Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

معاون وزیر راه‌وشهرسازی از ایجاد ستاد مستقل ایمنی حمل‌ونقل در وزارت راه‌وشهرسازی خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، شهرام آدم‌نژاد در نشست خبری که در حاشیه نمایشگاه صنعت حمل‌ونقل و صنایع وابسته برگزار شد، گفت: تا زمانی که موانع توسعه ترانزیت را مرتفع نکنیم سهم ایران از ترانزیت افزایش نمی‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر ترکیه تمایل دارد که محصولات خود را از طریق ایران به قطر ارسال کند اما این موانع اجازه افزایش حجم ترانزیت از ایران را نمی‌دهد.

آدم‌نژاد تصریح کرد: باید اتصالات ریلی را در ترانزیت جدی بگیریم. چراکه هنوز شبکه ریلی ما به‌جز در مسیر رازی به شبکه ریلی کشورهای همسایه متصل نشده است و تنها یک شبکه داخلی است.

معاون حمل‌ونقل وزارت راه‌وشهرسازی گردش مالی بخش حمل‌ونقل را بسیار بالا عنوان کرد و درباره احیای کارت سوخت ادامه داد: ما ناگزیر به استفاده از کارت سوخت هستیم.

آدم‌نژاد افزود: بنده معتقدم واقعی شدن قیمت سوخت، کمکی به حل مشکلات حمل‌ونقل نخواهد کرد.

او درباره کشته‌های جاده‌ای نیز گفت: در سال ۸۲ تعداد کشته‌های جاده‌ای به ۲۸ هزار نفر رسیده بود که این شاخص در یک‌روند ۱۰ ساله به ۱۷ هزار نفر رسید و در حال حاضر به پوسته سخت کاهش کشته‌های جاده‌ای رسیده‌ایم.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی درباره راهکارهای کاهش تصادفات جاده‌ای تصریح کرد: مهم‌ترین اقدام در وهله اول پایین آوردن سرعت خودروهاست. چون سهم سرعت در کشته‌های جاده‌ای ما بالا است و طبق قانون ۶۰ درصد کشته‌ها در ۳۰ کیلومتری نزدیک شهرها اتفاق می‌افتد.

 آدم نژاد همچنین گفت: در مرحله دوم باید ایمنی ناوگان را ارتقا دهیم که شامل ناوگان حمل‌ونقل عمومی و خودروهای سواری می‌شود.

آدم نژاد به کشته شدن رئیس سازمان تأمین اجتماعی در سفر استانی گلستان نیز اشاره کرد و افزود: از این‌پس باید کاروان خودروهای دولتی در سفرهای استان را کنترل کرد تا شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

آدم تصریح کرد: باید برای افزایش ایمنی حمل‌ونقل جاده‌ای ستاد مستقل ایمنی حمل‌ونقل ایجاد شود که طرح آن در وزارت راه تهیه شد و پس از تصویب در هیئت دولت اجرا خواهد شد.

او درباره مشکلات رانندگان هم گفت: وزارت راه‌وشهرسازی مشکلات رانندگان را به‌طور مستمر پیگیری می‌کند و در حال حاضر مشکل اصلی تهیه لاستیک حل‌شده و تعداد زیادی ثبت سفارش واردات لاستیک داشته‌ایم.

آدم نژاد گفت: همچنین طرح تن کیلومتر نیز ابلاغ‌شده و بیمه آن‌ها را نیز پیگیری می‌کنیم.

زهرا ایرانشاهی خبرنگار

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: نمایشگاه حمل و نقل افزایش ایمنی حمل ونقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۳۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱ هزار مصدوم در حوادث جاده‌ای امسال

مدیرعامل جمعیت ایمنی راه‌ها گفت: طبق آمارها سهم خطای انسانی در بروز تصادفات جاده‌ای در مقایسه با سایر بخش‌ها بیشتر بوده و ۲۱ هزار مصدوم و مجروح در نوروز امسال ثبت شده است.

به گزارش مشرق، ناصر رزاق‌منش مدیرعامل جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها با بیان اینکه رعایت قوانین و مقررات از سوی رانندگان در سفرها و آمد و شدها یک اصل بدیهی است گفت: با توجه به مسئولیت اجتماعی‌، گسترش و توسعه فرهنگ صحیح ترافیک در جامعه رسالت و ماموریتی مهم و کلیدی بر عهده دست‌اندرکاران فرهنگی‌، نهادهای ایمنی و حمل و نقل است.

وی با بیان اینکه ثبت آمار صعودی در سوانح ترافیکی جان باختگان‌، مصدومان و معلولان در طی دو سال گذشته و تعداد سوانح رانندگی در نوروز امسال افزایشی بوده است گفت: همچنین گزارش‌های روند افزایشی پرداخت خسارت‌های ناشی از حوادث رانندگی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، نرخ رو به رشد صدور برگ جرایم تخلفات رانندگی و غیره بیانگر خطر و تهدیدی برای سلامت جامعه و شهروندان است.

وی با بیان اینکه کاهش آمار حوادث ترافیکی نیاز به یک اقدام اساسی و جدی ‌ از سوی شورای عالی حمل و نقل و ایمنی کشور به ریاست رئیس قوه مجریه به طور مستمر و منظم با حضور مسئولان ارشد دستگاه‌های مرتبط تشکیل و تصمیمات کاربردی دارد گفت: برگزاری این شورای عالی حمل و نقل ایمنی می‌تواند در دست‌یابی به اهداف کاهش آسیب‌های انسانی – اجتماعی و اقتصادی نقش آفرین باشد.

وی افزود: در نوروز امسال همچون سال‌های گذشته بیشترین سهم وقوع بروز حوادث رانندگی جاده‌ای بر عهده عامل انسانی قرار گرفت‌، بالغ بر ۸۱۳ نفر جان باخته تنها در دوره کوتاه سفرهای نوروزی که قطعاً با توجه به شرایط حاکم از میان بیش از ۲۱ هزار نفر مصدوم و مجروح به این تعداد کشته شده، افزوده خواهد شد، جای‌ نگرانی شدید دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیگر خبرها

  • خط کشی بیش از ۴ هزار کیلومتر از راه‌های استان ایلام
  • جابه‌جایی ۵۵۵ میلیون تن کالا از طریق جاده‌های کشور
  • جابه جایی ۵۵۵ میلیون تن کالا از طریق جاده های کشور در سال ۱۴۰۲
  • بیش از ۴ هزار کیلومتر راه‌های استان ایلام خط کشی شد
  • ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای برای سفرهای اربعین توسعه می یابد
  • ◄ کاهش سهم حمل ونقل ریلی در سفرهای نوروزی
  • عامل شهادت «حمید سلطانی نژاد» کشته شد
  • اصلاح ۱۵نقطۀ پرحادثه در محورهای لرستان
  • تردد بیش از ۵۰۱ هزار و ۷۰۰ خودرو در جاده‌های زنجان
  • ۲۱ هزار مصدوم در حوادث جاده‌ای امسال