روز مانده تا دومین مرحله انتخابات مجلس دوازدهم
  • محل هزینه‌کرد درآمدهای مالیاتی از ارکان دولتی مشخص می‌شود
  • مردمی سازی در مالیات سرعت گرفت
  • طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی ۹۹ درصد پیشرفت داشته است