Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، عبید رستمی در حاشیه بازدید از کتابفروشی نشر فرهنگ در سنندج اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و کتابفروشی نشر فرهنگ طرح هر شهروند یک کتاب را با هدف توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه طرح هر شهروند یک کتاب از 21 آذر آغاز و به مدت یک هفته ادامه دارد، عنوان کرد: در اجرای طرح هر شهروند یک کتاب، یارانه ای برای خرید کتاب با تخفیف ٥٠ درصدی به همشهریان سنندجی با سقف خرید یک میلیون ریال عرضه شد.

 

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اعتبار اولیه این طرح را 200 میلیون ریال ذکر کرد و ادامه داد: 100 میلیون تومان از این اعتبار برای یارانه خرید کتاب در کتابفروشی نشر فرهنگ سنندج و 100 میلیون ریال دیگر خرید کتاب و توزیع رایگان آن در حواشی شهر و نواحی منفصل شهری سنندج پیش بینی شد.

 

رستمی، با اشاره به استقبال مردم از این طرح، اضافه کرد: در اولین روز اجرای این طرح با استقبال همشهریان تمام اعتبار یارانه اختصاص یافته برای خرید کتاب و اجرای این طرح هزینه شد.

 

وی همچنین گفت: تقاضا برای افزایش یارانه خرید کتاب و استقبال مردمی موجب شد تا با انجام رایزنی های با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، میزان اعتبار یارانه خرید کتاب اضافه شود.  

 

وی از افزایش یارانه خرید کتاب به میزان 100 میلیون ریال دیگر خبر داد و افزود: در مبلغ شارژ شده مجدد این یارانه، کتاب با تخفیف 30 درصدی به خریداران عرضه می شود تا تعداد بیشتری از مردم بتوانند از این طرح بهره مند شوند.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کردستان اظهارداشت: در این طرح با ثبت شماره ملی هر فرد در سامانه خانه کتاب تا سقف یک میلیون ریال می تواند کتاب خریداری کند.

 

رستمی تاکید کرد: این طرح، بسته تشویقی است برای افرادی  که تمایل به کتابخواندن دارند ولی به دلیل مشکلات اقتصادی توان خرید کتاب را ندارند، عرضه شده است.

 

 

پایان پیام/79

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس ایران نماز جمعه استان بوشهر شیراز بیرجند هرمزگان دولت تجلیل از پژوهشگران یارانه خرید کتاب افزایش سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۳۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردیس استاد عباس کمندی در سنندج رونمایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با برگزاری آئین افتتاحیه ویژه برنامه‌های هفته سنه با حضور جمعی از مسؤولان کردستان از سردیس استاد نام‌آوازه عباس کمندی رونمایی شد.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج عصر پنج‌شنبه در این مراسم اظهار کرد: سنندج، شهر شعر و موسیقی، شهر خلاق موسیقی جهان، شهر آزاداندیشی و زادگاه مستوره اردلان نخستین زن تاریخ نویس جهان اسلام و شهر مفاخر علم و ادب و هنر و فرهنگ به شمار می‌رود.

عزت رضایی خاطرنشان کرد: سابقه سکونت در شهر سنندج به گذشته‌های دور برمی‌گردد و سنندج فعلی در دوره صفوی و در روزگار شاه صفی در سال ۱۰۴۶ هجری قمری توسط سلیمان خان اردلان پایه‌گذاری شد.

وی تصریح کرد: در بیان جایگاه تاریخی و فرهنگی سنندج همین بس که سنندج زادگاه اساتید و اسطوره‌ها و بزرگ مردانی همچون استادان عندلبی‌ها، یوسف زمانی‌ها و قطب‌الدین صادقی‌ها و عباس کمندی است که تکیه‌گاه فرهنگ و هنر ایران است.

وی با بیان اینکه سنندج مهد عقلانیت و آزاداندیشی در ایران است، گفت: سنندج از دموکراسی‌ترین شهرهای در ایران است که نقش مهمی در پازل هنر و فرهنگ این سرزمین کهن داشته و دارد.

گفتنی است؛ زنده یاد عباس کمندی متولد سال ۱۳۳۱ در شهر سنندج است که از همان سنین کودکی با ادبیات فولکلور کردی آشنا و آثار نبوغ وی برای آشنایان نمایان شد.

در شانزده سالگی به شعر سرایی، قصه نویسی، قصه پردازی مشغول می‌شود و بر اساس آنچه عنوان شده است هرگز از هیچ کس تقلید نکرده و سبک مخصوص به خود را دارد.

سرودن اشعار بیش از ۱۵۰ ترانه، ساخت و اجرای بیش از ۶۰ آهنگ و ترانه، اجرا و ارائه مجموعه آهنگ‌های گلاویژ، پرشنگ، اورامان و کیژی کورد در ۳ شماره، گردآوری مظاهر فرهنگ فلکلوریک (فرهنگ مردم)، گردآوری و تحقیق زندگینامه شخصیت‌های کرد و تبدیل آن به فیلمنامه از آن جمله سنجرخان، سید عطا کل، زندگی پهلوان حسین گلزار کرمانشاهی، غارت آثار زیویه و میر نوروزی از جمله فعالیت‌های عباس کمندی در طول ۶۲ سال زندگی هنری‌اش است.

فیلمنامه‌هایی نیز چون اسب، یک سبد علف، ارثیه مامه‌رحیم، نبرد رمادیه، کوچه سرخ، کاروانسرا و پهلوان پنبه، و تألیف کتاب‌های دیوان شعر کردی و فارسی و پهلوانان کرد زندگی نامه سید علی اضعر کردستانی از جمله آثار وی هستند.

همچنین از عباس کمندی علاوه بر چندین برنامه تلویزیونی، کتاب‌های دیوان شعر کردی و فارسی، جمع آوری اشعار دیوان میرزا شفیع، ورزش باستانی و پهلوانان کرد، زندگی نامه سید علی‌اصغر کردستانی، اورامان، رمزگشایی در مظاهر فرهنگی و گردآوری اشعار هیجایی ایرانی قبل از اسلام به یادگار مانده است.

عباس کمندی هنرمند پیشکسوت عرصه موسیقی استان کردستان صبح روز پنجشنبه اول خرداد ماه سال ۹۳ در سن ۶۲ سالگی به دلیل ایست قلبی در بیمارستان توحید سنندج دارفانی را وداع گفت.

کد خبر 6088779

دیگر خبرها

  • سنندج مهد عقلانیت و آزاداندیشی است
  • سردیس استاد عباس کمندی در سنندج رونمایی شد
  • نماهنگی دیدنی از شهر سنندج + فیلم
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی این ماه همراه با سورپرایز
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی اردیبهشت همراه با سورپرایز
  • آغاز ثبت‌نام سازمان‌ها و نهادها برای یارانه خرید کتاب
  • سهم فرهنگ آب رفت
  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است
  • خبر مهم درباره یارانه کودکان شیرخوار؛ طرح یسنا چیست و چه کسانی آن را دریافت می‌کنند
  • اعلام جزییات یارانه جدید ۶٠٠ هزار تومانی