Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم رونمایی از پوستر دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان، امروز یکشنبه ۲۵ آذرماه در سالن جلسات کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور برگزار شد.

در این مراسم حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، مینو پدرام دبیر دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان، مجتبی حیدری مدیر امور استان‌های کارگروه، خداپرست عضو هیئت مدیره انجمن طراحان لباس و طراح پوستر این جشنواره، نیکی مظفری طراح لباس و مشاور هنری جشنواره لباس کودک و نوجوان و چند تن از اصحاب رسانه حاضر بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفری روابط عمومی کارگروه مد و لباس در ابتدا گفت: امسال سال دوم طراحی پوستر جشنواره لباس کودک و نوجوان است. ما از خرد جمعی در این طراحی استفاده کردیم. طرح‌های اولیه مورد قبول واقع نشد و بیش از ۱۰ طرح بررسی و در نهایت طرح آقای خداپرست در شورای سیاست گذاری تایید شد.

صادق خداپرست طراح پوستر در ادامه گفت: طرحی که زده شده پایلوت اولیه است. این طرح از جوجه هدهد برگرفته شده است. از آنجا که جشنواره هدفش خبررسانی است و هدهد هم پرنده‌ خبر رسان است. بال و دم این هدهد و رنگ و بالش تنوع رنگ دارد که متناسب با روحیه‌ کودک و نوجوان است و از رنگ مشکی استفاده نشده است.

وی افزود: بدنه هدهد از نقاشی کودکانه است. نقطه چین دور هدهد مانند دوخت‌های لباس است و امیدواریم در طرح‌های آینده بهتر باشد. در سال بعد بچه‌ها طراحی پوستر را متناسب با علایقشان انجام می‌دهند و البته طرح‌های آینده از این طرح ایده می‌گیرد.

سپس مینو پدرام بیان کرد: تشکر می‌کنم از آقای خداپرست که کار زیبایی را انجام دادند. ما مرغ هدهد را به این دلیل انتخاب کردیم که این مرغ به عنوان حیوانی با درایت و دانا شناخته می‌شود.

وی درباره‌ شعار این جشنواره اظهار کرد: شعار «از کودکی خوب بپوشیم» یک جمله عامیانه است. سعی کردیم واژه‌ای را در نظر بگیریم که تمامی معانی جشنواره را بیان کنیم و در شعار خوب پوشیدن را در نظر بگیریم.

وی افزود: بعضی اوقات اندازه و طراحی و اندازه‌ی لباس مناسب گروه سنی کودک نیست. به همین دلیل خوب پوشیدن را ما در نظر گرفتیم. ما در ورکشاپ‌هایی که برگزار می‌کنیم، می‌خواهیم جهت بازار و خط فکری را برای طراحان تبیین کنیم. ما با تعامل با تولید کنندگان این کار را انجام می‌دهیم و نخستین ورکشاپ با حضور چند تن از اساتید برگزار می‌شود. ما در زمینه طراحی پارچه و لباس و کالکشن سازی در ورکشاپ‌ها بحث می‌کنیم. در این کلاس علاوه بر فعالیت‌های آموزشی، بازار و نوع محصولات و موضوع فروش در بازار را در اختیار طراحان می‌گذاریم. امیدواریم طراحی را تا تولید و فروش در نظر گرفته باشیم.

پدرام ادامه داد: هرچه ارتباط بین تولیدکننده و طراحان بهتر باشد، موفقیت بیشتر است. از مسئولان کارگروه تشکر می‌کنم که نقطه عطفی را در این زمینه رقم زدند و امیدواریم این موضوع به رونق ما در انجمن طراحان کمک کند. امیدواریم در این بستر بحث کارآفرینی رونق پیدا کند.

پدرام با اشاره به انتخاب نیکی مظفری در بخش مشاوره‌ جشنواره اظهار کرد: شاید انتخاب خانم مظفری مهمترین و بهترین انتخابم بود. وقتی از هنرمندان می‌خواهیم که به ما مشاوره دهند، از ما رقم‌های عجیب و غریب درخواست می‌کنند. با وجود ابراز تمایل برخی هنرمندان، حضور و کمک رسانی در مرحله حرف می‌ماند. خانم مظفری خالصانه آمدند و نشان دادند یک سلبریتی فقط ابزاری برای تبلیغ نیست. ما در تلاشیم از دیگر هنرمندان هم بهره بگیریم.

نیکی مظفری در پایان اضافه کرد: در همفکری‌ها متوجه شدیم، خالی از لطف نیست که از عوامل تئاتر و سینما در عرصه‌ لباس کودک و نوجوان استفاده کنیم. ما رسماً از کارگردانان و بازیگران کودک دعوت می‌کنیم که ما را راهنمایی کنند. البته برخی از دوستان فرصت این کار را ندارند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مد و لباس مد روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۳۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستند پرتره عبدالحمید قدیریان از رادیو فرهنگ

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، در این برنامه که روایتی مستند از چهره‌های هنری و فرهنگی کشورمان است امروز عبدالحمید قدیریان، نویسنده و طراح صحنه و لباس معرفی می‌شود.

عبدالحمید قدیریان سال ۱۳۳۹ در تهران متولد شد او بنا به علاقه خود به نقاشی، در سال ۱۳۵۷ وارد دانشکده هنرهای زیبا (دانشگاه تهران) شد. وی سال ۱۳۸۰ مدرک فوق لیسانس (کارشناسی ارشد) خود را در رشته نقاشی از دانشکده هنر دریافت کرد و در سال ۱۳۸۹ موفق به کسب گواهی درجه یک هنری در رشته طراحی صحنه و لباس از وزارت ارشاد اسلامی‌ شد.

او از سال ۱۳۶۰ به عنوان نقاش فعالیت حرفه ای خویش را آغاز و بعد از آن در سال ۱۳۶۵ فعالیت سینمایی را با فیلم سینمایی گذرگاه به عنوان گریمور شروع کرد. قدیریان در سال ۱۳۶۶ با فیلم سینمایی هراس در عرصه طراحی صحنه و لباس مشغول به کار شد و آثار متعددی را تا به امروز طراحی کرده است.
قدیریان در طول فعالیت های خود موفق به اخذ جوایز متعددی از جشنواره‌های مختلف شده است.

«مستند فرهنگ» ساعت ۱۴ و ۳۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از گروه تولید و تامین رادیو فرهنگ پخش می شود.

 

دیگر خبرها

  • جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر «رضوی» اعلام شد
  • اعلام اجرای عمومی آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی 
  • جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان اعلام شد
  • جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در قم برگزار شد
  • رضا عنایتی پشت میز شطرنج؛ پوستر پیکان برای بازی با هوادار + عکس
  • آشنایی با آموزش طراحی لباس و بازار کار آن
  • «هیس، هیچی نیس!» از یک اردیبهشت به آنتن می‌رسد/ رونمایی از پوستر
  • مستند پرتره عبدالحمید قدیریان از رادیو فرهنگ
  • عرض ارادت شاعران کودک و نوجوان به ساحت مقدس امام رضا (ع)
  • پوستر جالب گل گهر برای مصاف با استقلال خوزستان؛ فوتبال روی فرش ایرانی + عکس