Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند با اشاره به اینکه در سطح شهرستان سالن مناسب رشته‌های رزمی مانند بوکس، جودو، تکواندو و کاراته نداریم، افزود: پیشنهاداتی به شهردار دماوند در خصوص توسعه سالن ورزشی شهید مدنی این شهر داده شده تا کمبود سرانه ورزشی جبران شود.

رضا مقدم روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه شهرستان دماوند به رغم داشتن قدمت زیاد رشد و توسعه ای در اماکن ورزشی نداشته است افزود: هم اکنون در سطح شهرستان 36 هیئت ورزشی فعال و 33 مکان ورزشی وجود دارد که از این تعداد 11 مکان سرپوشیده، 13 مکان ورزشی سرباز و 9 مکان توسط ارگان های دولتی اداره و نظارت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در خصوص مصوبات سفر وزیر محترم ورزش به شهرستان دماوند و طرح های پیش بینی شده در این شهرستان، خاطرنشان کرد: از جمله مصوبات این سفر، اجرا و بهره برداری دیوار صخره نوردی در شهرستان است که این هفته با مشخص شدن پیمانکار پروژه عملیات اجرایی آن آغاز و در دهه مبارک فجر افتتاح و به بهره برداری می رسد.
این مقام مسئول از دیگر مصوبات سفر را ساماندهی پیست اسکی آبعلی از سوی شهرداری این شهر ذکر کرد و گفت: پیست اسکی آبعلی از جمله پیست های بین المللی و در واقع نخستین پیست اسکی استان تهران است که در سالهای گذشته به دلیل نبود مدیریت مناسب و دستگاه های مورد نیاز تخریب شده است و قابل استفاده نیست.
مقدم همچنین به طرح های قابل افتتاح در دهه مبارک فجر اشاره و بیان کرد: سالن ورزشی چند منظوره و نیمه کاره‌‌ روستای گرم‌آبسرد در صورت تخصیص اعتبار و تکمیل طرح در دهه فجر افتتاح می شود؛ همچنین در نظر داریم فاز نخست ورزشگاه 5هزار نفره‌ شهرستان را در دهه فجر کلنگ زنی کنیم.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند از تعمیرات برخی سالن های ورزشی شهرستان همچون سالن ولیعصر(عج) و شهید مدنی از نظر گرمایشی و سرمایشی و نیز ساختاری بااعتباری با مبلغ حدود 200 میلیون ریال با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر دماوند در آینده نزدیک خبر داد.
وی با بیان اینکه دماوند با کمبود سرانه اماکن ورزشی در مرکز شهر مواجه است، ادامه داد: از سوی دیگر نبود سالن های ورزشی به صورت کافی در مرکز شهر و وجود بیشتر سالن‌ها در روستاها، موجب شده است تا فعالیت های زیادی در حوزه ورزش در داخل شهرها صورت نگیرد.
این مقام مسئول همچنین در خصوص توسعه بخش ورزش شهرستان و شناسایی استعدادها و قابلیت‌های ورزشکاران، خاطرنشان کرد: ‌این نهاد سعی دارد در مناسبت های مختلف همچون هفته بسیج، هفته نیروی انتظامی و ... مسابقات مختلف ورزشی برگزار کند که در این مسابقات توانستیم استعدادهای جوانان شهرستان را در زمینه های مختلف کشف کنیم.
وی در خصوص اعزام ورزشکاران در مسابقات استانی و کشوری نیز گفت: اخیراً حدود 89 نفر از بانوان شهرستان در مسابقات قهرمان کشوری کاراته موفق به کسب مدال شدند و در سایر رشته های مختلف نیز این‌اتفاق افتاده است، در مسابقات استعدادهای برتر نیز دو نفر از اسکی بازان شهرستان شرکت کردند و توانستند مقام کسب کنند در سطح منطقه نیز موفقیت‌های خوبی را کسب کردیم.
مقدم با اشاره به اینکه ورزش از جایگاه ویژه ای برای سلامت خانواده و جامعه برخوردار است، تاکید کرد: نگاه مسئولان شهرستان باید به ورزش نگاهی ویژه ای باشد و از ورزش حمایت کنند چون هرچه بتوانیم امکانات و خدمات رسانی را بیشتر کنیم، جامعه‌ای سالم خواهیم داشت و این به نفع شهرستان خواهد بود؛ نقش مسئولان و حضور آنان در مسابقات ورزشی موجب ایجاد انگیزه برای ورزشکاران می شود.
تهرام/7246/ 6139

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش مطالبات اقدامات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۳۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات کاراته در بالاترین سطح و کیفیت در همدان برگزار شد

حمیدرضا حاجی‌بابایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به میزبانی همدان در رویداد بزرگ مسابقات کاراته قهرمانی کشور (انتخابی تیم ملی) در همدان اظهار کرد: حضور بیش از ۴ هزار کاراته‌کا که با جمع مربیان، داوران، سرپرست تیم‌ها و خانواده ورزشکاران به ۱۰ هزار نفر می‌رسند افتخار بزرگی برای جامعه ورزش استان همدان است.

وی افزود: همدان ثابت کرد که می‌تواند میزبان بزرگ‌ترین رویدادهای ورزشی در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی باشد بدون شک امروز زیرساخت‌های ورزشی استان همدان در سطح کشور کم‌نظیر است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه میزبانی بی‌نقصی را شاهد بودیم، گفت: ریاست فدراسیون، ورزشکاران، مربیان، داوران و تمام کسانی که از ۳۱ استان کشور در همدان حضور پیدا کردند از میزبان بی‌عیب و بدون کم و کاستی همدان اعلام رضایت کردند.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: امروز همدان با داشتن کاراته‌کاهای شاخص، مربیان و داوران با دانش به یکی از استان‌های محوری در رشته کاراته تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه استان ما آمادگی کامل میزبانی‌های بزرگ ورزشی را در رشته‌های مختلف دارد، بیان کرد: هرچقدر که بتوانیم میزبان رویدادهای بزرگ ورزشی باشیم یک شور و نشاط اجتماعی در استان‌مان ایجاد می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: همچنین با میزبانی این رویدادها جایگاه استان همدان به عنوان یک جایگاه کلیدی و اساسی در ورزش کشور مطرح خواهد شد.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه ورزش استان همدان جایگاه قابل قبولی دارد، گفت: از مدیرکل ورزش و جوانان و رئیس هیئت کاراته استان همدان دکتر وفایی به خاطر برگزاری این میزبانی باشکوه تشکر می‌کنم.

وی افزود: به طور قطع ما حامی برگزاری چنین رویدادهای ملی و فراملی در پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین خواهیم بود.

کد خبر 6082221

دیگر خبرها

  • مسابقات کاراته در بالاترین سطح و کیفیت در همدان برگزار شد
  • برگزاری رقابت‌های هندپلو توسط شهرداری ارومیه
  • معرفی ظرفیت‌های کردستان با استفاده از حوزه ورزش
  • معرفی ظرفیت‌های کردستان بهره گیری از ظرفیت حوزه ورزش برای
  • ۲هزار متر مربع به سرانه ورزش دانش‌آموزی هرمزگان اضافه شد
  • شناسایی عوامل درگیری در مسابقات کشتی نونهالان مازندران
  • خانه شطرنج اسلامشهر افتتاح شد
  • فضای ورزش آذربایجان غربی به ١٠٧ هزار مترمربع افزایش یافت
  • حمایت کم‌سابقه از ورزش بوشهر/ اماکن ورزشی استان تجهیز می‌شوند
  • ساختن از پایه با مدیران کاربلد دوای ورزش خراسان رضوی است