Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@10:45:37 GMT

آنکارا: ترامپ در فکر استرداد گولن است

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۳۶۶۳

آنکارا: ترامپ در فکر استرداد گولن است

خبرگزاری ایسنا: به نقل از خبرگزاری آناتولی مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در دوحه اعلام کرد: دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا به دنبال خروج از سوریه است. در حال حاضر آمریکا خروج نیروهایش از سوریه را مورد بررسی قرار داده است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقدن سعودی گفت: هیچ کشور عضو اتحادیه اروپا تاکنون موضع صریح و روشن درباره این پرونده اتخاذ نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس نوار‌های ضبط شده پیش از وقوع جنایت کاملا مشخص است که این قتل کاملا از پیش طراحی شده بود.

وزیر خارجه ترکیه ضمن انتقاداتی از ریاض به دلیل عدم همکاری با ترکیه درباره قتل خاشقجی تاکید کرد: مقامات سعودی همه اطلاعات و حقایق را در خصوص این پرونده از ترکیه گرفتند، اما در مقابل هیچ اطلاعاتی به ما نداند. ریاض از افشای هویت همدست محلی که جسد خاشقجی تحویل او شد تا سربه نیست شود، سرباز زد.

همچنین چاووش‌اوغلو در بخش دیگری از اظهارات‌اش با اشاره به استرداد فتح‌الله گولن، روحانی در تبعید و مخالف دولت ترکیه گفت: دونالد ترامپ برای استرداد گولن کار‌هایی را انجام داده است.

وی افزود: ترامپ در گفتگو با رییس جمهور کشورمان در حاشیه اجلاس جی ۲۰ در آرژانتین اعلام کرده است که ما برای اخراج گولن از کشور تلاش می‌کنیم.

وزیر خارجه ترکیه از دوحه سیاست‌های عربستان و امارات را به باد انتقاد گرفت و گفت، موضع ترکیه در مخالفت با محاصره قطر است و آن را غیرمنصفانه ناعادلانه و غیرقابل قبول می‌داند.

منبع: فردا

کلیدواژه: ترکیه چاووش اوغلو ترامپ بشار اسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۳۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ کشوری مثل قطر نمی‌تواند واسطه رسیدن به توافق مبادله اسرا باشد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از مسئولان ارشد اسرائیلی تاکید کرده است که هیچ کشور دیگری همچون قطر نمی‌تواند واسطه دستیابی به توافق مبادله اسرا شود.

در همین راستا، شبکه عبری زبان کان به نقل از برخی منابع تاکید کرد که اسرائیل نگران احتمال انتقال رهبران حماس از قطر به ترکیه است.

به گفته مسئولان اسرائیلی، محافل رسمی قطری همچون رهبران ترکیه در مورد رژیم صهیونیستی اظهارنظرهای مشکل‌ساز نمی‌کنند.

پیش از این، روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی نوشته بود که با افزایش فشارها از سوی اعضای کنگره آمریکا بر دوحه در موضوع میانجی‌گری میان حماس و تل‌آویو، رهبران سیاسی حماس در صدد انتقال دفاتر خود به خارج از قطر هستند.

این روزنامه در ادامه گزارش خود به نقل از مسئولان عرب نوشته است که جنبش حماس در روزهای اخیر حداقل با مقامات دو کشور در منطقه درباره موضوع انتقال دفاتر خارجی خود به این کشورها ارتباط برقرار کرده است.

وال استریت ژورنال در ادامه گزارش خود نوشت: انتقال دفاتر و رهبران سیاسی حماس به خارج از قطر ممکن است موضوع مذاکرات آتش بس و آزادی اسرا در غزه را به بن بست بکشاند، چون در این صورت ارتباط مقامات قطر با رهبران حماس دشوار خواهد شد.

وال استریت ژورنال در ادامه مدعی شد: یکی از دلایل اصلی تصمیم رهبران حماس برای انتقال دفاتر خود به خارج از قطر این است که میانجی‌گران قطری و مصری در هفته‌های اخیر فشارهای شدیدی را علیه حماس برای پذیرش توافق تبادل اسرا در جریان مذاکرات آتش بس، اعمال کرده و حتی مقامات این جنبش را به اخراج از قطر تهدید کرده‌اند!

هفته گذشته نیز «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه و «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند.

وزارت خارجه قطر با صدور بیانیه‌ای درباره این دیدار اعلام کرد: نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر با وزیر خارجه ترکیه دیدار کرد. دو طرف در این دیدار راه‌های کاهش تنش، تحقق آرامش و پایان جنگ در نوار غزه را مورد بحث و رایزنی قرار دادند.

در ادامه این بیانیه آمده است: نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر نگرانی قطر در قبال تحولات منطقه را ابراز کرد و از تمامی طرف‌ها خواست که آرامش خود را حفظ کنند و خویشتن‌دار باشند.

همچنین وزارت خارجه قطر اعلام کرد که محمد بن عبدالرحمن در این دیدار بر پایبندی قطر نسبت به تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی با هدف تحقق امنیت و ثبات تاکید کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر و وزیر خارجه ترکیه راه‌های پایان جنگ در غزه وهماهنگی تلاش‌ها در زمینه امور بشردوستانه در نوار غزه را مورد بحث و رایزنی قرار دادند.

کد خبر 6084929

دیگر خبرها

  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه
  • هیچ کشوری مثل قطر نمی‌تواند واسطه رسیدن به توافق مبادله اسرا باشد
  • واکنش مقامات ترکیه به توئیت وزیر امور خارجه اسرائیل
  • پاسخ ترکیه به گستاخی وزیر خارجه صهیونیستی درخصوص استقبال آنکارا از هنیه
  • سفر «سیسی» به ترکیه در دستور کار قرار گرفت
  • عکس | هنیه در استانبول با اردوغان دیدار کرد
  • آیا آنکارا واسطه جدید میان حماس و اسرائیل خواهد بود؟
  • هشدار ترکیه درباره خطر گسترش بحران در غرب آسیا
  • دیدار وزرای امور خارجه ترکیه و مصر
  • مصر: در تنش اسرائیل و ایران هر آنچه می‌توان باید انجام داد