Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، نخستین قراردادهای آتی سبد سهام بر روی 30 شرکت بزرگ در بورس اوراق بهادار تهران، صبح امروز(یکشنبه) با حضور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران و جمعی از مدیران، کارگزاران و کارشناسان بازار سرمایه در شرکت سپرده گذاری مرکزی(سمات) شروع به کار کرد؛ و هم زمان قراردادهای آتی سبد سهام بر روی 7 صنعت پربیننده بازار سهام نیز معاملات خود را آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در ابتدای این مراسم گفت: قراردادهای آتی سبد سهام ابزار مهمی برای تعادل‌بخشی و ایجاد فرصت در بازار سهام بوده و می‌تواند به منظور مدیریت ریسک برای اشخاص به کار گرفته شود.

شاپور محمدی افزود: قراردادهای آتی سبد سهام، آزادی عمل بیشتری برای معامله‌گران ایجاد می‌کند، بر این اساس سازمان بورس مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با همکاری ارکان بازار سرمایه تلاش خواهد کرد تا پایان سال ابزار قراردادهای فروش استقراضی را در کمیته فقهی به تصویب برساند و پس از آن نیز قراردادهای وارانت در بازار راه‌اندازی خواهد شد.

وی با بیان این که به این ترتیب مجموعه ابزارهای مالی بازار سرمایه با راه‌اندازی این دو ابزار جدید تکمیل خواهد شد، اذعان داشت: تنوع ابزارهای مالی اسلامی در بازار سرمایه ایران، صکوک، اوراق اجاره، اوراق جعاله و اوراق وکالت، اوراق منفعت و دیگر ابزارهای مالی را شامل می‌شود؛ ضمن این که در حال حاضر اوراق مالی بیمه‌های اتکایی نیز در دست بررسی است که می‌تواند به تنوع بخشی بیشتر ابزارهای مالی در بازار سرمایه کمک کند.

رئیس سازمان بورس همچنین با اشاره به توسعه نهادهای مالی به 650 شرکت مختلف اضافه کرد: بخشی این نهادهای مالی کارگزاری‌ها، شرکت‌های سبدگردان، مشاور سرمایه‌گذاری و دیگر نهادهای مالی را شامل می‌شوند که به لحاظ عملیاتی با توسعه نهادهای معاملاتی تکامل خواهند یافت.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۳۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای پذیرش شرکت‌های کرمانشاه در بازار سرمایه

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه بهمن با بیان اینکه پیگیری برای پذیرش شرکت‌های کرمانشاه در بازار سرمایه در سال جاری  پیگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال حداقل دو شرکت کرمانشاه را در بورس پذیرش کنیم و دو شرکت پروژه نیز از طریق پذیره‌نویسی در بازار سرمایه تامین مالی شود.

وی اظهار کرد: به علاوه در تلاشیم امسال با اقداماتی که صورت گرفته، طرح‌های کوچک کرمانشاه بتوانند از سکوی تامین مالی استفاده کنند

محمد بهمن مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه گفت : سال گذشته بعد از ۱۵ سال شاهد پذیرش شرکت‌های جدیدی از استان در بازار سرمایه بوده‌ایم

 وی این شرکت‌ها را شامل ذوب آهن بیستون، مانیزان و یک شرکت دانش‌بنیان اعلام کرد و افزود: به علاوه سال گذشته برای اولین بار شاهد پذیره‌نویسی و تامین مالی شرکت سوخت سبز زاگرس (بیواتانول) در بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای بودیم

. به گفته مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه، در حال حاضر تعداد شرکت‌های استان کرمانشاه که در بازار سرمایه حضور دارند ۹ شرکت شامل پنج شرکت در بورس، سه شرکت در فرابورس و یک شرکت در بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای است. . مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به وضعیت معاملات بازار سرمایه کرمانشاه در سال گذشته داشت و گفت: در این سال ارزش مجموع معاملات بورس و فرابورس به حدود هشت هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به سال قبل از آن حدود ۵۰ درصد کاهش داشته است. بهمن این میزان کاهش ارزش معاملات را با توجه به شرایط بازار طبیعی دانست و ادامه داد: از این میزان معاملات پنج هزار میلیارد تومان ارزش معاملات فروش و سه هزار میلیارد تومان ارزش معاملات خرید بود. وی از ایجاد ۷۸ هزار کد معاملاتی جدید در سال گذشته در کرمانشاه خبر داد و گفت: مجموع کد‌های معاملاتی کرمانشاه در حال حاضر به یک میلیون و ۳۹۰ هزار کد رسیده است

دیگر خبرها

  • گلایه رئیس سازمان بورس از سود بانکی ۳۰ درصدی؛ مردم به سمت سهام نمی‌آیند!
  • برنامه ریزی برای پذیرش شرکت‌های کرمانشاه در بازار سرمایه
  • خبر مهم عشقی درباره زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت
  • ۲۰۰ شرکت در راه بازار سهام
  • زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت
  • تغییر در ترکیب هیئت پذیرش شرکت‌های استارت‌آپی/پذیرش دانش‌بنیان‌ها در حوزه های مختلف
  • از هفته آینده دامنه نوسان و روند معاملات به حالت عادی بازمی‌گردد
  • کاهش حاشیه سود شرکت ها از ۳۴ درصد به ۱۳ درصد
  • چطور در بازار بورس سرمایه گذاری کنیم؟
  • افزایش ٤ برابری معاملات بورس و قراردادهای دو جانبه