Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-23@19:36:32 GMT

راهکارهای ساده برای خلاصی از سردرد

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۳۵۶۰

ساعت24-رهایی از استرس و اتفاقاتی که باعث ایجاد سردرد در برخی افراد می شود، کار بسیار آسانی است. پس با ما همراه باشید تا با این راه حل ها آشنا شوید.

  هیچ چیز مانند تیر کشیدن سر نمی تواند روز شما را خراب کند. در چنین موقعیتی می توان به جای استفاده از داروهای مسکن که عوارض جانبی دارند، از خود بدن کمک گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طب چینی سنتی برای کنترل دردها از طب سوزنی و طب فشاری (روشی مشابه طب سوزنی که در آن به جای سوزن از فشار انگشت ها استفاده می شود.) استفاده می شود و به نظر می رسد که امروزه نیز محققان به این روش روی آورده اند. کار این روش ها بدین گونه است که عصب های مشخصی را تحریک می کنند که بدن در جواب آن ها یک تاثیر فیزیولوژیکی مثل آزاد کردن اندورفین ها (مسکن های طبیعی خود بدن) را از خود نشان می دهد. از این روش می توان برای درمان سردرد استفاده کرد.  
عامل اصلی سردرد هایی که معمولا در فرق سر خود احساس می کنید، استرس است. در این زمان ها انگشت وسط خود را روی بالاترین نقطه از سر خود فشار دهید و سعی کنید با آن دایره های کوچکی بکشید. سپس انگشت خود را به آرامی به سمت جمجمه و گوش های خود حرکت دهید.
برای سردردهایی که با درد چشم همراه هستند، با استفاده از انگشت اشاره خود بین ابروهای خود را برای یک دقیقه به آرامی فشار دهید تا پس از تکرار چندین بار این کار نتیجه آن را ببینید.
برای سردرد های سینوسی باید دو طرف بینی خود را با انگشت شصت و اشاره خود به آرامی فشار دهید و این کار را سه بار تکرار کنید تا از شر این نوع سردرد خلاص شوید.
نکته جالب این است که برای رهایی از سردردهای کلی باید انگشت شصت و اشاره دست چپ خود را به گونه ای باز کنید که به شکل L دربیایند و سپس محل تقاطع دو خط تشکیل شده را به آرامی مالش دهید تا اثری از سردرد شما باقی نماند.
زمانی که در شقیقه خود احساس درد می کنید، انگشت اشاره خود را دو طرف صورت خود قرار دهید و به آرامی مالش دهید. این کاری است که اکثر افراد به طور غریزی هنگام سردرد انجام می دهند.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۳۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه آزاد با ارائه راهکارهای تحول‌آفرین به حل مسائل استان کمک کند

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه صبح روز دوشنبه (۳ اردیبهشت) در نشست هم اندیشی با اعضای هیات رئیسه دانشگاه آزاد استان که در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه برگزار شد؛ عنوان کرد: مجموعه مدیریتی ارشد استان تاکنون نشست‌های هم اندیشی متعددی با جامعه دانشگاهیان برگزار و از آنان دعوت به همکاری عملیاتی کرده و بسیار مشتاق و منتظر هستیم که این‌ همراهی و همدلی از سوی دانشگاه بیشتر و وارد مراحل اجرایی شود.

وی افزود: دانشگاه آزاد این ظرفیت و توانمندی را دارد که بسیار بیشتر از شرایط فعلی در استان کرمانشاه نقش آفرینی کند.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: ما در مجموعه استان بسیار مشتاق هستیم که دانشگاه آزاد با توجه به توانمندی های علمی به ارائه ایده‌ها و راهکارهای کارشناسی و تحول آفرین برای حل مسائل و مشکلات حوزه‌های مختلف اعم تورم، آسیب‌های اجتماعی، گردشگری، راه اندازی صنایع راکد و نیمه فعال، اربعین، مرزها و ایجاد زنجیره های ارزش در حوزه‌های مختلف کمک کند.

وی با استقبال از طرح های سرمایه گذاری‌ دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه‌های مختلف، عنوان کرد: اراضی مجموعه دانشگاه آزاد در محدوده "عین‌الکش" یک ظرفیت بسیار مناسب برای ایجاد یک نیروگاه خورشیدی است و در نشست کاری که به تازگی با ایدرو برگزار شد، این مجموعه برای اجرای طرح‌های مرتبط با حوزه انرژی پاک اعلام آمادگی کرده است و باید از این فرصت استفاده کنیم.

صحرایی تصریح کرد: دولت مردمی هم کاملا حامی طرح های حوزه انرژی خورشیدی و یا کشاورزی است و منتظر ارائه طرح‌های کارشناسی دانشگاه در کارگروه های مربوطه هستیم.

در این نشست افشین غنی‌زاده سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه و اعضای هیات رئیسه این دانشگاه ضمن ارائه گزارش‌ و بیان خلاصه‌ای از وضعیت دانشگاه و فعالیت‌های آن به طرح پیشنهادات و مشکلات خود پرداختند.

در پایان این نشست، حکم عضویت استاندار کرمانشاه در هیئت امنا دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه به وی تقدیم شد.

انتهای خبر/

کد خبر: 1228112 برچسب‌ها کرمانشاه دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • دانشگاه آزاد با ارائه راهکارهای تحول‌آفرین به حل مسائل استان کمک کند
  • اولین گام برای ارزان ‌شدن تنیس برداشته شد
  • سندرم انگشت آیفون چیست و پزشکان در موردش چه می‌گویند؟
  • ببینید | راهکارهای ساده برای افزایش احتمال باروری
  • راهکارهای ساده برای افزایش احتمال باروری (فیلم)
  • راهکارهای مبارزه با آلودگی صوتی در شهرها
  • ساخت انگشت مصنوعی انعطاف‌پذیر بدون اتصال مکانیکی
  • راهکارهای ساده برای افزایش احتمال باروری
  • سندرم انگشت آیفون چیست و پزشکان در مورد آن چه می گویند؟
  • راهکارهای برخورد با تخلفات فرهنگی در آموزش و پرورش بررسی شد