Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-01@17:32:30 GMT

عربستان و امارات ارز مجازی مشترک منتشر می‌کنند

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۳۵۴۳

به گزارش اکوفارس به نقل از اسپوتنیک نیوز، عربستان سعودی و امارات متحده عربی طرح‌های خود را برای انتشار یک ارز مجازی برای استفاده در معامله های بین مرزی اعلام کردند. این در حالی است که سازمان نظارت بر سیاست‌های پولی عربستان استفاده از ارز های مجازی را در این کشور خاورمیانه ممنوع کرده است .
طبق گزارش های رسیده، این ارز دیجیتال جدید که بر پایه تکنولوژی بلاک چین استوار است تنها برای معامله های بین بانکی بین دو کشور استفاده می‌شود نه برای مشتریان دیگر .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیچ زمان مشخصی برای انتشار این ارز اعلام نشده است.
المنصوری، رئیس کل بانک مرکزی امارات گفت :«این اولین بار است که شاهد همکاری مقامات مالی کشورهای مختلف در این زمینه هستیم. امیدواریم این دستاورد باعث تسریع همکاری های مشابه در منطقه شود».
وی ادامه داد:« این طرح فقط در حد یک مطالعه است و هنوز فراتر از آن نرفته‌ایم».
متخصصان در مورد این طرح شک و تردیدهای دارند.
 الکس کومان محقق گفت:« چرا کل عرب ها در این ارز مجازی سهیم نمی‌شوند؟ به این ترتیب می توان تعداد زیادی از کشورها را دید که با یکدیگر تجارت می‌کنند».
در حالی که امارات در ماه‌های اخیر اقداماتی برای کسب تکنولوژی بلاک چین برای استفاده داخلی انجام داده است، هر دو کشور در مورد استفاده عمومی از ارزهای مجازی بی میل هستند.
سازمان نظارت بر سیاست‌های پولی عربستان به شهروندان در مورد پیامدهای منفی تجارت بیت کوین هشدار داده است و اعلام کرده این ارزی نیست که مورد تایید عربستان باشد و به عنوان ارز رسمی در عربستان تایید نشده است و هیچ فرد یا نهادی مجوز استفاده از آن را ندارد.
علی‌رغم این اخطار، در ماه فوریه سازمان نظارت بر سیاست‌های پولی قراردادی با ارز مجازی ریپل بست تا به بانک‌های کشور در مورد سیستم پرداختشان با استفاده از ارزش ارز مجازی کمک کند.
رشید یوساب، رئیس تکلیماکان، فراهم کننده خدمات ارز مجازی گفت:« هدف استراتژی بلاک چین دبی پیش قدم شدن این شهر در این تکنولوژی جهانی است . دبی در حال تبدیل شدن به اقتصاد اول برای راه‌اندازی ارز مجازی تا سال 2020 است».

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۳۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاری‌های تجاری در دستور کار کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی،مهرداد بذرپاش که به منظور شرکت در نشست این کمیسیون عازم ابوظبی شده است، افزود: مراودات تجاری ایران و امارات در سال گذشته ۲۵درصد افزایش یافت و در این سفر هدفگذاری‌های جدیدی با همتای اماراتی مورد توافق قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به تعداد قابل توجه پرواز‌ها میان دو کشور، گفت: توافقات متعددی در زمینه حمل و نقل هوایی در این سفر مد نظر قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه‌داد: بررسی مراودات مالی نیز در دستور کار این سفر قرار دارد. همچنین همکاری‌ها و فعالیت‌های بندری فی ما بین نیز جزو موارد مورد مذاکره است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • امضای ۲ سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات 
  • کمیسیون اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار شد/ پیش‌بینی افزایش تجارت به ۳۰ میلیارد دلار
  • تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • پیش‌بینی افزایش تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار می شود
  • توسعه همکاری‌های تجاری در دستور کار کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • ◄ وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال