Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کوروش پرویزیان عضو هئیت نمایندگان اتاق تهران در چهل و دومین جلسه هئیت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه حوزه تامین مالی باید مورد توجه قرار گیرد اظهار کرد: اگر‌چه منابع مالی همواره باید از سوی وزارت امور‌ اقتصاد و بانک مرکزی تامین شود اما انتظار می رود وزیر امور اقتصاد و دارایی به‌عنوان یکی از اصلی ترین تامین کنندگان این موضوع را در دستور کار قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه یک دهه از بحث اصلاحات نظام بانکی می‌گذرد افزود: با توجه به تاکید رئیس‌جمهور بر‌این موضوع انتظار می‌رود که توجه جدی به این بحث شود.

پرویزیان ادامه داد: مسئله مهم این است که باید درک درستی از بانک ها وجود داشته باشد که این امر تنها منوط به دریافت تسهیلات و تامین منابع مالی نیست بلکه باید قابلیت ورود به زنجیره بخش خصوصی و ظرفیت کمک به تولید ملی وجود داشته باشد.

پرویزیان با اشاره به اینکه تا سال 57 تنها 26 بانک در ایران مشغول فعالیت بودند افزود: این تعداد در خرداد سال 58 با پیروزی انقلاب به 8 بانک دولتی تبدیل شد و مجددا در سال 77 و پس از آن، قانون این اجازه را داد که بانک خصوصی در کنار بانک دولتی فعالیت کند.

عضو هئیت نمایندگان اتاق تهران با اشاره به‌ اینکه هم‌اکنون 35 بانک خصوصی و یک بانک مشترک مشغول فعالیتند بیان کرد:همچنان گستره وسیعی از موسسات غیر مجاز در کشور مشغول فعالیت هستند که به اقتصاد ضربه مهلکی وارد می‌کنند.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمارها در سال 95 تعداد موسسات غیر مجاز 7 هزار  برآورد شد که در برخی مواقع این موسسات 25 درصد منابع را به خود اختصاص می‌دادند.

پرویزیان، بازنگری در قوانین حاکم بر نظام پولی ، بانکداری بدون ربا ، مبارزه با پولشویی و سایر قوانین مرتبط را یک ضرورت برشمرد.

این مقام مسئول در پایان با انتقاد از این مسئله که طی سال های اخیر میانگین سود پرداختی به سپرده‌های بانکی افزایش یافته است تصریح کرد: هم‌اکنون حجم سپرده بانکی کشور 17 هزار میلیارد تومان است و از این رو اصلاحات نظام بانکی برای کاهش سود سپرده ها یک ضرورت به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام/

ضربه مهلک موسسات مالی غیرمجاز به اقتصاد کشور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۳۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدهی‌های ایران به «بانک توسعه اسلامی» را به صفر رساندیم

به گزارش خبرنگار مهر، «سید احسان خاندوزی» وزیر اقتصاد امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مراجع بین‌المللی که برای تأمین مالی پروژه‌ها استفاده می‌شود، بانک توسعه اسلامی است و هفته آینده پنجاهمین سالگرد تأسیس این بانک در عربستان سعودی با حضور ۴۷ کشور برگزار می‌شود.

وی‌افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته تأمین مالی از سوی این بانک صورت نمی‌گرفت و یکی از اولویت‌های ما رفع موانع پرداخت اقساط کشور بود تا کاری کنیم این بانک برای ۱۱ پروژه عمرانی ما تأمین مالی کند.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: این اتفاق رخ داده و ما مسیر دور زدن تحریم در پرداخت بدهی ایران به این بانک را پشت سر گذاشتیم و بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم و فرآیند بازپرداخت اقساط ۱۱ پروژه عمرانی آغاز شده است.

کد خبر 6086750

دیگر خبرها

  • صدور نخستین برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی
  • نخستین برات الکترونیکی صادر شد
  • صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره توسط شبکه بانکی
  • نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد
  • صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین
  • معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • بانک‌هایی که همچنان نرخ سود ممنوعه روی میز دارند/ با بهره بانکی ۴۰ درصد، دلالی جایگزین تولید می‌شود!
  • بدهی‌های ایران به «بانک توسعه اسلامی» را به صفر رساندیم
  • بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم